داشتن ابتکار و خلاقیت یک حسن بزرگ و ویژگی مثبت است، اما بعضی‌ها با کارهای ابتکاری، اما غیراستاندارد حوادثی را به بار می‌‌آورند که تلخ و تاسف‌بار است. یکی از این بی‌احتیاطی‌ها چند وقت پیش در شهر تربت‌جام حادثه‌ساز شد. ماجرا از این قرار است که مالک یک دستگاه خودروی وانت وقتی دید بنزین گران شده و خرج و دخلش باهم جور درنمی‌آید، احساس کرد چیزی از یک مهندس خبره کم ندارد. او سیستم سوخت خودرویش را تغییر داد و به جای بنزین از گاز مایع استفاده کرد.
کد خبر: ۴۰۹۹۸۴

این روش چند روزی جواب داد، اما در نهایت این خودرو طعمه حریق شد و آتش بزرگی به راه انداخت. ماموران سازمان آتش‌نشانی تربت‌جام وقتی در جریان وقوع حریق در یک منزل مسکونی قرار گرفتند با سرعت هر چه تمام‌ رهسپار آنجا شدند و مشاهده کردند شعله‌ها از وانت شروع شده و به داخل خانه سرایت کرده است.

عملیات مبارزه با حریق دقایقی طول کشید و آتش‌نشانان بالاخره توانستند حادثه را مهار کنند. این در حالی بود که 3 نفر از ساکنان خانه دچار سوختگی شده و نیاز به اقدامات درمانی داشتند، به همین سبب مرکز فوریت‌های پزشکی در جریان قرار گرفت و 3 زخمی به بیمارستان انتقال داده شد. پس از آن، بررسی‌ها درباره علت حادثه و میزان خسارات بر جای مانده ادامه یافت و مشخص شد قطعا استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت وانت این حادثه را به بار آورده و علاوه بر از بین رفتن وانت، چند میلیون تومان هم به خانه خسارت وارد شده است. این حادثه از یک بی‌احتیاطی و غفلت نشات گرفت و متاسفانه به‌‌رغم هشدارهای مکرر هنوز برخی شهروندان ترجیح می‌دهند از روشی که صاحب این وانت استفاده کرده بود، بهره بگیرند. آنها خیلی ساده از کنار توصیه‌های ایمنی می‌گذرند و خود را در دام حادثه گرفتار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها