پنجاه و یکمین نمایشگاه IFA برلین آلمان، امسال نیز با استقبال زیادی مواجه شد و توانست بیش از 232هزار بازدیدکننده را به‌سوی خود جذب کند. این نمایشگاهی از دستاوردهای فناوری آلمانی با جذب شرکت‌های مطرح در عرضه و رونمایی محصولات زیادی بود که در ادامه گزارشی از آن را با هم می‌خوانیم:
کد خبر: ۴۲۹۸۷۳

بخش صوتی

شرکت Altec Lansing در بخش تجهیزات جانبی صوتی چند محصول را معرفی کرد. inAir5000 نام بلندگویی است که به گفته مسوولان این شرکت جایگزین اکثر بلندگوهای با قابلیت اتصال به آیپاد خواهد شد. کنترل از راه دور با قابلیت آهنربایی ـ برای مثال می‌توان آن را به در یخچال چسباند ـ جای مخصوص آیپاد و همچنین طراحی زیبا از ویژگی‌های این بلندگوست.

فیلیپس در نظر دارد با یک پخش‌کننده صوتی، آیپاد تاچ را کنار بزند. این پخش‌کننده نمایشگری 2/3 اینچی دارد و مجهز به سیستم عامل اندروید است. علاوه بر آن، تمام قابلیت‌های یک گوشی تلفن همراه را داراست با این تفاوت که امکان برقراری تماس را ندارد. هر چند بدنه پلاستیکی آن اصلا قابل قیاس با آیپاد تاچ نیست؛ اما سبکی وزنش باعث می‌شود بتوان آن را براحتی داخل جیب گذاشت و هنگام ورزش از آن استفاده کرد.

 

با وجود این همه ابزاری که برای سیستم‌های اپلی عرضه شده است، نوآوری در این زمینه به آخر خط نرسیده است. پایه سوما، شکلی هرمی و تاشو دارد و حمل آن آسان است. این ابزار در حقیقت یک بلندگوست که آیپد یا آیپاد به آن متصل می‌شود و قیمتی حدود 100یورو دارد. همچنین نسخه Soma Travel این بلندگوها، به باتری یا شارژ نیاز ندارد و مستقیما انرژی برق خود را از آیپاد یا آیپد می‌گیرد.

 

بخش موبایل

تلفن‌های همراه به‌طور قطع یکی از بخش‌های مهم IFA بود. سامسونگ سری جدید تلفن هوشمند خود با نام Galaxy Note را رونمایی کرد که نمایشگری 3/5 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی دارد و سیستم عامل اندروید 3/2 را اجرا می‌کند. این گوشی همچنین قلمی به‌نام S Pen دارد که در یادداشت و نت‌‌برداری کاربرد دارد. اچ‌تی‌سی پیش از این از Flyer پرده‌برداری کرده بود؛ اما سیستم جوهر مجازی Galaxy Note بسیار نرم‌تر و بهتر از فلایر کار می‌کند و می‌تواند به‌عنوان جایگزین واقعی دفتر یادداشت مطرح شود.

اچ‌تی‌سی البته 2 گوشی جدید ویندوز فون را عرضه کرد که یکی از آنها، یعنی HTC Titan نمایشگری 7/4 اینچی دارد. همچنین پردازنده آن 5/1گیگاهرتزی است که در مقایسه با پردازنده‌های معمول یک گیگاهرتزی در بازار، خیلی جلوتر است. همچنین اچ‌تی‌سی با جایگزینی لنز دوربین خود، به انتقاداتی که به کیفیت تصویربرداری محصولات قبلی‌اش وارد بود، پایان داده است.

 

 

بخش تبلت‌ها

در بخش تبلت‌ها نیز سامسونگ گالکسی تب 7/7 شاید بیشترین توجه را به‌سوی خود جلب کرد و بعد از آن Toshiba At200 قرار داشت، اما سری 80G9 و 101G9 تبلت‌های Archos نشان ‌داد که زیبایی در طراحی تبلت‌ها تا چه اندازه می‌تواند در جلب نظر بازدیدکنندگان موثر باشد. این تبلت‌ها هر دو از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

 

بخش دوربین‌

دوربین‌های دیجیتال Point and Shoot جذابیت خاصی برای عکاسان آماتور به وجود آورده‌اند، شما می‌توانید سوژه‌تان را انتخاب کنید و بگذارید دوربین محاسبات لازم را برای گرفتن بهترین تصویر انجام بدهد. حالا سامسونگ قابلیت جدیدی به این دوربین‌ها اضافه کرده و با تعبیه یک نمایشگر اضافه معتقد است تصاویر بسیار بهتری می‌توان گرفت.

 

 

فوجی‌فیلم نیز با عرضه دوربینx100، در نظر دارد خودش را به کانون توجه عکاسان قرار دهد؛ هر چند قیمت 1400دلاری آن کم به‌نظر می‌رسد. در این نمایشگاه، جایگزینی به‌نام X10 برای نسل X100 معرفی شد که با نصف قیمت اواخر اکتبر به بازار خواهد آمد.

 

 

پاناسونیک نیز یک طرح اولیه از دوربین سه‌بعدی معرفی کرد که قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی را هم داراست. این طرح که HDC-Z10000 نام دارد از قابلیت تصویربرداری با کیفیت FullHD برای فیلم‌های دوبعدی و AVCHD1080i برای فیلم‌های سه‌بعدی برخور دار است. همچنین دوربین عکاسی آن می‌تواند تصاویر سه‌بعدی 13مگاپیکسلی بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها