هفته گذشته علاقه‌مندان به دنیای فناوری تولد 30 سالگی PC یا همان کامپیوترهای شخصی را جشن گرفتند. 30 سال پیش یعنی سال 1981 ‌/‌ 1360 با طراحی و ساخت اولین کامپیوتر شخصی، انقلاب عظیمی در دنیای فناوری ایجاد شد که پیامد آن ورود کامپیوتر‌های شخصی به زندگی انسان‌ و تبدیل شدن این جعبه جادویی به یکی از دوستان نزدیک و صمیمی نوع بشر بود.
کد خبر: ۴۲۳۷۳۴

این در حالی است که در این سال‌ها شاهد تحولات مهمی در این عرصه بوده‌ایم که توانسته‌اند روند تکامل کامپیوتر‌های شخصی از کامپیوترهای رومیزی تا تبلت و آی‌پد را که امروزه به همراه همیشگی ما مبدل شده‌اند تحت تاثیر خود قرار دهند. بسیاری از فناوری‌ها و پیشرفت‌های امروز بشر مدیون اختراع کامپیوتر است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور می‌توانستید بدون استفاده از کامپیوتر بسیاری از فناوری‌ها و تجهیزاتی را که در زندگی روزمره با آنها سر و کار دارید، کنترل کنید. نخستین کامپیوتر شخصی، تابستان سال 1981 / 1360 توسط بزرگ‌ترین شرکت کامپیوتری آن زمان یعنی IBM به بازار عرضه شد. قیمت ساده‌ترین مدل این کامپیوتر در آن زمان بیش از 1500 دلار بود. پس از معرفی رسمی این فناوری، کامپیوتر ساخته شده توسط IBM توانست عنوان دستگاه برتر سال را از آن خود سازد. تا سال 1999 / 1370 کامپیوترهای رومیزی در دنیای فناوری ارتباطات قدرت را در دست داشتند تا این که سرانجام پس از گذشت 10 سال از فرمانروایی کامپیوترهای رومیزی، نخستین لپ‌تاپ ها که اجداد لپ‌تاپ‌های امروزی بودند توسط شرکت اپل رونمایی شدند، اما حکمرانی لپ‌تاپ‌ها نیز مانند بسیاری از دیگر فناوری‌ها تنها محدود به یک دوره زمانی کوتاه بود. نسل جدید کامپیوترها با ورود آی‌پد که در حقیقت نخستین تبلت یا کامپیوتر لوحی بود قدم به عصر جدیدی گذاشت و جان تازه‌ای گرفت.

کامپیوترهای رومیزی 30 سال پیش بسیار سنگین‌تر، گران‌تر، پرمصرف‌تر و کم‌ قدرت‌تر از کامپیوترهای امروزی بودند.کامپیوترهای امروزی بسیار متفاوت‌تر از نخستین کامپیوترهای شخصی رومیزی هستند ، اما این طور که پیداست داستان تحولات کامپیوترها به اینجا ختم نخواهد شد. شما فکر می‌کنید نسل بعدی کامپیوترها چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها