مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز از راه‌اندازی طرح قبوض پیامکی گاز خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۰۱۹

مجتبی شیخ‌بهایی در گفتگو با مهر درباره جزئیات اجرای طرح ارسال قبوض گاز از طریق پیامک، گفت: در حال حاضر هیچگونه تکلیفی به شرکت ملی گاز ایران مبنی بر حذف قبوض کاغذی گاز مطرح نشده است و تا اطلاع ثانوی ارسال قبوض کاغذی گاز برای مشترکان ادامه می‌یابد.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه به دنبال توسعه دولت الکترونیک، صدور قبوض الکترونیکی هم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت بخش عمده‌ای از قبوض گاز در کل کشور توسط مشترکان، به صورت الکترونیکی انجام می شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط در سطح استان تهران 85 درصد مشترکان قبوض گاز را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: همچنین در سطح کشور به طور متوسط بیش از 65 درصد مشترکان قبوض گاز طبیعی را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت می‌کنند.
 
وی با یادآوری اینکه ارسال قبوض گاز به صورت الکترونیکی به ویژه برای مشترکان خانگی و تجاری در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برای ارسال الکترونیکی و پیامکی قبوض گاز باید یکسری زیرساختهایی در کل کشور اجرایی شود.
 
شیخ بهایی با اعلام اینکه برای صدور قبوض گاز به ساختمان‌های بزرگ و مجتمع های آپارتمانی باید هیات امنا و یا هیات مدیره ساختمانها شناسایی و این قبوض برای آنها ارسال شود، افزود: از سوی دیگر در بخش خانگی و تجاری مباحثی همچون جابجایی، اجاره و فروش منازل و مراکز تجاری مطرح است که باید برای ارسال پیامکی قبوض گاز مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه با انجام آمارگیری سراسری و جمع‌آوری اطلاعات منازل و مشترکان، امکان صدور قبوض پیامکی وجود دارد، تاکید کرد: در مجموع با جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات، امکان کاهش تدریجی قبوض کاغذی و ارسال قبوض پیامکی وجود دارد.

خدمات گازرسانی در تمامی شهرها خصوصی می‌شود

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز در خصوص پیمان‌سپاری خدمات گازرسانی در سطح شهرهای مختلف کشور، گفت: در حال حاضر در هر یک از استان‌های کشور به صورت آزمایشی خدمات گازرسانی در یک شهر به بخش‌خصوصی دارای صلاحیت واگذار شده است.
 
وی با اعلام اینکه با به پایان رسیدن دوره‌های آزمایشی و رفع نواقص احتمالی، در مجموع تمامی خدمات گازرسانی به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در برنامه پنجم توسعه در مجموع در تمامی شهرهای ایران، خدمات گازرسانی به بخش‌خصوص دارای صلاحیت، پیمان‌سپاری شود.
 
شیخ بهایی با یادآوری اینکه در برنامه پنجم توسعه باید هلدینگ شرکت ملی گاز شامل 31 شرکت گاز استانی و شرکت بازرگانی گاز به بخش‌خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: تاکنون 40 درصد این هلدینگ در قالب سهام عدالت واگذار شده است.
 
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز در پایان خاطر نشان کرد:  با واگذاری و پیمان‌سپاری خدمات گاز، امکان عرضه هلدینگ گاز هم در بورس فراهم می‌شود.
 
در همین حال جواد اوجی معاون وزیر نفت پیشتر با بیان اینکه برای نخستین بار قرارداد توزیع، توسعه، حفظ، نگهداری و وصول مطالبات گازی با امضای قراردادهایی به بخش‌خصوصی واگذار شده است، گفته بود: مطابق با این قراردادها، گاز طبیعی در ورودی شهرها و روستاهای کشور در قالب قراردادهای حق‌العمل‌کاری به بخش‌خصوصی واگذار شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه پیش از امضای این قراردادها یک دستورالعمل 150 صفحه‌ای، از ضوابط و نحوه واگذاری قراردادهای حق‌العمل‌کاری به بخش‌خصوصی تدوین و به تمامی شرکت‌های گاز استانی ابلاغ شده است، تصریح کرده بود: هفته آینده اولین قرارداد فروش گاز به بخش خصوصی در استان قم عملیاتی می‌شود.
 
وی درخصوص جزئیات قیمت فروش گاز به بخش‌خصوصی، اظهار کرده بود: در این قراردادها بخش‌خصوصی به ازای توزیع هر متر مکعب گاز طبیعی، مبلغی را به صورت حق‌العمل دریافت می‌‌کند که این نرخ در استان‌های مختلف متغییر است.
 
هم اکنون در کشور 865 شهر، نزدیک به 11 هزارروستا، 60 نیروگاه، 34 هزار واحد صنعتی به شبکه ملی گاز متصل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها