کلزیوم نام نرم‌افزاری است که اطلاعات زیادی در مورد دستگاه تناوبی عناصر ارائه می‌کند. در واقع این نرم‌افزار برای کودکانی که به علم شیمی علاقه‌مندند می‌تواند یک پایگاه داده اطلاعاتی مفید باشد.
کد خبر: ۴۱۸۱۲۵

کلزیوم امکانات زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به ویرایشگر ملکول اشاره کرد. نمایش ملکولی یکی از قابلیت‌های مفید این نرم‌افزار است. همچنین می‌توان با این نرم‌افزار به حل معادلات شیمی پرداخت. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و دریافت این نرم‌افزار که تحت KDE کار می‌کند، به نشانی زیر بروید:

http:‌/‌‌/‌edu.kde.org‌/‌kalzium/‌‌

تفریح به4‌شیوه متفاوت

بالاخره فصل تابستان است و نمی‌شود خیلی با گرما کلنجار رفت، چه بهتر که تفریحی داخل خانه و زیر کولر داشته باشیم که علاوه بر هیجان، کمی هم توانایی ذهنی را بالا ببرند.در ادامه، فهرست کوتاه و سریعی از 4 بازی منبع‌باز با سبک استراتژی را مشاهده خواهید کرد.

Tribal Trouble

این بازی در اصل طوری طراحی شده است که یادگرفتن آن ساده و استادی آن سخت باشد. مکانیک بازی کوچک است و فراگیری آن ساده، اما به کارگیری این مکانیک برای بردن دشوار است. برای بردن به تقویت استراتژی‌های نقشه‌ریزی و استفاده از قبیله‌های مختلف در جهت منافع خود نیاز دارید.

http:‌/‌‌/‌tribaltrouble.com/‌‌

O‌A.D.

این بازی استراتژی تازه خودش را معرفی کرده است، هر چند توسعه آن از سال 2003 شروع شده است. این بازی بین سال‌های 500 قبل از میلاد تا 500 بعد از میلاد رخ می‌دهد، هر چند که هنوز درحال توسعه است اما می‌توان آن را از نشانی زیر دریافت و بازی کرد.

http:‌/‌‌/‌wildfiregames.com/0ad/page.page.php?p=14433‌‌

Warzone2100

این بازی نیز در اصل سال 99 برای ویندوز و پلی‌استیشن عرضه شده است، اما هم اکنون نسخه لینوکسی آن نیز عرضه شده است.

http:‌/‌‌/‌www.wz2100.net/download

Spring

این بازی به بهانه شناساندن موتور منبع‌باز Spring طراحی شده است و شیوه بازی کردن آن شبیه بازی‌ قدیمی اما بی‌نهایت محبوب Total Annihilation است که به‌ دنیای 3بعدی آورده شده است.

http:‌/‌‌/‌springrts.com/‌‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها