با آغاز کار مدارس و افزایش ترافیک شهری، ساعات کار ادارات از امروز 8 صبح خواهد بود

لبخند شهر به هیجان مهر

سال تحصیلی جدید از امروز با حضور 12 میلیون و 369‌هزار دانش‌آموز به طور رسمی آغاز می‌شود، در حالی که بنابر اعلام پلیس، پیک تردد خودروها در خیابان‌ها 8 تا 30‌/‌8 و11 تا 30‌/‌11صبح خواهد بود و ترافیک مهرماه تا 25 درصد افزایش می‌یابد، به همین دلیل پلیس قول داد تا برای نظارت بر ترافیک، گشت هوایی را از امروز 3 برابر کند. سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، همزمان با آغاز به کار مدارس از بسیج تمام امکانات خود مانند گشت‌های خودرویی، گشت‌های موتوری، نیروهای پیاده و نیروهای کمکی خبر داد و گفت: ما در اغلب محورهای منتهی به مدارس نیرو مستقر خواهیم کرد که این مهم به دو دلیل صورت خواهد گرفت: کنترل ترافیک و برخورد با سرویس‌های متخلف مدرسه.
کد خبر: ۴۳۰۹۹۸

پلیس راهور با اعلام این که تمام پرسنل پلیس تهران برای بازگشایی مدارس، آموزش‌ دیده‌اند به تمامی موتورسواران هشدار داد تا قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند؛‌ چرا که پلیس بشدت با تخلفاتی مانند استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و تردد در پیاده‌روها بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی، همچنین از برخورد جدی با خودروهای دودزا همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد و گفت: از هم‌اکنون به تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر و دودزا هشدار می‌دهیم که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نقص و دریافت معاینه فنی اقدام کنند؛ چرا که در غیر این صورت بزودی با این دسته از خودروها بشدت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که طرح زوج و فرد در پایتخت از 30/6 تا 19 و طرح ترافیک از 30/6 تا 17 اجرا می‌شود به ایسنا گفت: برخورد با متخلفان در مبادی طرح ترافیک در پایتخت از امروز شدت می‌یابد.

وی با اعلام این خبر که تمامی خودروهای سرویس مدارس اعم از شخصی و تاکسی از این پس موظفند هر سه ماه یک بار برگه معاینه فنی دریافت کنند، تصریح کرد: خودروهای شخصی دارای برچسب‌های جدید سرویس مدرسه از سال تحصیلی جدید می‌توانند در داخل محدوده «زوج و فرد» تردد کنند. رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: رعایت نکردن ظرفیت خودرو، قوانین و مقررات رانندگی، ایمنی خودرو و رعایت نکردن قوانین و مقررات سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان از جمله موارد جدی است که پلیس امسال با آن برخورد می‌کند. وی همچنین از ممنوعیت ورود اتوبوس، کامیون و موتورسیکلت به تونل‌های تهران از امروز خبر داد و گفت: اجرای آزمایشی این طرح در تونل توحید آغاز شده و از امروز نیز در تمامی تونل‌های تهران اجرایی می‌شود.

ساعت کار ادارات از امروز 8 صبح

همچنین محمدرضا محمودی، معاون امور عمرانی استانداری تهران درباره ساعات کاری ارگان‌های مختلف به مهر توضیح داد: ساعت آغاز به کار بخش‌های مختلف در تهران از امروز، به استثنای ادارات دولتی که ساعت کارشان از 8 صبح آغاز می‌شود، همانند سال گذشته است.وی افزود: ساعت شروع به کار ادارات دولتی در سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور 30/8 صبح بود که امسال به ساعت 8 صبح تغییر یافته است.

محمودی گفت: از اول مهرماه ساعت کار مراکز نظامی از 30/6 تا 7 صبح، صنایع 7 صبح، مدارس بنابر نظر مدیریت آنها بین 15/7 تا 45/7 و دانشگاه‌ها و مراکز تحت پوشش آنها 8 صبح خواهد بود.ساعت کار بانک‌ها نیز از 8 صبح آغاز شده و بازار تهران از 30/9 تا 10 صبح آماده ارائه خدمات مختلف است.

توصیه‌های پلیس را جدی بگیرید

بنابراین خبر، پلیس به منظور تامین امنیت دانش‌آموزان از والدین خواست که به فرزندان برای مراقبت از خود آموزش بدهند.

نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای،‌ از والدین و دانش‌آموزان خواست، اگر در راه مدرسه دچار مشکل شدند بلافاصله مساله را با والدین خود یا اولیای مدرسه در میان بگذارند و نشانی و شماره تلفن منزل خود را همیشه همراه داشته باشند.

بر اساس این اطلاعیه، دانش آموزان محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسوول مدرسه ترک نکنند و پس از تعطیل شدن مدرسه مستقیما به منزل مراجعه کنند. به افراد غریبه اعتماد نکرده و از همراه یا سوار شدن به خودروی آنها خودداری کرده و در صورت گم شدن، به پلیس مراجعه و از آنها کمک بخواهند.

پلیس در اطلاعیه‌اش تصریح کرده است: دانش آموزان همچنین از معاشرت با افرادی که نمی‌شناسند یا اختلاف سن آنها با دانش آموزان زیاد است، بپرهیزند. برای تردد خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و در بین راه اگر فردی مزاحم آنها شد بلافاصله از او دور شوند. به دعوت یا تقاضای نامعقول دیگران به طور صریح پاسخ منفی داده و در مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کنند از آنها بخواهند کارت یا مدرک شناسایی معتبر ارائه کنند.

والدین هیچ‌گاه فرزندان خود را به گمان این‌که مرتب در مدرسه حاضر می‌شوند به حال خود رها نکنند. با توجه خاص و ویژه و کنترل و مراقبت خود، حامی و یاور دانش‌آموزان خود باشید.

ساعات درسی دبیرستانی‌ها کاهش می‌یابد

از سوی دیگر، مدیرکل آموزش دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش با اعلام برخی جزئیات کاهش ساعات درسی دانش‌آموزان متوسطه نظری، گفت: مدیران دبیرستان‌های یک‌نوبته اختیار دارند تا پس از موافقت «شورای مدرسه»، پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند.

قربانعلی افشانی، در گفت‌وگو با فارس افزود: امسال مدیران آن دسته از دبیرستان‌ها که یک نوبته هستند، این اختیار را دارند که موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها را در جلسه «شورای مدرسه» که متشکل از «نمایندگان اولیا، دانش‌آموزان، دبیران و معاونان» است مطرح کرده و در صورت رضایت آنان، پنجشنبه‌ها را تعطیل کنند.

وی با بیان این‌که در صورت 5 روزه شدن فعالیت یک دبیرستان، حتما باید روز پنجشنبه به عنوان روز تعطیل تعیین شود، افزود: در سال تحصیلی جدید، در پایه اول متوسطه با حذف «2 ساعت ریاضی جبرانی» و «یک ساعت دروس انتخابی»، زمان آموزش هفتگی از 36 ساعت به 33 ساعت کاهش می‌یابد.

افشانی ادامه داد: در پایه دوم متوسطه نظری زمان آموزش هفتگی همان 36 ساعت سابق است، اما یک‌ساعت از آموزش هفتگی «آمادگی دفاعی» به صورت «فعالیت تجمیعی» و در قالب برنامه‌هایی مانند اردوهای راهیان نور، آموزش نظام جمع یا اسلحه‌شناسی به شکل شناور به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در پایه سوم متوسطه نظری هم آموزش هفتگی با کاهش یک‌ساعت از درس «تربیت‌بدنی»، از 36 ساعت به 35 ساعت کاهش یافته است.

وی درباره میزان آموزش روزانه دبیرستانی‌ها از شنبه تا چهارشنبه گفت: این موضوع به طور کامل در اختیار مدیران دبیرستان‌هاست؛ به عنوان مثال برای سوم دبیرستان می‌توانند 5 روز و روزانه 7 ساعت فعالیت آموزشی درنظر بگیرند یا به شیوه‌ دیگری 35 ساعت آموزش را در 5 روز برنامه‌ریزی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها