سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه در گفت‌وگو با صدای روسیه گفت: قذافی باید برود و برای وی در لیبی جدید هیچ جایگاهی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۵۴۶۵

به گزارش ایسنا، دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه نیز طی روزهای گذشته اظهار داشته بود که روسیه خواستار یک لیبی دموکراتیک و مستقل است.

لاوروف در ادامه و با اشاره به کمیته چهارجانبه حل بحران اعراب و رژیم صهیونیستی افزود: کمیته‌ چهارجانبه حل بحران اسرائیل و اعراب که روسیه نیز یکی از اعضای آن است، گروه‌ها و احزاب درگیر را به مذاکره مستقیم دعوت می‌کند.

لاوروف همچنین گفت: ما بسیار خوشحالیم که بار دیگر همچون سابق احزاب و گروه‌های مختلف را به بازگشت به میز مذاکره دعوت می‌کنیم.

این مقام روس همچنین با اشاره به سیستم دفاع ضد موشکی بین آمریکا و روسیه گفت که موضوع سامانه‌ دفاع ضدموشکی در حال حاضر یکی از فاکتورها و عوامل تاثیرگذار در روابط بین روسیه و آمریکاست.

لاوروف گفت: روسیه امیدوار است که توافق‌های منصفانه‌ای در خصوص دفاع ضد موشکی بین دو طرف صورت گیرد و منافع امنیتی دو طرف مدنظر گرفته شود.

روسیه و ناتو در ماه نوامبر و در نشست لیسبون توافق کردند که به طور مشترک برای ساخت یک سامانه دفاع موشکی برای اروپا تلاش کنند.

این در حالی است که مذاکرات برسر جزئیات چنین توافقاتی بسیار کند صورت گرفته است.

روسیه خواستارحضور و شراکت عادلانه درساخت چنین سیستمی می باشد.

مسکو همچنین خواستار ضمانت‌های حقوقی لازم برای ساخت چنین سامانه‌ای است که براساس آن سیستم دفاع ضد موشکی آتی علیه توانمندی‌های اتمی روسیه به کارگرفته نشود.

این درحالی است که در جدیدترین دیدار وزرای روسیه و ناتو در سوچی روسیه، ناتو از دادن هر ضمانتی مبنی بر آن که سیستم دفاع ضد موشکی ناتو علیه روسیه به کار گرفته نشود امتناع کرد.

لاوروف همچنین در دیدار با کارشناسان سیاسی در واشنگتن افزود: روسیه و ناتو هیچ تهدیدی برای یکدیگر محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: روسیه و ناتو در نشست خود که در ماه نوامبر 2010 برگزار شد خواستار همکاری‌های استراتژیک شدند، همکاری‌هایی که براساس اعتماد و شفافیت دو طرف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها