چهره‌ها و حادثه‌ها

بارها تصادف کرده‌ام

مریم عابدی، اولین مدال‌آور تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در رقابت‌های کاپ آسیایی تایلند در رشته تایم‌تریل است که موفق به کسب مدال برنز شد. وی از 4 سالگی به ورزش شنا رو ‌آورد و به گفته خودش به دلیل این که شنا در بخش بانوان در قهرمانی کشور محدود می‌شود، به ورزش دوچرخه‌سواری رو آورد. از سال 1385 که اولین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در بخش بانوان برگزار شد تا سال جاری در هر دوره، موفق به کسب مقام قهرمانی شد و سال‌های 86 و 87 ستاره مسابقه‌های قهرمانی کشور نیز لقب گرفت. یکی از ویژگی‌هایی که این ورزشکار را نسبت به سایر ورزشکاران زن این رشته متمایز می‌کند، شرایط فیزیکی وی است که به موجب آن در هر دو بخش استقامت (جاده) و سرعت (پیست) توانایی رقابت با دیگران را دارد و در هر دو رشته دارای مقام است. وی که اصالتا اهل استان گلستان است، حضور در مشهد و زندگی در این شهر را دلیل اصلی رو آوردن به رشته دوچرخه‌سواری عنوان می‌کند.
کد خبر: ۴۰۹۹۹۹

این بانوی دوچرخه‌سوار در مورد مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش می‌گوید: در تمامی شهرها بانوان دوچرخه‌سوار توسط ماشین و موتور‌سوارهایی که هیات‌ها یا تربیت‌بدنی در اختیار آنها قرار می‌دهند اسکورت می‌شوند، اما من در این 6 سالی که در مشهد هستم تا به حال اسکورت نشده‌ام و مجبور بودم برای تمرین در رشته جاده یا استقامت به کارم ادامه دهم و همین موضوع باعث شد چند بار تصادف کنم و خوشبختانه جان سالم به در ببرم. این مسائل سبب شد که حتی مدتی تصمیم‌ بگیرم که از مشهد به شهر خودم بروم و در آنجا به ورزشم ادامه دهم. در حال حاضر امیدوارم در بخش بانوان از طرف هیات دوچرخه‌سواری دلسوزی بیشتری صورت گیرد و حداقل اسکورت برای بانوان انجام شود تا خانواده‌ها با امنیت خاطر بیشتری فرزندانشان را برای این رشته بفرستند.

او دیگر اتفاق مهم زندگی‌اش را این گونه تعریف می‌کند: ما اولین نمایندگان بانوان محجبه جهان در رشته دوچرخه‌سواری در مسابقات تایلند بودیم و با این‌که ورزشکاران مسلمان از کشورهای اندونزی، هند،‌ مالزی، سوریه و اردن حضور داشتند، اما پوشش و حجاب اسلامی برای آنها الزامی نبود. محجبه بودن ما باعث تقدیر رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری در سال 2007 از ما شد، به دلیل این‌که الگوی سایر بانوان مسلمان شدیم و 4 سال پس از آن در مسابقات قهرمانی آسیا یک خانم محجبه اردنی حضور پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها