کد خبر: ۴۳۲۹۲۴

یکی از مهم‌ترین وظایف والدین، تشویق فرزندان به هر چه بیشتر مطالعه کردن است و این‌که یاد بگیرد چگونه از آنچه می‌آموزد در زندگی استفاده کند. البته آنها باید دائم به کودک یادآوری و به او کمک کنند هدفی مشخص برای خودش تعریف کند. کودک باید بتواند برای زندگی‌اش هدف تعیین کرده، اولویت‌هایش را مشخص کند و برای رسیدن به آنها هم تلاش نماید.

همیشه و همه جا باید آموخت

حتما شما هم دیده‌اید اغلب بچه‌ها فقط تا حدی درس می‌خوانند که نمره خوبی بگیرند و معلمشان را راضی کنند. در حالی که این طرز فکر اشتباه است و کودک باید بیاموزد درس خواندن و یاد گرفتن مطالب جدید هیچ محدودیتی ندارد.

اما اگر هدف بچه‌ها از یادگرفتن مطلب جدید تنها راضی کردن پدر، مادر یا معلم باشد، اگر فقط بخواهند نمره‌ای خوب بگیرند و آن را به شکل وظیفه‌ای ببینند که باید انجام شود و... هیچ وقت در زندگی آنچنان که باید پیشرفت نمی‌کنند.

در حالی که بچه‌ها باید بیاموزند یاد گرفتن نکات جدید همیشه و همه‌ جا ممکن است؛ خانه، مدرسه، در جمع دوستان و خانواده و هر مکانی که کودک حضور داشته باشد می‌تواند نکاتی بیاموزد و از آنها در زندگی آینده‌اش استفاده کند.

پس اولین و مهم‌ترین نکته این است که به کودک بیاموزیم یادگیری ارزش دارد و همیشه و همه جا باید یاد گرفت؛ او باید درک کند فقط مدرسه مکان یادگرفتن نیست.

نکته دوم این است که باید دائم به کودک یادآوری کنید‌ در تمام طول عمر از آنچه می‌آموزد استفاده کند؛ یاد گرفتن نکته‌ای جدید برای استفاده در تمام طول عمر است و نه فقط دوره‌ای خاص.

این نکته هم از وظیفه‌های پدر و مادر است که به کودک بیاموزند یاد گرفتن ارزشمند است و کودک باید همیشه از آنچه می‌آموزد استفاده کند. برای استفاده بهتر و بیشتر از این نکات هم او باید بداند چگونه هدف‌هایش را تعیین و اولویت‌بندی کند. کودک اگر بتواند هدفش را تعیین کند خیلی راحت‌تر می‌تواند در مسیر رسیدن به آنها حرکت کند.

پس اگر شما هم می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید، از همین امروز این موارد را به او بیاموزید تا بتواند در هر شرایطی در حال آموختن و یادگیری باشد.

teachersandfamilies.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها