
اگر برای بسیاری از عکاسان، مهمترین هدف از فشردن دکمه شاتر دوربین، ثبت واقعیت جهان پیرامون است، برای ادیم رسیدن به حقیقت است که پیش از هر چیز اهمیت دارد. در نخستین نگاه به کارهای ادیم، اگرچه عکسهایش بیشتر وهمانگیز و اسرارآمیز جلوه میکنند، اما با کنار زدن همین پرده یا در واقع رمزگشایی از کارهای اوست که حقیقت رخ مینماید.
از ویژگیهای کورش ادیم در 19 سال تجربه عکاسی، یکی آن است که او همیشه به دنبال روشهای جدید برای خلق فضاهای نو بوده و هیچگاه از نظر فنی و موضوعی متوقف نشده است. از همین روست که در تازهترین نمایشگاه عکس این عکاس، دریچهای نو به جهان هنری او گشوده میشود. ادیم 40 ساله، اینجا به سراغ موضوع و مضمونی رفته که در دنیای کودکی خود عکاس و البته عصر کودکی تمدن بشری ریشه دارد. نمایشگاه عکس «میان رودان» که از جمعه گذشته در گالری هما برپا شده است، شاید یکی از عجیبترین مجموعه کارهای کورش ادیم باشد که در حوزه بصری و دیداری متفاوتی سیر میکند. این تغییر رویکرد هنری ادیم را باید نقطه آغازی بر فعالیتهای او در حوزه فتوآرت دانست که باید منتظر ماند تجربههای آینده عکاس را در این حوزه دید.
ابوالقاسم اسماعیلپور، استاد دانشگاه و پژوهشگر اسطورهشناسی در این باره نوشته است: اسطوره و نماد 2 روی یک سکه شفاف هستند. حال یکدیگر را درمییابند. اسطوره از ناخودآگاه برمیخیزد و بر بال نماد تکیه داده، در آسمان خیال پرواز میکند. درون پیچیده انسان عیان میشود و در هزارتوی ناخودآگاه خود را مییابد.
کورش ادیم که متولد 1350 در بابل و فارغالتحصیل کارشناسی بیولوژی است، عکاسی را از سال 1371 آغاز کرد و تاکنون عضویت در هیات داوران در چند جشنواره ملی عکاسی را در کارنامه خود دارد. شرکت در بیش از 100 نمایشگاه و جشنواره هنری داخلی و بینالمللی از دیگر فعالیتهای اوست. از این عکاس تاکنون کتابهای حضور ناب، حضور مبهم معنی، راز روی و کرانههای دیدار منتشر شده است. تازهترین نمایشگاه کورش ادیم تا پایان خرداد دایر خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
دکتر حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و دیپلمات ارشد کشورمان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد