معاون سازمان حمایت:

تخـم‌مـرغ قیمـت مصـوب نـدارد

در حالی که مشاهدات نشان می‌دهد قیمت هر دانه تخم مرغ به250 تومان افزایش یافته معاون کالاهای مصرفی و خدمات عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که تخم‌مرغ قیمت مصوبی ندارد، خبر داد امروز چهارشنبه قرار است جلسه‌ای برای بررسی موضوع افزایش قیمت تخم‌مرغ برگزار شود.
کد خبر: ۴۳۰۰۲۲

محمد قبله در گفت‌وگو با ایسنا در مورد افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: در این مورد جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا ببینیم علت آن چه بوده است. تخم‌مرغ محصولی نیست که به صورت رسمی افزایش قیمت آن پذیرفته یا رد شود.

وی ادامه داد: تخم‌مرغ جزو کالاهایی محسوب می‌شود که کاملا تابع شرایط عرضه و تقاضاست. زمانی هم که قیمتی برای آن اعلام می‌شود برای آن است که قیمت آن به حد غیر قابل تحملی می‌رسد، وگرنه همه این‌ها تابع شرایط عرضه و تقاضا است.

قبله تصریح کرد: باید شرایط بازار را بررسی کرد که این از کمبود تخم‌مرغ یا مورد دیگری است و سپس باید آن عوامل را کنترل کنیم و اگر تخلفی صورت گرفت، نسبت به آن نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در این مورد عنوان کرد: اگر سود‌ها به صورت غیرمتعارف باشد با آن برخورد می‌شود اما این‌که ناگهان در فضای بازار کشور قیمت افزایش می‌یابد، یقین بدانید این نیست که دو میلیون واحد صنفی با هم روی سود‌های فروش خود کشیده‌اند. وقتی چند درصد قیمت تخم‌مرغ در همه جای ایران بالا می‌رود دیگر این بحث نیست که یک مغازه سود خود را بالا می‌برد، بلکه یک اتفاق دیگر افتاده که این‌گونه شده است.

این درحالی است که هم‌اکنون حداکثر سود فروش تخم‌مرغ در سطح خرده‌ و عمده‌فروشی به ترتیب 10 و سه درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها