رژیم اشغالگر قدس هرچند که بر میزان شهرک سازی و اشغالگری در کرانه باختری و قدس افزوده و سعی دارد تا با تحولات گسترده در محیط فراپیرامونی همچون سودان جنوبی منابع سلطه طلبانه خود را گسترش دهد اما بررسی ریشه‌های تحولات سرزمینهای اشغالی و منطقه نشانگر عمق بحران برای این رژیم است که هراس آنها را به همراه داشته است.
کد خبر: ۴۲۳۹۰۷

در حوزه داخلی با فروپاشی اقتصاد و تشدید بحران‌های اجتماعی، آشکارتر شدن ناتوانی این رژیم در تامین امنیت و در نهایت کاهش شدید مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی به عنوان ستون‌های اصلی این رژیم جعلی موجی از اعتراض‌های درونی این رژیم را فرا گرفته است. هرچند آنها با مدیریت بحران به دنبال سوء‌استفاده از این شرایط برای اشغالگری هستند اما در نهایت این بحران دامنگیر آن شده و تزلزل بیشتر آنها را به همراه دارد.

به رغم حملات گسترده صهیونیستها به غزه، گروه‌های مقاومت بار دیگر با وحدت و یکپارچگی به مقابله با صهیونیستها پرداختند. نکته مهم در این حوزه آنکه طرح‌های سپر موشکی مانند گنبد آهنین نتوانسته مانع پاسخ‌های موشکی شود که رسوایی بزرگ برای صهیونیستها می‌باشد. در گذشته صهیونیستها در مرزهای مصر احساس آرامش کرده و توجه چندانی به آن نداشته‌اند.

عملیات انجام شده در ایلات منطقه نزدیک مصر و هلاکت و زخمی شدن 25 نظامی صهیونیست نشان داد که مصر نیز دیگر تامین کننده امنیت این رژیم نمی‌باشد. تحولات داخلی مصر از جمله تاکید مصری‌ها بر تعطیلی سفارت این رژیم و رویکرد به مقاومت نیز بر این فضا افزوده است.

در جولان نیز مردم سوریه و فلسطینی‌های ساکن اردوگاه‌ها در روزهایی مانند شصت و ششمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) و چهل و چهارمین سالگرد جنگ اعراب و صهیونیستها 1967 (روز نکسه) با ورود به سرزمین‌های اشغالی نشان دادند که آمادگی ورود به مقاومت سراسری برای آزادی سرزمین خود را دارند این اقدام چنان گسترده بود که صهیونیستها از طرح احداث دیوار حائل در این منطقه خبر دادند.

در جبهه اردن نیز هرچند سران این کشور بر توسعه همکاری با رژیم صهیونیستی تاکید دارند اما مردم پایان روابط با این رژیم را خواستارند چنانکه در روزهای اخیر با برپایی تظاهرات خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شده‌اند.

با توجه به شرایط ذکر شده می‌توان گفت که صهیونیستها برخلاف گذشته دیگر دارای منطقه‌ای امن می‌باشند و در کنار غزه اکنون عمق سرزمین‌های اشغالی و مناطقی  چون مرزهای مصر، جولان و اردن با اراضی اشغالی در مسیر مقاومت قرار گرفته‌اند که هراس و سردرگمی صهیونیستها را به همراه داشته هرچند که آنها با تشدید جنایت و اشغالگری به دنبال سرپوش نهادن به این بحران و استفاده از آن در جهت اشغالگری‌هایشان هستند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها