نمایشگاه CEATEC 2011 ژاپن به کار خود پایان داد. آنچه در طول 4 روز برگزاری نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت آنقدر استثنایی و شگفت‌انگیز بود که تقریبا همه بازدیدکنندگان حقیقی و مجازی نمایشگاه را به تحقق رویای زندگی تنگانگ انسان در کنار ربات‌ها در آینده‌ای نزدیک مطمئن کرد.
کد خبر: ۴۳۴۴۴۰

البته اگر نگاهی به دنیای اطرافمان بیندازیم متوجه می‌شویم که این رویا مدت‌هاست تعبیر شده و در واقع پیشرفت فناوری باعث شده تا تک تک ما از این‌که چقدر زندگیمان رو به ماشینی شدن پیش می‌رود متعجب شویم.

در این میان ژاپن به عنوان مهد رباتیک با دستاوردهای جدید خود دنیا را بیش از پیش حیرت‌زده می‌کند. یکی از آخرین دستاوردهای ژاپنی‌ها که در CEATEC 2011 به نمایش درآمد، ربات واکر HAL بود که کمک به بیماران دچار آسیب‌های مغزی از جمله‌ قابلیت‌های آن است.

ربات جدید جاروبرقی LG با نام Hom-Bot 2 هم که مدام در کف زمین نمایشگاه حرکت می‌کرد و گرد و غبار و آشغال‌ها را جمع می‌کرد برای بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه جذاب بود. اما شرکت پاناسونیک در این نمایشگاه، یک آرایشگر حرفه‌ای را معرفی کرد که به نظر می‌رسید این ربات در کنار ربات دکتر این شرکت، بیش از بقیه ربات‌ها جلب توجه کردند. این ربات آرایشگر مجهز به 24 انگشت بود که برای شستشو و ماساژ سر استفاده می‌شدند.

ربات HOSPI-Rimo هم در واقع دکتری است که گرچه در بالین بیمار حضور فیزیکی ندارد اما می‌تواند اطلاعات مربوط به بیمار را به دست آورده و به صورت چهره‌به‌چهره با بیمار خود صحبت کند.

بنابراین با توجه به این‌که ربات‌ها در تمام بخش‌های زندگی ما رسوخ کرده‌اند به نظر می‌رسد باید تا دیر نشده زندگی در کنار آنها را باور کنیم و به فکر وضع قوانین برای برخورداری از یک زندگی مسالمت‌آمیز باشیم.

بهاره صفوی / گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها