2 کودک خردسال که در 2 حادثه جداگانه مورد‌کودک آزاری قرار گرفته بودند، روز گذشته در بیمارستان تسلیم مرگ شدند. این 2 پسربچه به نام‌های محمد پویا و پارسا بودند که از اوایل تیرماه به خاطر این که مورد کودک‌آزاری قرار گرفته بودند، به بیمارستان بهرامی تهران منتقل شدند و تلاش پزشکان برای نجات جان آن دو آغاز شد، اما آنها پس از چند هفته بستری شدن در بیمارستان در حالی که به کما رفته بودند، روز گذشته تسلیم مرگ شدند.
کد خبر: ۴۱۶۷۵۹

این در حالی است که مادر پارسا و مرد مورد علاقه وی به اتهام کودک‌آزاری در زندان به سر می‌برند و در پرونده مرگ محمدپویا نیز، پدر سنگدل وی بازداشت شده است و تحقیقات از این 3 متهم همچنان ادامه دارد.

پارسا، نخستین قربانی

به گزارش «جام‌جم»، نخستین قربانی که پارسا نام داشت، اوایل تیرماه در حالی که به دلیل ضرب و جرح بی‌هوش شده بود، به بیمارستان فیاض‌بخش تهران منتقل شد. پزشکان در بررسی از وضعیت کودک مشاهده کردند، روی بدن وی آثار سوختگی با سیگار، کابل، شلنگ و سیخ داغ وجود دارد.

پزشکان با اطمینان از این که پارسا مورد کودک‌آزاری قرار گرفته است، ماجرا را به ماموران کلانتری 151 یافت‌آباد گزارش دادند و با حضور ماموران کلانتری در بیمارستان، مادر کودک و مردی که او را همراهی می‌کرد، دستگیر شدند.

بنابراین گزارش، از همان زمان تلاش پزشکان برای نجات پارسا آغاز شدولی با وخامت حال وی، کودک به بیمارستان بهرامی منتقل شد و تلاش‌ها برای نجات وی ادامه پیدا کرد.

انکار مادر به کودک‌آزاری

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، مادر پارسا در بازجویی‌ها گفت: چند سال پیش ازدواج کردم، اما پیش از تولد پارسا وضعیت نابسامان مالی ما موجب شد تا شوهرم ما را ترک کند.

وی افزود: بعد از تولد فرزندم، شوهرم به طور غیابی طلاقم داد و سرپرستی فرزندمان را به من سپرد. با کار کردن هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کردم تا این‌که از چند ماه پیش با مردی آشنا شده و تصمیم به ازدواج گرفتیم اما خانواده‌ام با این وصلت مخالف بودند.

بعد از مدتی متوجه اعتیاد محمدرضا ـ مرد مورد علاقه‌ام ـ شدم. زن جوان ادامه داد: محمدرضا به من قول داد اعتیادش را ترک کند اما بی‌فایده بود و چند بار مرا مجبور به مصرف مواد مخدر (شیشه)‌ کرد و با اجاره خانه‌ای از من خواست در آنجا زندگی کنم.مادر جوان با اشاره به شب حادثه کودک‌آزاری گفت: 20 روز قبل از حادثه این مرد از من خواست پارسا را نزد خودم بیاورم تا مقدمات ازدواجمان را فراهم کند. چند روزی از آمدن پسرم نگذشته بود که یک شب به ملاقاتمان آمد و با دیدن پسرم که بی‌قراری می‌کرد وی را بشدت کتک زد و دست و پای او را سوزاند و پس از کتک زدن من، ما را در خانه زندانی کرد و متواری شد. وی اضافه کرد: در این 20 روز وضعیت جسمانی پسرم هر روز بدتر می‌شد تا این‌که پارسا به کما رفت و در روز بیست و یکم مردی که با او قصد ازدواج داشتم به دیدارمان آمد و وقتی پارسا را بیهوش دید، ما را به بیمارستان منتقل کرد.

درپی این اظهارات، مرد معتاد نیز بازجویی شد و ادعا کرد مادر کودک وی را شکنجه کرده است وهمچنان متهمان یکدیگر را مقصر آن حادثه معرفی می‌کنند.

مرگ دومین کودک

دومین قربانی محمد پویا کودک 4 ساله‌ای بود که خانواده‌اش هنگام انتقال او به بیمارستان بهرامی ادعا می‌کردند کودک بعد از مصرف مواد مخدر (کراک)‌ بیهوش شده است.

کادر درمانی بیمارستان تلاش برای نجات وی را آغاز کرده بودند تا این‌که معلوم شد، این کودک همان فردی است که اوایل فروردین سال جاری خانواده‌اش اورا به خاطر مصرف مواد مخدر کراک به بیمارستان آورده و این کودک چند روزی بستری بود و خانواده‌اش با تعهد قضایی، او را تحویل گرفته و به خانه برده بودند. با مشخص شدن این موضوع، پرونده‌ای تشکیل و والدین وی بازداشت شدند. آنها در بازجویی یکدیگر را مقصر دانستند تا این‌که مادر کودک گفت، شوهرش مرد معتادی است و مواد مخدر (کراک)‌ را به زور به خورد پسرمان داده تا او آرام شود و خودش بتواند با دوستانش در خانه مواد مخدر مصرف کند.

در پی این اظهارات مادر و پدر کودک با دستور قضایی روانه زندان شدند. بنابراین گزارش، با مرگ 2 پسر خردسال، رسیدگی به هر دو پرونده وارد مرحله جدیدی شده و اجساد 2 قربانی با قرار قانونی به پزشکی قانونی انتقال یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها