رقابت‌های تنیس ویمبلدون 2011

رویای جوکوویچ تعبیر شد

یکصد و بیست پنجمین دوره رقابت‌های تنیس ویمبلدون با قهرمانی نواک جوکوویچ به پایان رسید و نام این تنیسور صرب در فهرست قهرمانان این رقابت قدیمی دنیای تنیس به ثبت رسید. او پیش تر قهرمانی در ویمبلدون را "آرزو"ی خود خوانده بود که اکنون آن را برآورده شده می بیند.
کد خبر: ۴۱۳۱۰۱

 به گزارش ایسنا، نواک جوکوویچ قهرمان رقابت‌های تنیس ویمبلدون در سال 2011 شد.

در دیدار پایانی سومین گرنداسلم تنیس جهان در سال 2011 نواک جوکوویچ و رافائل نادال، مردان شماره یک و 2 تنیس حال حاضر تنیس جهان به دیدار هم رفتند که در پایان این جوکوویچ بود که توانست حریف اسپانیایی خود و مدافع عنوان قهرمانی ویمبلدون را 3 بریک شکست داده و قهرمانی‌اش را در «چمن مقدس» حومه لندن جشن بگیرد. این قهرمانی در برابر دیدگان افراد سرشناس بسیاری از جمله رییس جمهور صربستان و همچنین بیورن بورگ، تنیسور افسانه ای جهان رقم خورد.

جوکوویچ در این مسابقه ست‌های اول، دوم و چهارم را از آن خود کرد و تنها در ست سوم به نادال اجازه داد تا خونمایی خود کند.

جوکوویچ که پیش تر با راهیابی به دیدار پایانی ویمبلدون در سال 2011 توانسته بود، به صدر جدول تنیس‌بازان مرد جهان راه پیدا کند، برای سومین بار در دوران ورزشی خود توانست قهرمان یکی از رقابت‌های گرانداسلم تنیس جهان شود. او پیشتر دو بار در سال‌های 2008 و 2011 در تنیس آزاد استرالیا به قهرمانی رسیده بود.

این ورزشکار صربستانی پیش از این در سال های 2007 و 2010 خود را به دور نیمه نهایی ویمبلدون رساند، ولی هر بار از رسیدن به دیدار پایانی بازمانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها