دادگاه بین المللی داوری ورزش روز پنجشنبه 6 اکتبر با صدور حکمی راه را برای شرکت ورزشکارانی که به دلیل دوپینگ محروم شده بودند به المپیک لندن گشود.
کد خبر: ۴۳۳۲۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، دادگاه بین المللی داوری ورزش، احکام کمیته بین المللی المپیک دایر بر ممنوعیت شرکت ده ها ورزشکار در مسابقات المپیک 2012 لندن را لغو کرد زیرا یکی از مواد آیین نامه المپیک را غیرقابل اجرا دانست.

به این ترتیب ورزشکارانی که به خاطر دوپینگ از شرکت در مسابقات محروم شده بودند، می توانند در المپیک 2012 لندن شرکت کنند.

بر اساس ماده 45 آیین نامه کمیته بین المللی المپیک که اغلب " قانون اوزاکا" نامیده می شود و اکنون با حکم  دادگاه بین المللی داوری ورزش لغو شده، هر ورزشکاری که  به دلیل عدم رعایت قوانین ضد دوپینگ حکم تعلیق شش ماه یا بیشتر را داشت، از شرکت در دور بعدی مسابقات المپیک خود بخود محروم  می شد.

این حکم دادگاه پس از بررسی درخواست کمیته المپیک آمریکا در مورد محرومیت لاشاون مریت، قهرمان المپیک رشته دو 400 متر صادر شد. او در 2009 و  2010 به مدت 21 ماه به دلیل دوپینگ محروم شده بود.

محرومیت لاشاون مریت در ژوئیه سال جاری خاتمه یافت و او با حضور در رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در دائگو کره جنوبی توانست مدال نقره دو 400 متر مردان و نیز دو 4 در 400 متر امدادی را برای آمریکا کسب کند.

با لغو قانون اوزاکا ، لاشاون مریت تیم دو و میدانی آمریکا را در المپیک 2012 لندن همراهی خواهد کرد.

ماتیو ریب، رئیس دادگاه بین المللی داوری ورزش، گفت: دادگاه بین المللی داوری ورزش، درخواست کمیته المپیک آمریکا را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفت که حکم کمیته بین المللی المپیک در این زمینه را بی اعتبار و غیر قابل اجرا بداند.

در واکنش به این حکم، ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: این حکم تاسف برانگیز است و ما با اتکا به آژانس جهانی ضد دوپینگ مجازات های سخت تری را برای متخلفان تعیین خواهیم کرد.

ژاک روگ افزود: ما به حکم بین المللی داوری ورزش احترام می گذاریم اما برای اینکه حقوق ورزشکاران پاک محفوظ بماند، ما نیز پیشنهادی را هنگام تجدید نظر در مقررات آژانس جهانی ضد دوپینگ در سال 2013 تنظیم خواهیم کرد که  مفاد آن تاثیر همین قانونی را داشته باشد که به حکم دادگاه لغو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها