![خطر پرتوهای فرابنفش، آلاینده ازون و گرمای بیسابقه | چرا کمیته اضطرار تشکیل نمیشود؟](/files/fa/news/1403/5/5/1236632_213.jpg)
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
با این حال جالب است بدانید بخش بزرگی از ثروتمندان تراز اول جهان مبدع و خلاق نوعی کسب و کار اینترنتی بوده یا هستند. امروزه سایتها و پایگاههای تجارت الکترونیکی معروفی وجود دارند که در حوزههای مختلف نظیر حراجی کالا، ارائه خدمات خرید، عرضه اطلاعات تخصصی، بهاشتراک گذاشتن اطلاعات و... فعالیت میکنند و درآمدی کلان برای صاحبان خوشفکرشان رقم میزنند.
جالب این که ایدههای اولیه این نوع تجارت الکترونیک نیز غالبا بسیار ساده و حتی در نظر اول پیش پا افتادهاند. این ایدهها گاهی مایه تمسخر و استهزاء بوده ولی در عمل با استقبال تدریجی یا یکباره کاربران اینترنت به دستگاه چاپ اسکناس تبدیل شدهاند. این ایدهها منحصر به فرد نیستند و میتوانند بارها تکرار شوند و پولساز باشند. برای آن که موضوع ملموستر شود میتوان به ایده راهاندازی تعدادی از پایگاههای اینترنتی و سرویسهای الکترونیکی در فضای وب اشاره کرد که در عمل بسیار موفق و معروفند.
ـ یک سایت برای فروش کتاب احداث کنیم.
ـ پایگاهی برای به اشتراک گذاشتن موسیقی، فیلمها و تصاویر شخصی ایجاد کنیم.
ـ پایگاهی برای معرفی وسایل الکترونیکی نظیر دوربین عکاسی، گوشی موبایل و... راهاندازی کنیم.
ـ برای فروش، معرفی و بازاریابی محصولاتی نظیر پوشاک، لوازم منزل و... سایت ایجاد کنیم.
ـ و...
کسب و کار اینترنتی از رشد آگاهیها و آموزشهای مدرن جامعه در حوزه ارتباطات مجازی تاثیر میپذیرد و بر کیفیت زندگی اجتماعی تاثیر میگذارد. بالطبع بسیاری از ایدههای این نوع اشتغال در نظر و عمل پیچیدهاند و اجرای آنها به توان فنی و تخصصی یا سرمایهای هنگفت نیاز دارد، اما ظرفیتهای گسترده اینترنت اجازه میدهد ایدههای ساده و خلاق نیز در آن قابلیت رشد داشته باشند.
دیگر این که ظرفیتهای کسب و کار در اینترنت نه تنها اشباع نمیشود بلکه با شتاب بسیار در حال افزایش و محدودیتشکنی است. راهاندازی ساده، سرمایهگذاری اندک، نیاز نداشتن به دفتر کار اداری و تجاری و انعطافپذیری، سایر مزایای کسب و کار اینترنتی هستند که در 9 گروه عمده بدین شرح طبقهبندی میشوند:
ـ ایجاد اجتماعات آنلاین
ـ خرید و فروش و حراج کالا
ـ ایجاد پایگاههای انحصاری اطلاعات، اخبار و آموزش
ـ پیوستن به شبکه واسطهگری
ـ سرمایهگذاری مشترک
ـ تبلیغات اینترنتی
ـ تهیه و فروش نرمافزارهای چند رسانهای
ـ ارائه خدمات تخصصی
ـ خدمات مرتبط با پست الکترونیکی.
امین رحیمی/ جامجم
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین: