تصاویر پانورامیک یا همان تصاویر عریض، تصاویری هستند که عرض زیادی را به‌خود اختصاص می‌دهند و جزئیات بیشتری را می‌توان در آنها مشاهده کرد. تصاویر دوربین‌های قدیمی را به‌خاطر دارید؟
کد خبر: ۴۳۱۲۱۴

برای این‌که تصویری از 20 فرد در کنار یکدیگر گرفته شود یا نفرات ‌باید فشرده و نزدیک به‌یکدیگر حتی در چند ردیف پشت سر هم قرار می‌گرفتند یا این‌که عکاس و دوربین باید آنقدر عقب می‌رفتند تا همه در کادر تصویر جای گیرند! تصاویر پانورامیک این مشکل را حل کرده است و با افزایش عرض تصویر شما را قادر می‌سازد تا تصاویری از این قبیل را براحتی ثبت کنید. فرض کنید قصد دارید نمونه‌ای از این تصاویر را برای انجام یک کار خاص در موتورهای جستجوگر گوگل یا بینگ پیدا کنید. به‌نظر شما انجام این کار امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به‌این سوال باید بگوییم بله، چرا که با امکانات موجود در این دو موتور جستجوگر براحتی می‌توانید نتایج را فیلتر و تصاویر پانورامیک را از آنها استخراج کنید. برای انجام این‌کار در هریک از 2 موتور جستجوی فوق باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

در موتور جستجوی گوگل:

1‌‌ـ‌ ابتدا به بخش تصاویر گوگل مراجعه کنید

(http:‌/‌‌/‌images.google.com)

2‌‌ـ‌ در کنار دکمه جستجو روی گزینه جستجوی پیشرفته (Advanced Image Search) کلیک کنید تا پنجره تنظیمات پیشرفته به شما نمایش داده شود.

3‌‌ـ‌ در کادر اول، عبارت موردنظر خود را جهت جستجو وارد کنید و از میان گزینه‌های موجود در مقابل عبارت Aspect ratio نیز گزینه‌ Panoramic را انتخاب کنید.

4‌‌ـ‌ در نهایت با کلیک روی گزینه جستجو، نتایج جستجوی تصاویر پانورامیک دراختیار شما قرار خواهد گرفت.

در موتور جستجوی بینگ:

1‌‌ـ‌ بینگ برخلاف گوگل کاملا تصاویر پانورامیک را در اختیار شما قرار نمی‌دهد اما با فیلتر کردن تصاویر از نوع Wide می‌توانید این تصاویر را در نتایج تصاویر بینگ نیز مشاهده کنید. برای انجام این کار باید ابتدا وارد بخش تصاویر این سایت شوید (http:‌/‌‌/‌images.bing.com)

2‌‌ـ‌ عبارت موردنظر را در کادر جستجو وارد و روی دکمه جستجو کلیک کنید تا نتایج جستجو نمایش داده شود.

3‌‌ـ‌ پس از نمایش نتایج جستجو از میان گزینه‌های موجود در ستون سمت چپ صفحه، به بخش LAYOUT مراجعه کرده و گزینه‌ی Wide را انتخاب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها