نیما ـ اصفهان: هارد سیستم من از 3 پارتیشن C، D و E تشکیل شده است. اگر در صفحه بوت ویندوز اکس‌پی فقط درایو D را حذف کنم و دوباره آن را بسازم و دست به درایو های C و E نگذارم، اشکال دارد؟
کد خبر: ۴۲۴۱۷۸

سوال دوم: سیستم‌عامل کروم چیست و چه فرقی با سیستم‌عامل ویندوز دارد؟

سوال سوم: نت اسکیپ چیست؟

در مورد سوال اول: اگر آن درایو ربطی به ویندوز نداشته باشد، خیر. چون ممکن است شما ویندوز خود را در درایوی غیر از C نصب کرده باشید و بعد وقتی درایو آن را حذف کنید، بوت ویندوز شما از کار بیفتد. علتش این است که در تمام نسخه‌های ویندوز وقتی شما ویندوزی را که در درایوی غیر از C نصب می‌کنید، خود ویندوز به صورت اتوماتیک یک‌سری فایل را برای بوت‌شدن خود، در آن درایو کپی می‌کند.

در مورد سوال دوم: Chrome OS که با اسم Chromium OS نیز شناخته می‌شود، سیستم‌عامل گوگل است، این سیستم‌عامل متن باز بوده و بر پایه Linux نوشته شده است. نکته قابل توجه این که این سیستم‌عامل با دستگاه‌هایی که شریک گوگل هستند کار می‌کند (روی هر سیستمی قابل نصب نیست). کل این سیستم‌عامل بر مبنای رایانش ابری است و تمامی کارهای شما توسط برنامه‌های تحت وب انجام می‌شود.

در مورد سوال سوم: ‌نت‌اسکیپ یا Netscape Navigator مرورگر اینترنتی است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت Netscape Communication توسعه داده شد و در دهه 90 یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی محسوب می‌شد.

علی تقی‌پور - تهران: من روی سیستم محل کارم برنامه‌ای را نصب کردم که با SQL2000 کار می‌کند، ولی چون یک برنامه حسابداری که با SQL2002 و همچنین visual studio 2010 که از SQL2008 استفاده می‌کند بر این سیستم نصب است، این برنامه اجرا نمی‌شود و در برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی اخطار می‌دهد. این در حالی است که روی سیستم‌های دیگر که فاقد برنامه‌های ذکر شده هست، خیلی راحت نصب کردم و اجرا شد.

لطفا مرا راهنمایی کنید تا بتوانم روی سیستم خودم هم این برنامه را اجرا کنم.

مشکل از اینجاست که شما 2 نسخه SQL Server دارید که از یک Instance قصد استفاده دارند و فقط SQL Server 2008 به عنوان آخرین نسخه از آن می‌تواند استفاده کند.

اما راه‌حل مشکل، یک راه تغییر Instance Name مربوط به نسخه ۲۰۰۸ است که برای تغییر این نام می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

http://coderjournal.com/2008/02/how-to-change-instance-name-of-sql-server/

نکته‌ دیگری هم وجود دارد و آن، این است که برای عوض کردن نام باید قاعده yourname»\SQL2008» را انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید و به صورت «yourname» انجام دهید، ممکن است باز به مشکل بربخورید، به خاطر این که در برنامه‌هایی که با پایگاه داده کار می‌کنند یک رشته ارتباطی وجود دارد و یک بخش از آن Data Source است. اگر نویسنده برنامه اول آن را به صورت Data Source=0 یا (Data Source = (local یا مواردی از این دست استفاده کند باز به مشکل برمی‌خورید. اما اگر \SQL2008 را قرار دهید مشکلی پیش نمی‌آید.

راه دیگر این است که در Control Panel وارد بخش Administrative Tools شوید و Services را اجرا کنید. سپس سرویس مربوط به SQL Server 2008 را متوقف کنید. با این کار درخواست‌ها برای SQL Server 2000 فرستاده می‌شود.

راه نهایی که نیاز به تغییر چیزی ندارد، این است که با بخش پشتیبانی نرم‌افزار حسابداری خود تماس بگیرید و به آنها مشکل را بگویید و از آنها بخواهید که در صورت امکان کاری کنند که پایگاه داده نرم‌افزار حسابداری آنها روی SQL Server 2008 بیاید. اما شما خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما ممکن است خود برنامه با مشکل مواجه شود.

سمیرا پورمند ـ شیراز: لطفا راهنمایی کنید که از بین نرم‌افزارهای زیر کدام یک هنگام دانلود سرعت بیشتری دارند؟

FlashGet-Download Manager-Download Accelerator

و از بین مرورگرهای زیر کدام یک سرعت و امنیت بیشتر دارند؟

Internet Explorer-Mozilla Firefox-Acoo Browser-Opera

شما برای استفاده کدام را پیشنهاد می دهید؟

در مورد برنامه دانلود، همه این گزینه‌ها خوب هستند، اما به نظر می‌رسد Internet Download Manager بهتر از دیگر برنامه‌ها باشد. در مورد سرعت به نظرما باید بین Opera و Chrome مقایسه کنید، البته نسخه ۶ فایرفاکس و نسخه ۹ اینترنت اکسپلورر را نباید فراموش کرد. اما Chrome در آزمایش‌ها موفقیت بهتری نسبت به بقیه مرورگرها به دست آورده است.

پیشنهاد شخصی بنده استفاده از Chrome است.

سعید - دامغان: من تا چند روز پیش با موزیلا کار می‌کردم و از youtube دانلود می‌کردم، اما حالا در منویwizard download گزینه‌های mp4 and flv را ندارم و حذف شده‌اند. چند بارموزیلا را از نو دانلود کردم، اما مشکل حل نشد.

این مشکل نیست، شما قبلا یک افزونه برای دانلود ویدئو نصب کرده بودید، اما آن افزونه غیرفعال یا uninstall شده‌است. برای حل این مشکل می‌توانید در سایت https:‌/‌‌/‌addons.mozilla.org در مورد افزونه‌ای که مد نظرتان هست جستجو کنید و آن را نصب کنید یا از نرم‌افزار Free Make Video Downloader استفاده کنید. البته نسخه‌های Internet Download Manager این قابلیت را دارد که فیلم‌های موجود در صفحه را برای شما دانلود کند.

انوشیروان: من بتازگی یک سیستم خریدم. قبلا که ویندوزم اکس‌پی بود مقدار رم کارت گرافیک را 256 نشان می‌داد، ولی الان که ویندوز 7 روی سیستم نصب شده مقدار رم کارت گرافیک را 780 نشان می‌دهد، بدون هیچ تغییر سخت‌افزاری. می‌خواستم بدانم از کجا می‌توان مقدار واقعی کارت گرافیک را فهمید و مطمئن شد؟ با تشکر.

با نرم‌افزار Speccy می‌توانید از مشخصات کامل سخت‌افزاری خود مطلع شوید، البته قبل از آن حتما از به روز بودن درایور‌های سخت‌افزار خود اطمینان حاصل کنید، چون اگر شما درایور دستگاه را نصب نکنید، ویندوز به صورت پیش درایوری را تشخیص می‌دهد و برای شما آن را نصب می‌کند و همین باعث می‌شود چنین تفاوت‌هایی مشاهده شود.

محمد رضا. پ ـ قم: من از وقتی که ویندوز 7 نصب کردم بیشتر اوقات وقتی بالا می آید به یکباره صفحه‌ای آبی‌رنگ باز می‌شود که یک‌سری کلمات در آن نوشته شده و بعد ری‌استارت می‌شود و دوباره که می‌خواهد بالا بیاید باز هم همین روند تکرار می‌شود. قبلا که سون 64 بیتی داشتم همین طور بود، در حالی که رم من 4گیگ هست با این حال 32 بیتی نصب کردم، ولی باز هم به همان شکل است. این را هم بگویم که سیستم من یک سیستم نیمه‌حرفه‌ای با قطعاتی سالم و نو است. لطفا به من بگویید مشکل از کجاست؟ قبلا هم (چند ماه پیش) این مسأله را پرسیدم، ولی جوابم را ندادید. خواهش می‌کنم این بار راهنمایی‌ام کنید. با تشکر.

این صفحه که به آن اصطلاحا (BSOD (Blue Screen Of Death گفته می‌شود به خاطر یک مشکل نامشخص در ویندوز یا سیستم‌های‌عامل‌ دیگر ظاهر می‌شود، این مشکلات الزاما سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری نیست (ممکن است هر دوی آنها باشد).

اما خطایابی آن، بخش مهمی است که به حل مشکل کمک بزرگی می‌کند. همیشه یک مشکل باعث ظاهر شدن این صفحه نخواهد شد.

اما چگونه خطایابی کنیم؟ آقای وحید نصیری در وبلاگ خود توضیحاتی در زمینه بررسی دقیق صفحه آبی ویندوز داده‌ است، خواندن آن ممکن است باعث حل این مشکل شود. برای خواندن مطلب به نشانی زیر مراجعه کنید.

http://www.dotnettips.info/2008/12/blog-post_12.html

اما اگر باز هم مشکلی بود سیستم خود را به یک متخصص نشان دهید.

امیربهاءالد‌ین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها