ایستگاه آرامش

سازگاری با مدرسه

فرزند شما در مدرسه فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد که نظارت بر آنها به عهده معلمان است، اما قسمت دیگری از فعالیت‌ها و تکالیف مدرسه مربوط به خانه می‌شود. شما به عنوان پدر یا مادر می‌توانید نقش تعیین‌کننده‌ای در فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام تکالیف کودک در خانه و آماده شدن و کسب انرژی برای حضور موثر او در مدرسه داشته باشید.
کد خبر: ۴۳۳۵۶۸

دقت داشته باشید شرایط نامناسب محیط خانه می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر رشد تحصیلی فرزندتان داشته باشد. برای آن که حمایت بیشتری از فرزندتان داشته باشید، بهتر است خواب کودک به اندازه‌ کافی باشد. شام را در یک ساعت منظم، حدود 9 تا 10 شب آماده کنید تا او زود به رختخواب برود. باید رژیم غذایی مناسب داشته باشد و صبحانه کامل و سالم بخورد. حتما میان‌وعده مناسبی برایش تهیه کنید تا به مدرسه ببرد.

وقتی فرزند شما از مدرسه برمی‌گردد، دوست دارد تمام اتفاقاتی را که در روز برایش افتاده است، تعریف کند. به او گوش دهید. بگذارید درباره احساساتی از قبیل استرس و نگرانی یا ترس خود برایتان حرف بزند. شما نیز درباره دوستانش بپرسید. سعی کنید تنها درباره درس از او سوال نکنید.

کودکتان در مدرسه به اندازه کافی برنامه‌های درسی دارد. سعی کنید ساعاتی که خارج از مدرسه است برنامه‌ریزی درسی نداشته باشد. بگذارید به سرگرمی‌های دیگر یا ورزش بپردازد.

به فرزندتان کمک کنید تا در خانه مرتب و منظم باشد و تکالیف خود را کامل انجام دهد. گوشه‌ای از خانه را که فکر می‌کنید ساکت‌تر است برای او فراهم کنید تا بتواند روی درسش تمرکز کند. یک میز تحریر، نور مناسب و وسایل لازم برای درس خواندن او آماده کنید. با فرزندتان برای انجام تکالیفش مشورت و برنامه‌ریزی کنید.

اختصاص زمان مناسب در عصر برای انجام تکالیف باعث می‌شود فرزندتان در ساعات پایانی شب نگرانی و استرس نداشته باشد. قبل از این که فرزندتان بخوابد، برنامه‌های فردا را با هم مرور کنید. آیا تکالیف خود را کامل انجام داده است؟ برنامه درسی فردای او چیست؟‌ بگذارید خودش برایتان بگوید. همچنین لباس‌ها، کیف و غذای او را‌ آماده کنید. اگر برای درس خواندن بی‌حوصله است، برای او سرگرمی‌های درسی تهیه کنید. درس را به صورت نمایش با هم بازی کنید. از او درباره موضوعات درسی بپرسید تا در این باره فکر کند. در پایان توجه داشته باشید که اگر انجام تکالیفش برای او سخت است. نباید خودتان آنها را انجام دهید.

دکتر آزاده شیروانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها