jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۴۲۳۶۳۵   ۲۷ مرداد ۱۳۹۰  |  ۱۹:۰۰

مواد لازم برای 2 نفر: گندم: یک‌دوم پیمانه آب: 2 پیمانه پیاز خرد شده: یک عدد متوسط

سیر خرد شده: 5 حبه

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

گوجه‌فرنگی خرد شده: 2 عدد متوسط

تره‌فرنگی خلال شده: یک‌سوم پیمانه

کرفس خلال شده: یک‌‌دوم پیمانه

کدوسبز رنده شده: نصف یک عدد کوچک

شلغم رنده شده: یک عدد کوچک

لوبیا سبز خرد شده: یک‌دوم پیمانه

جعفری، آویشن و برگ‌بو: به مقدار دلخواه

رشته سوپی: یک‌دوم پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم.

مواد لازم برای تهیه چاشنی سوپ:

سیر کوبیده شده: 3 حبه

ریحان خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان رنده شده: 4 قاشق غذاخوری

ادویه، نمک و فلفل: به مقدار لازم.

طرز تهیه: گندم‌ها را از 6 ساعت قبل درون یک ظرف بریزید و به آن آب اضافه کنید به طوری که آب به طور کامل آن را بپوشاند. سپس آن را آبکشی کنید و درون یک ظرف بریزید. 2 پیمانه آب داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید. در حین جوشیدن اگر روی آب کف کرد آن را با قاشق بردارید. سپس نصف مقدار پیاز و سیرهای خرد شده را درون ظرف بریزید. حالا کرفس، شلغم و کدو سبز را داخل ظرف بریزید و در آن را ببندید. حرارت را کم کنید و 45 دقیقه منتظر بمانید تا بپزد. نمک غذا را اندازه کنید. در یک تابه، روغن بریزید. باقی پیاز را همراه کمی نمک درون آن ریخته و 5 دقیقه سرخ کنید. سپس تره‌فرنگی و باقی سیر را به آن اضافه کرده، چند دقیقه تفت دهید. گوجه‌فرنگی را نیز اضافه کنید و 10 دقیقه هم بزنید تا نرم شود. حالا این مواد را درون ظرف سوپ بریزید. وقتی جوش آمد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. سپس ادویه غذا را اندازه کنید.

لوبیا سبز را درون یک ظرف بریزید و همراه با مقداری آب روی شعله بگذارید تا بجوشد. وقتی حدود 5 دقیقه جوشید آن را آبکشی کنید و به ظرف سوپ اضافه کنید.برای تهیه چاشنی غذا نیز سیر و نمک را باهم بکوبید. آن را با روغن زیتون و پنیر پارمزان مخلوط کنید و کنار بگذارید.10 دقیقه قبل از این که سوپ را برای سرو کردن در ظرف مورد نظر بریزید رشته سوپ را اضافه کنید تا کاملا نرم شود. سوپ را از روی شعله بردارید. نمک و فلفل غذا را اندازه کنید. سپس سوپ را داخل ظرف دلخواه خود بریزید و با چاشنی تهیه شده تزئین و سرو کنید.

گندم منبع خوبی از منیزیم است که به عنوان کوفاکتور بیش از 300 آنزیم در بدن عمل می‌کند. این آنزیم‌ها نقش تنظیم انسولین و قند خون را به عهده دارند. غذاهای حاوی گندم، چربی کمی دارند و خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب و برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف گندم سبوسدار به تنظیم قند خون کمک می‌کند. به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود برای متعادل نگه داشتن قند خون تا حد امکان گندم را جایگزین برنج کنند. همچنین معلوم شده است که مصرف گندم به خصوص اگر سبوس آن گرفته نشده باشد به سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در زنان، پیشگیری از آسم در دوران کودکی و همچنین پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی کمک می‌کند.

لادن هومند

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
هشدارهای مهم برای خانه تکانی

هشدارهای مهم برای خانه تکانی

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و در این روزها تقریبا تمام زنان ایرانی بر اساس یک سنت بسیار پسندیده که به آن خانه تکانی گفته می‌شود، مشغول نظافت و پاکسازی منازل خواهند شد.

قطعنامه صادر می‌شد دلیلی برای ادامه برجام وجود نداشت

قطعنامه صادر می‌شد دلیلی برای ادامه برجام وجود نداشت

در مورد موضوع عقب‌نشینی غرب از صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی می‌توان گفت نوعی عقلانیت بین اعضای شورای حکام یا حداقل حرکت به سمت عقلانیت از سوی آنها وجود دارد و در این ارتباط هشدار افراد عاقل در جامعه جهانی منجر شد آنها از صدور قطعنامه ضدایرانی خودداری کنند؛ چرا که در صورت صدور قطعنامه، دیگر دلیلی برای حضور جمهوری اسلامی در برجام بی‌خاصیت وجود نداشت و به این ترتیب دست ایران برای کنار گذاشتن آن بازتر می‌شد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
حراجی جراحی!

درآمد بالا و ریسک کم عمل جراحی زیبایی سبب شده برخی پزشکان برخلاف تخصص‌شان به این بازار رو بیاورند

حراجی جراحی!

پیشخوان

بیشتر