متهمی که بعد از فرار از زندان، اقدام به سرقت با پوشش مأمور پلیس می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۲۷۲۴۴

 به گزارش فارس، در تاریخ 10 شهریور سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران گفت: سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ که خود را مأمور معرفی کرده بودند، اقدام به سرقت مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد همراه من کردند.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با آغاز تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم در خصوص این پرونده، مالباخته پس از حضور در اداره پنجم درباره زمان سرقت به آنها گفت: به همراه دو نفر از دوستان خود با یک دستگاه پیکان وانت در کیلومتر 16 جاده مخصوص در حال حرکت به سمت کرج بودم که ناگهان یک دستگاه پراید سفید رنگ و به شماره پلاک مشخص، با دو سرنشین که یکی از آنها بیسیم به همراه داشت، به ما دستور ایست داد. پس از توقف، ابتدا درخواست مدارک شناسایی کرده و پس از آن با طرح این ادعا که به آنها گزارش شده است که ما در حال جابجایی موادمخدر هستیم، شروع به بازرسی بدنی و خودرو کردند؛ در همان لحظه‌ای که یکی از سرنشینان پراید در حال بازرسی خودرو بود، ناگهان کیف دستی حاوی مبلغ 4 میلیون تومان نقد داخل آن را پیدا و بازرسی کرد و در یک لحظه و زمانی که ما به هیچ عنوان فکر آن را نمی‌کردیم ، به سرعت و پس از برداشتن کیف حاوی پول، سوار پراید شد و به همراه دیگر همدستش که در پش فرمان نشسته بود از محل متواری شد.

وی ادامه داد: زمانی که من و دوستانم قصد داشتیم تا با ماشین به تعقیب آنها برویم، متوجه شدیم که آنها سوئیچ خودرو را برداشته و با خود برده‌اند.
 
اظهارات مالباخته نشان از آن داشت که شیوه و شگرد سرقت، ویژه سارقان طایفه فیوج بوده و به احتمال بسیار زیاد دو سارق پراید سوار از سارقان این طایفه هستند.
 
بررسی مشخصات پلاک به دست آمده از پراید که مالباخته در زمان فرار متهمان موفق به برداشتن آن شده بود، نشان از اصالت نداشتن پلاک و مجعول بودن آن داشت لذا مأموران در ادامه تحقیقات خود با چهره‌نگاری کرده و مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار فیوج موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار این طایفه به نام "علی.الف" شدند که مالباخته او را به عنوان سارق کیف خود معرفی کرده بود.

فرار از زندان با وثیقه قانونی

با شناسایی "علی.الف"، بررسی سوابق متهم که پیش از این نیز توسط کارآگاهان اداره پنجم به اتهام ارتکاب سرقت تحت پوشش مأمور دستگیر و روانه زندان شده بود، آغاز شد.
 
بررسی‌ها نشان داد که متهم در سال 86 و پس از دستگیری توسط اداره پنجم، قبل از صدور حکم قطعی دادگاه در سال 87 با گذاردن وثیقه از زندان آزاد و از آن زمان متواری شده است. برابر حکم قطعی صادر شده از سوی دادگاه که در زمان فرار متهم از زندان صادر شده بود، متهم به 500 میلیون تومان "رد مال" محکوم و دستور قضایی برای دستگیری مجدد او از سوی دادگاه صادر شده بود.

دستگیری متهم در کرج

با آغاز تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم، موضوع تحت تعقیب قرار داشتن "علی.الف" به همه پلیس‌های آگاهی سطح کشور، به ویژه پلیس آگاهی استان تهران و شهر کرج اعلام شد.
 
این متهم علاوه بر داشتن پرونده‌های متعدد سرقت در تهران بزرگ، دارای سابقه سرقت در استان تهران و به ویژه شهر کرج بوده و کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان نیز درباره سابقه‌دار بودن متهم و همچنین شیوه و شگرد سرقت‌های او اطلاعات دقیقی در اختیار داشتند.
 
دستگیری "علی.الف" در شرایطی در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی تهران و کرج قرار داشت که سرانجام در مورخه 13تیر ماه امسال، کارآگاهان پلیس آگاهی کرج طی یک عملیات موفق به دستگیری تعدادی از سارقان طایفه فیوج در نقاط مختلف شهر کرج شده و در این میان، "علی.الف" نیز در داخل مخفیگاه یکی از سارقان فیوج شناسایی و دستگیر شده بود.
 
بلافاصله با اعلام خبر دستگیری "علی.الف" به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، هماهنگی قضایی لازم انجام و مأموران با اخذ دستور نیابت قضایی به شهر کرج رفته و متهم را به همراه یکی دیگر از همدستانش به هویت "حبیب.ع" که مشخصات آن از سوی تعدادی دیگر از مالباختگان در اختیار کارآگاهان قرار گرفته بود، به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرقت با خودروهای مختلف توسط متهم و همدستانش

در ادامه تحقیقات و با دعوت از مالباختگانی که به شیوه سرقت تحت پوشش مأمور مورد سرقت قرار گرفته بودند، تعدادی از مالباختگان که "علی.الف" و "حبیب.ع" را به عنوان سارقان اموال خود مورد شناسایی قرار داده بودند، به کارآگاهان عنوان داشتند که سارقان از خودروهای مختلف پراید سفید رنگ، پژو 405 نوک مدادی،پرشیا نقره‌ای، ماکسیما نوک مدادی و ال 90 سفید رنگ، در سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود و پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: اردیبهشت امسال، برای گرفتن وجه نقد چک به شعبه بانک در جاده قدیم مراجعه و پس از گرفتن مبلغ 4 میلیون تومان به سمت محل کار خود بازگشتم؛ پس از رسیدن به در کارخانه بود که ناگهان یک دستگاه خودرو ماکسیما نوک مدادی با 3 سرنشین ملبس به لباس فرم نیروی انتظامی به من نزدیک و با طرح سوال در خصوص علت سرعت بالای من در زمان رانندگی، عنوان داشتند که "مگر قتل مرتکب شده  یا مواد به همراه دارید که این قدر با سرعت حرکت می کنید؟
 
پس از آن نیز به بهانه آنکه به من مشکوک شده‌اند، دو نفر از ماشین پیاده و شروع به بازرسی ماشین کرده و پس از پیدا کردن کیف حاوی مبلغ 4 میلیون تومان عنوان کردند که به احتمال زیاد این پول را از فروش موادمخدر به‌دست آورده‌ام ! و به همین بهانه کیف پول را به داخل ماکسیما بردند.

این مالباخته ادامه داد: در حالی که هر 3 نفر آنها سوار ماکسیما شده بودند، از من خواستند تا با ماشین به دنبال آنها بروم اما زمانی که سوار ماشین شدم ناگهان متوجه شدم که سوئیچ خودرو را برداشته و آن زمان بود که متوجه شدم که این 3نفر، سارقانی هستند که در پوشش مأمور اقدام به سرقت پول های من کرده‌اند.

ارتکاب جرایم دیگر توسط متهم و همدستان

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفیگاه متهم، با اخذ دستور قضایی به این محل رفته و در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف مقادیری از وجوه نقد مسروقه، سکه‌های طلا و همچنین دستگاه رایانه دستی (لپ‌تاپ) شدند؛ در بررسی اموال مکشوفه و به ویژه رایانه‌های دستی مکشوفه، کارآگاهان موفق به شناسایی مالکان رایانه‌های دستی شدند.
 
برابر تحقیقات کارآگاهان رایانه‌های دستی (لپ‌تاپ) متعلق به شرکتی ساختمانی است که در اواخر سال گذشته مورد سرقت قرار گرفته بود.
 
برابر طرح شکایت نماینده حقوقی شرکت، سارق یا سارقان در مورخه 28بهمن سال گذشته با مراجعه به این شرکت در میدان کتابی، شبانه با تخریب در‌های اصلی و همچنین در‌های طبقات شرکت اقدام به سرقت گاو صندوق شرکت حاوی 70 میلیون تومان وجه نقد و همچنین چندین دستگاه رایانه دستی از داخل شرکت کرده بودند.
 
با شناسایی نقش و مشارکت متهم در ارتکاب سرقت‌های اماکن و احتمال افزایش سرقت‌های مشابه، پرونده دیگری برای متهم در اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و تحقیقات در خصوص دیگر سرقت‌های احتمالی از سوی متهم و همدستانش آغاز شد.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از مالباختگان و تجمیع پرونده‌های سرقت‌های تحت پوشش مأمور توسط متهمان مشخص شد که غالب سرقت‌ها در مناطق غرب تهران، به ویژه در محدوده جاده مخصوص تهران–کرج، تهرانسر، شهرک قدس و همچنین شهر ری و با استفاده از خودروهای مختلف مانند پراید، پژو 405، پژو پارس، پرشیا، ماکسیما و ال‌90 انجام شده است؛ لذا از همه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته بدین شیوه و به ویژه در این مناطق مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها