اعضای یک باند که تجهیزات و خودروهای کشاورزی را به سرقت می بردند در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۱۵۹۰۴

ماموران پلیس استان تهران بعد از این‌که در جریان سرقت یک دستگاه تراکتور قرار گرفتند به جستجو برای یافتن وسیله مسروقه پرداختند و چند روز بعد توانستند این تراکتور را پیدا کنند آنها با بررسی سرنخ‌هایی که به دست آورده بودند متوجه شدند تراکتور توسط باندی به سرقت رفته است که فردی به نام حسن آن را هدایت می‌کند.

اعضای این شبکه تا آن زمان چندین دزدی مشابه دیگر نیز انجام داده بودند و از سوی پلیس تحت تعقیب قرار داشتند به همین دلیل دامنه تحقیقات گسترش یافت و کارآگاهان توانستند هر 6 عضو این گروه را به تله بیندازند. این متهمان در بازجویی‌ها جرایم‌شان را برعهده گرفتند و گفتند 29 سرقت انجام داده‌اند که بیشتر اموال مسروقه تراکتور، ترانس برق و رادیاتور بود.

متهمان همچنین اقرار کردند اموال مسروقه را به 6 مالخر می‌فروختند به این ترتیب 6 مالخر هم بازداشت شدند و در ادامه معلوم شد ارزش اموال مسروقه در مجموع حدود 171 میلیون تومان است.

سارقان، عاشق پژو بودند

3 سارق حرفه‌ای که فقط خودروهای پژو را سرقت می‌کردند بعد از دستگیری به 20 فقره دزدی اقرار کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی که از مدتی قبل در جریان سرقت‌های زنجیره‌ای خودروهای پژو قرار گرفته بودند و اطمینان داشتند تمامی این دزدی‌ها توسط یک باند انجام می‌شود تحقیقات وسیعی را برای شناسایی متهمان انجام دادند و پس از مدتی تجسس توانستند یکی از اعضای این گروه را که مردی سابقه‌دار به نام میثم است، بازداشت کنند. میثم در بازجویی‌ها به سرقت 20 دستگاه خودروی پژو اقرار کرد و گفت: او و همدستش بعد از هر دزدی با جعل سند و ارکان اصلی خودرو، اتومبیل را با قیمتی پایین به فروش می‌رساندند. میثم در ادامه همدست خودش را معرفی کرد و تلاش‌های پلیس برای به دام انداختن دومین متهم پرونده ادامه یافت. اگرچه این مرد متواری شده بود، چندی بعد ماموران توانستند وی را که هویتی جعلی برای خودش ساخته بود سوار بر یک پژو 405 مسروقه به تله بیندازند. متهم دوم نیز در بازجویی‌ها جرایمش را گردن گرفت و گفت: در اکثر دزدی‌ها برادرش نیز با انها همراه بود او توضیح داد: برادرم قبل از میثم به اتهام دیگری دستگیر شد و اکنون در زندان است. ماموران در ادامه سومین متهم را هم تحت بازجویی قرار دادند و بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی این پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سرقت برای خرید مواد مخدر

یک جوان معتاد برای این‌که بتواند مواد مخدر مصرفی‌اش را تامین کند از خانه‌های شمال شهر تهران سرقت می‌کرد. ماموران گشت پلیس چندی قبل هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی‌شان جوانی را مشاهده کردند که رفتاری مشکوک داشت به همین سبب به بازرسی وی پرداختند و یک دستگاه رادیوپخش خودرو کشف کردند که به نظر می‌رسید مسروقه است به همین دلیل مظنون که جوانی 22 ساله است به کلانتری انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت.

جوان سارق در اعترافاتش گفت: مدتی است به ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کرده‌ام و هر وقت مواد مصرف نکنم حالم به شدت بد می‌شود از طرفی شغل و منبع درآمدی برای خرید مواد نداشتم برای همین تصمیم به سرقت گرفتم و به خانه‌های شمال شهر که سکنه‌اش حضور نداشتند دستبرد می زدم.

بنابراین گزارش در حال حاضر تحقیقات از این متهم ادامه دارد و او با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها