وضعیت دولت اوباما از نگاه روزنامه مردم

کمر این شتر خواهد شکست

هزینه‌های بی رویه و گستاخانه نظامی آمریکا، عاقبت کمر این شتر را خواهد شکست .
کد خبر: ۴۳۴۳۳۱

 ارگان حزب حاکم چین ضمن ارائه تصویری از وضعیت دولت اوباما نوشت: آمریکا می خواهد همه کشورها داروی خود را برای علاج بیماراش استفاده کنند و همه باید بهای عدم کفایت دولتمردان آمریکایی در حل مشکلات اقتصادی را بپردازند. 
  
روزنامه مردم در گزارشی به قلم ' هان دونگ پینگ ' استاد تاریخ و علوم سیاسی کالج ' وارن ویلسون' این مطلب را درج کرده است .

در این مطلب آمده است : اقتصاد و سامانه مالی آمریکا در سال 2008 میلادی وارد بحران شد و از آن زمان دولت آمریکا با اتخاذ تدابیری فشارها بر چین را افزایش داده است.

این مقاله با انتقاد از لایحه اخیر مجلس سنا آمریکا در خصوص فشار بر چین برای افزایش ارزش پول ملی این کشور می افزاید: تمامی این تلاش ها باعث بهبود وضع اقتصادی آمریکا نخواهد شد.

مردم با اشاره به ارائه آمارهای غیر واقعی در آمریکا نوشت : نرخ بیکاری در آمریکا بالاست و به حدود 9 درصد بر اساس آمار رسمی می رسد اما مسلما نرخ اصلی بالاتر از این رقم است.

در سال 2010 میلادی اعلام شده بود که نزدیک به 50 میلیون نفر از مردم آمریکا که بین 18 تا 64 سال دارند حتی یک هفته شغلی برای خود نداشته اند.

بنا به این گزارش ، بیش از 46 میلیون آمریکایی (معادل 15 ممیز یک دهم درصد از جمعیت آمریکا) زیر خط فقر زندگی می کنند و به کمک برای زنده ماندن نیاز دارند.

روزنامه چینی در این مقاله تصریح کرد که هر روز بر تعداد آمریکایی هایی که بیمه های بهداشتی و مسکن خود را از دست می دهند ، افزوده می شود .فشار بر روی شهروندان معمولی آمریکای نیز فزاینده است.

به نوشته این مقاله ، دو هفته پیش گروهی از مردم آمریکا جنبش اشغال وال استریت را به راه انداختند . آنها می گویند 99 درصد از جمعیت این کشور از سوی یک درصد مورد استعمار و استثمار قرار گرفته اند.

روزنامه مردم در ادامه می افزاید که آمریکایی ها به جای مقابله با بحران در کشور خود بیش از یک هزار و 200 نفر از این افراد را دستگیر کرده اند ولی موفق به پایان دادن به این اعتراض ها گسترده در شهرها و ایالت های مختلف نشده اند.

ارگان حزب حاکم چین با اشاره به اینکه همه اینها ناشی از بحران مالی و اقتصادی آمریکاست ، ادامه می دهد : دولت آمریکا با چاپ دلارهای بیشتر خود را به یک 'انحصارگر ارزی' تبدیل کرده و شرکت های داخلی را نیز دچار مشکلات زیادی شده اند.

مردم می نویسد : همه این بحران ها نشان می دهد که دولت اوباما در حل مشکلات خود عاجز مانده است . درست مانند ضرب المثل قدیمی که می گوید ' خر در گل گیر کرده است ' .

این روزنامه مهم و پرشمارگان چین نوشت : کشوری که خود را یگانه ابرقدرت جهان می داند ، برای حل و فصل مشکلاتش تمایل زیادی به سرزنش دیگر کشورها نشان می دهد.

' آمریکا می خواهد همه کشورها داروی خود را برای علاج این بیمار استفاده کنند. همه باید بهای عدم کفایت مدیران و دولتمردان آمریکایی در حل مشکلات اقتصادی را بپردازند. لایحه سنا آمریکا درباره ارز چین نیز از نوع همین منطق آمریکایی است' .

روزنامه چینی از هزینه های سرسام آور نظامی آمریکا انتقاد کرده و بخش گسترده ای از مشکلات اساسی اقتصاد آمریکا را معلول این هزینه ها دانسته است.

این نشریه در ادامه می نویسد : آمریکا تنها 5 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما 40 درصد از کل هزینه نظامی جهان را به خود اختصاص داده است.

'البته آمریکا هنوز بزرگترین اقتصادجهان است اما هزینه های بی رویه و گستاخانه نظامی این کشور عاقبت کمر این شتر را خواهد شکست .'

این روزنامه تلاش آمریکا برای راه اندازی جنگ در جای جای جهان را از دیگر مشکلات واشنگتن دانسته و آورده است : راه اندازی جنگ ، مداخله در امور داخلی دیگران و برهم زدن روابط همسایگان همگی از تلاش هایی است که پیامد آن جز زیان و خسارت بیشتر برای آمریکا نخواهد بود.

روزنامه مردم ناتوانی دولت آمریکا در حل و فصل اختلافات اقتصادی و فاصله شدید میان فقیر و غنی را از دیگر مشکلات داخلی آن کشور دانسته و بر بی کفایتی دولت آمریکا در این زمینه مهر تایید زده است.

نشریه چینی از دولت آمریکا خواسته است سرزنش کردن و تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها را متوقف کرده و به دنبال علاج بیماری خود باشد .

این روزنامه به واشنگتن توصیه کرده است که هزینه های نظامی را کاهش داده و به دنبال کم کردن فاصله فقیر و غنی و تنظیم سامانه مالیاتی بوده و از راه اندازی جنگ های منطقه ای پرهیز کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها