تاریخچه خودرو

چری؛ جوان و جاه طلب

شرکت خودروسازی چری سال 1997 در کشور چین تاسیس شد و سال 1999 رسما فعالیت خود را آغاز کرد و در همین مدت زمان کوتاه که از عمرش می‌گذرد توانسته است موفقیت‌های زیادی‌کسب کند و در راستای سیاست‌های توسعه‌گرایانه کشور چین حتی توانست خودروهای خود را نیز صادر کند. سال 2001 چری تنها پس از 3 سال فعالیت، خودروهای خود را به کشور سوریه صادر کرد و به این ترتیب وارد عرصه صادرات گردید و تا امروز از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در کشور چین است. چری همچنین با شرکت دوج آمریکا همکاری‌هایی را آغاز کرد و توانست خودروی A1 را تحت برند این شرکت عرضه کند. در همین راستا چری شروع به تولید خودروهای کوچک نیز کرد. سال 2007 چری توافق‌نامه‌ای با شرکت فیات امضا و همکاری‌های خود را با خودروسازان معروف اروپا نیز آغاز کرد.
کد خبر: ۴۱۱۰۶۴

در همین سال چری موفق به صادرات خودرو به کشور روسیه نیز گردید. سال 2009 چری چند برند معروف خود شامل رلی، ریچ و کاری را عرضه کرد. همچنین شرکت چری به تولید موتورهایی تحت نام CAC پرداخت و این تولیدات را از طریق شرکت فیات به آمریکا صادر کرد. چری سال 2010 به دلیل آلودگی هوا و برای حفظ محیط‌زیست توانست اولین خودروی الکتریکی خود را به نام M1 به بازار عرضه کند و به این ترتیب در بین خودروسازان چینی اولین شرکتی بود که تولید خودروهای برقی و الکتریکی را آغاز کرد.

در ادامه چری خودروی الکتریکی S18 را نیز تولید و عرضه کرد. در حال حاضر در فهرست خودروهای چری، نام 2 خودروی الکتریکی و برقی نیز به چشم می‌خورد. قابل ذکر است که شرکت چری سال 2003 خودروی چری QQ را که کپی از خودروی دووماتیز بود را تولید کرد که با اعتراض شرکت سازنده مواجه گردید و شرکت جنرال موتورز از چری به دادگاه شکایت کرد و شرکت چری را متهم به کپی کردن این خودرو درچری QQ کرد.

چری در ادامه فعالیت‌هایش، تولید خودرو را در کشورهای دیگر نیز آغاز کرد و سال 2007 با عقد قراردادی با کشور آرژانتین، محصولات مشترکی را با این کشور تولید کرد و در ادامه با کشور برزیل نیز وارد مذاکره شد. همچنین چری همکاری‌هایی را با کشورهای مصر، اندونزی، تایوان، ایران، مالزی، پاکستان، اکراین، تایلند، کشورهای شمال آفریقا، روسیه و ویتنام آغاز کرده است. شرکت چری همچنین در زمینه ایمن‌سازی خودروهایش قدم‌های مثبتی برداشته است به طوری که توانسته درسال 2009 اولین خودروی خود را با ضریب ایمنی بالا عرضه کند.

History of Cherry / مترجم: آزاده سیدمیرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها