گروه های مختلف انیمیشن سازی در مراکز استان ها آثاری چون پایگاه مرزی ،لنج های چابهار ، ماجرا های سعید و بهار در خانه را در دست ساخت دارند

زندگی سیدجمال‌الدین اسدآبادی انیمیشن شد

در سیمای مراکز استان‌ها، انیمیشن‌های مختلفی در مراحل گوناگون ساخت قرار دارند. قبیله نور، لنج‌های چابهار، ماجراهای سعید، پله‌های سعادت، پایگاه مرزی، 3 مورچه و بهار در خانه عناوین انیمیشن‌هایی هستند که در دست ساخت قرار دارند. این انیمیشن‌ها با تکنیک دوبعدی و سه‌بعدی توسط گروه‌های مختلف انیمیشن‌سازی آماده می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۴۸۵۸

انیمیشنی درباره یک مبارز قدیمی

زندگی اجتماعی و سیاسی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در انیمیشنی با نام «از قبیله نور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی تورج علوی ساخته می‌شود.

علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این‌که این انیمیشن 50 دقیقه‌ای به همت صدا و سیمای مرکز همدان تهیه می‌شود، گفت: در این انیمیشن زندگی بیدارگر مشرق‌زمین سیدجمال‌الدین اسدآبادی برای مخاطبان به تصویر کشیده می‌شود.علوی با بیان این‌که پیش‌تولید این انیمیشن از سال 1387 آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به تلاش همه همکاران در تولید، انیمیشن مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد و تا 5 ماه دیگر آماده پخش خواهد شد. وی اضافه کرد: در تولید انیمیشن «از قبیله نور» که مراحل مختلف زندگی پر افت و خیز سیدجما‌ل‌الدین اسدآبادی را روایت می‌کند، از تکنیک دو بعدی استفاده و سعی شده است ظرافت‌های لازم برای تولید آن رعایت شود.

داستان لنج‌های چابهار

انیمیشن «لنج‌های چابهار» به تهیه‌کنندگی حسین مظلوم هم در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای در مرکز سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

مظلوم گفت: برای تولید این انیمیشن تلاش کردیم بتوانیم پروژه‌ای با کیفیت بالا تهیه کنیم به همین دلیل از تکنیک سه‌بعدی استفاده کرده‌ایم.این تهیه‌کننده درباره داستان این مجموعه هم گفت: داستان این انیمیشن درباره لنجی است که تازه به جمع لنج‌های چوبی پیوسته است. او بی‌تجربه است و وارد یک محیط جدید می‌شود و سعی می‌کند از لنج‌های چوبی درس زندگی را بیاموزد. این مجموعه قصد دارد در قالب نمایش به بچه‌ها درس زندگی در اجتماع، پذیرفته شدن و... را بیاموزد.

اصلاح الگوی مصرف در «ماجراهای سعید»

انیمیشن «ماجراهای سعید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدامین حامد نیز در 26 قسمت به سفارش صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید می‌شود.

حامد گفت: تکنیک این انیمیشن سه‌بعدی است و تاکنون یک‌سوم کار انجام شده است. داستان انیمیشن ماجراهای سعید درباره یک پسربچه 5 ساله است که درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود. موضوع اصلی این پروژه، اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی است.این تهیه‌کننده و کارگردان تصریح کرد: ما در این انیمیشن به بچه‌ها یاد می‌دهیم که چگونه از وقت‌شان به بهترین نحو استفاده کنند. همچنین به موضوع‌های دیگر، همچون احترام به والدین و... هم می‌پردازیم. علاوه بر این مجموعه ماجراهای سعید صرفا آموزشی نیست و جنبه سرگرمی و تفریحی هم برای بچه‌ها دارد.حامد افزود: ما در این مجموعه از تکنیک سه‌بعدی استفاده کرده‌ایم و همه شخصیت‌ها هم مدل‌سازی شده‌اند. گرافیک این مجموعه با دیگر انیمیشن‌ها که گرافیک رئال دارد، متفاوت است.

پله‌های سعادت در قزوین

همچنین انیمیشن پله‌های سعادت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین علمدار در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.علمدار گفت: پله‌های سعادت داستان یک خواهر و برادر خردسال است که هر بار در جریان زندگی روزمره خویش با فروع دین و تاثیر آن در زندگی آشنا می‌شوند.وی افزود: در بخش‌های مختلف این مجموعه سعی شده حکایات و روایاتی پندآموز از قرآن کریم، سیره معصومین(ع) و داستان‌های کهن ایرانی جهت درک بهتر موضوع و همچنین ارتباط بیشتر با مخاطب استفاده شود.

وی با بیان این‌که نگارش این مجموعه در دی ماه سال گذشته به پایان رسیده است ابراز کرد: با توجه به تحقیقاتی که در مرحله پیش‌تولید صورت گرفت کاراکترهای کلیدی این مجموعه با حساسیت خاصی طراحی شده تا بتواند برای مخاطب دیدنی باشد.

یک انیمیشن با موضوع جنگ

انیمیشن «پایگاه مرزی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ناصر قنبری هم در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز مهاباد تهیه می‌شود.قنبری گفت: تولید این انیمیشن اوایل پاییز پارسال شروع شده و همچنان ادامه دارد. این تهیه‌کننده و کارگردان درباره داستان این انیمیشن هم گفت: داستان پایگاه مرزی روایتگر جنگ ایران و عراق بویژه در منطقه شمال غرب ایران است. درواقع سعی کرده‌ایم درگیری‌هایی که در این منطقه اتفاق افتاده است را در قالب انیمیشن برای بچه‌ها بازگو کنیم.وی درباره تکنیک انیمیشن پایگاه مرزی هم گفت: تکنیک این انیمیشن دو بعدی است و همه شخصیت‌ها مدل‌سازی می‌شوند. در واقع یک پایگاه را در شمال غربی کشور طراحی کرده‌ایم و در آن پایگاه به فعالیت افراد مختلف که در آن حضور دارند، می‌پردازیم.

یک انیمیشن بی‌کلام

مجموعه انیمیشن «3 مورچه» هم با موضوع‌های اخلاقی به کارگردانی سعید رزم‌آهنگ به سفارش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تولید و آماده پخش شده است.اقبال‌پور یادآور شد: انیمیشن «3مورچه» در 8 قسمت به صورت بی‌کلام تهیه شده است. ما سعی کردیم از طریق تصویر موضوع را به مخاطب منتقل کنیم. گرچه تهیه انیمیشن بی‌کلام دشواری‌های خاص خودش را دارد، اما تلاش کردیم به نحو مطلوبی این کار را انجام دهیم. از سوی دیگر این انیمیشن که به شکل بی‌کلام تهیه شده است، مثل یک کار بین‌المللی شده و در هر کشوری که به نمایش در آید، می‌تواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند.وی درباره این‌که آیا از ابتدا هدف از ساخت این مجموعه بین‌المللی بود، گفت: نه، این طرح از قبل تصویب شده بود و ما تلاش کردیم کار خوبی برای پخش تهیه کنیم. تکنیک انیمیشن 3 مورچه هم سه بعدی است.

آموزش احکام دینی

انیمیشن «بهار در خانه» به تهیه‌کنندگی ندا مهدوی به سفارش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تهیه می‌شود.تولید انیمیشن «بهار در خانه» در 13 قسمت 7 دقیقه‌ای از اول دی ماه پارسال آغاز شده است و طبق برآورد 31 شهریورماه ساخت این اثر به پایان می‌رسد.مهدوی خاطرنشان کرد: موضوع این انیمیشن نماز است. در واقع قصد داریم با این انیمیشن احکام دینی را به نوجوانان در قالبی جذاب آموزش دهیم تا آنها بتوانند با احکام بیشتر آشنایی پیدا کنند؛ احکامی که بارها در قرآن مجید و احادیث به آنها تاکید شده است. داستان این انیمیشن درباره دختری به نام بهار است که به سن تکلیف رسیده است، اما موجودی به نام شیطونک تلاش می‌کند تا او را از انجام تکالیف شرعی باز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها