رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

مدیریت هوشمند در جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از اجرای طرح‌های متنوع برای توسعه مدیریت هوشمند ترافیک در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها از 2 سال پیش آغاز شده است و هدف ما مدیریت بهتر ترافیک، مدیریت زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای است که امیدواریم روزی این سوانح به صفر برسد.
کد خبر: ۴۲۶۶۱۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهریار افندی زاده که با رادیو اقتصاد گفتگو می‌کرد افزود: مرکز مدیریت راههای کشور در 11 مرکز استان راه اندازی شده است و تا پایان سال به 21 استان می‌رسد.

وی گفت: اطلاعات جاده‌های کشور به صورت تصویری و از طریق سیستم‌های ارتباطی فیبر نوری و ماهواره‌ای منتقل می‌شود که یکی از ابزارهای آن نصب دوربین‌های نظارت تصویری است که تا پایان گذشته 131 دوربین در راههای شریانی کشور نصب شده است و امسال حدود 100 دوربین هم اضافه می‌شود.

افندی زاده همچنین از نصب ترافیک شمار یا ترددشمار در جاده‌های مهم کشور خبر داد و افزود: تاکنون 460 دستگاه تردد شمار نصب شده است و امسال هم 140 دستگاه دیگر نصب می‌شود تا به 600 دستگاه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرح سامانه‌های توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: تناژ بار کامیون‌ها باید در میزان‌های مشخصی باشد تا به روکش آسفالت جاده‌ها و پل‌ها آسیب نزند و با این طرح تلاش می‌کنیم کامیون‌ها را بدون نیاز به توقف در پاسگاه‌ها از نظر وزن بار کنترل کنیم و اگر بار آنها بیش از حد استاندارد باشد متوقف خواهد شد.

وی افزود: 7 سیستم توزین در حال حرکت تا پایان سال گذشته راه اندازی شده است و امسال هم 15 سیستم اضافه خواهد شد.

افندی زاده درباره سیستم ثبت تخلف سرعت خودروها خبر داد و گفت: این سیستم که 188 دستگاه آن نصب شده است و امسال هم 80 دستگاه نصب می‌شود، می‌تواند میزان سرعت وسائل نقلیه را بدون توقف و در حال حرکت کنترل کند.

وی اظهار کرد: طرح دیگر سیستم اطلاع رسانی با تابلوهای پیام‌های متغیر است که 136 مورد نصب شده است و 65 تابلو دیگر نصب خواهد شد.

افندی زاده گفت: این تابلوها به صورت آنلاین درباره وضع جاده‌ها اطلاع رسانی می‌کنند تا شهروندان به طور دقیق تصمیم گیری کنند.

وی افزود: هواشناسی جاده‌ای هم در جاده‌ها و گردنه‌ها و محورهای حساس ایجاد می‌شود و 56 دستگاه با همکاری سازمان هواشناسی کشور نصب خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از کارهای دیگری که در این چارچوب انجام می‌شود ادامه نصب تابلوهای سرعت نما است که به افزایش ایمنی تردد و تعیین سرعت مطمئنه کمک می‌کند که 450 مورد تا پایان سال گذشته نصب شده است و 150 تابلو هم امسال نصب خواهد شد.

وی از طرح هوشمندسازی تونل‌ها هم خبر داد و افزود: سامانه‌های الکترونیک برای دریافت عوارض هم در راه است که هم اکنون در آزادراه تهران ــ قم نصب می‌شود و در آینده در آزادراههای تهران ــ قزوین و همچنین تبریز نصب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها