مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

بازداشت زورگیران 206

طی چند عملیات هماهنگ و همزمان، تمامی متهمان به اسامی مجید 20 ساله، میثم 19 ساله و فرشاد 18 ساله دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
کد خبر: ۴۰۸۲۹۰

به گزارش فارس، حوادث 8 اسفند سال گذشته مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 133 شهرزیبا به مأموران گفت: روز 7 اسفند در میدان آزادی به سمت بلوار آیت الله کاشانی سوار یک دستگاه خودرو 206 شده بودم که توسط سرنشینان آن مورد زورگیری و سرقت قرار گرفتم.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور موسوی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی به کارآگاهان تیم مبارزه با زورگیری به آنها گفت: در ساعت 23:30 روز حادثه برای رفتن به منزل، در محدوده میدان پونک، سوار یک دستگاه خودرو 206 مشکی با سه سرنشین شدم؛ زمانی‌ که راننده 206 به عنوان مسافرکش در مقابل پای من توقف کرد صندلی جلو خالی بود و در صندلی عقب نیز دو جوان حدوداً 20 ساله نشسته بودند و به همین علت من نیز بدون آنکه به سرنشینان 206 مشکوک شوم سوار خودرو شده و در صندلی جلو نشستم.

هنوز چند دقیقه‌ای از حرکت نگذشته بود که ناگهان راننده 206 به سمت اتوبان حکیم تغییر مسیر داد و در همین زمان 2 سرنشین صندلی عقب با تهدید چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت 600 هزار تومان وجوه نقد همراهم کرده و علاوه بر آن عابر بانک همراهم را نیز سرقت و با تهدید چاقو رمز آن را هم گرفتند که پس از اطمینان از صحت رمز عابربانک، در حدود ساعت 1 بامداد مرا در منطقه شهرزیبا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

همزمان با آغاز تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری سارقان مسافربرنما، زن میانسالی با مراجعه به پایگاه دوم و طرح شکایت درباره سرقت اموال همراهش توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو 206 مشکی رنگ، اطلاعات دیگری را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

این زن مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: روز 8 اسفند در حالی‌که از میدان آزادی به سمت آریاشهر سوار یک دستگاه خودروی پژو 206 مشکی رنگ شده بودم، ناگهان در بین راه راننده خودرو 206 تغییر مسیر داد و 2 سرنشین دیگر با تهدید چاقو و ضرب و شتم شدید اقدام به زورگیری کیف پول حاوی 100 هزار تومان وجه نقد، یک فقره چک 700 هزار تومانی، گوشی تلفن همراه و عابر بانک به همراه رمز به ارزش 900 هزار تومان کردند.

این زن مالباخته در ادامه اظهارات خود درباره مشخصات ظاهری سارقان، گفت: سرنشینان خودرو سه نفر جوان بودند که می‌توانم مشخصات دقیق آنها را توضیح دهم و تنها قادر به شناسایی نفر ضارب که از پشت سر به من حمله کرده بود، نیستم.

وی درباره مشخصات ظاهری سارقان گفت: راننده 206 جوان حدوداً 20 ساله، سپید چهره، تقریباً چاق با پیراهن اسپرت، موهای بور، چشم‌های زاغ و نفر پشت راننده نیز یک جوان 25 ساله با ظاهری تنومند، سبزه رنگ، دارای موهای کوتاه، شلوار جین و کاپشن مشکی بود.

در ادامه تحقیقات مشخصات چک 700 هزار تومانی سرقت شده در اختیار شعبه بانک مورد نظر در خیابان آزادی قرار گرفت؛ در روز 25 اردیبهشت امسال از شعبه بانک درباره مراجعه فرد جوانی به بانک جهت نقد کردن چک مسروقه 700 هزار تومانی با پایگاه دوم پلیس آگاهی تماس گرفته شد که بلافاصله کارآگاهان خود را به شعبه بانک مورد نظر رسانده و موفق به شناسایی و دستگیری جوانی به نام بهرام 30 ساله شدند.

با انتقال بهرام به پایگاه دوم و آغاز تحقیقات، وی درباره چک مسروقه به کارآگاهان گفت: این چک را برادرم به نام میلاد به من داده تا نقد کنم و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن ندارم.

با توجه به اظهارات بهرام درباره مشخصات ظاهری برادرش، کارآگاهان با توجه به مشخصات ظاهری به دست آمده از 2 نفر از متهمان که از سوی زن مالباخته در اختیار آنها قرار گرفته بود اطمینان پیدا کردند که میلاد یکی از متهمان تحت تعقیب آنها است. بلافاصله هماهنگی‌های قضایی لازم جهت دستگیری و ورود به مخفیگاه متهم انجام و در همان روز میلاد 19 ساله در خیابان خلیج شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال میلاد به پایگاه دوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، از مالباختگان جهت حضور در پایگاه دوم دعوت شد و هر دو مالباخته پس از حضور در پایگاه پلیس آگاهی، متهم را به عنوان یکی از سارقان زورگیر مسافربرنمای خودرو 206 مورد شناسایی قرار دادند.

با اعتراف صریح میلاد به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری در پوشش مسافربرنما، وی مشخصات تمامی اعضای گروه و همدستانش را در اختیار کارآگاهان قرار داد و با شناسایی دقیق مخفیگاه دیگر اعضای گروه در مناطق مهرآباد جنوبی و خیابان خلیج، سلسله عملیات‌های همزمان دستگیری دیگر اعضای گروه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در روز 29 اردیبهشت، طی چند عملیات هماهنگ و همزمان، تمامی متهمان به اسامی مجید 20 ساله، میثم 19 ساله و فرشاد 18 ساله دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در زمان انجام سلسله عملیات‌های مشترک دستگیری و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، از پارکینگ مخفیگاه یکی از متهمان یک دستگاه خودرو پراید سفید متعلق به یکی از متهمان کشف شد که در بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت است.

با شناسایی مالک خودرو و حضور وی در پایگاه پلیس آگاهی، متهمان از سوی صاحب خودرو مورد شناسایی قرار گرفت. مالک خودرو در زمان شناسایی متهمان به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:30 روز 8 دی در شهرری، میدان شهید غیبی 4 نفر جوان به عنوان مسافر سوار ماشین شده و در مقابل میدان میوه و تره بار با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو کردند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان که احتمال می‌دادند متهمان در سرقت‌های خود علاوه بر خودرو 206 از خودرو پراید سفید رنگ نیز استفاده کرده باشند به همین دلیل اقدام به جمع‌آوری اطلاعات درباره وقوع سرقت‌های در قالب زورگیری در پوشش مسافربرنما با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ کردند که با شناسایی و حضور تعدادی از این مالباختگان در پایگاه دوم پلیس آگاهی، متهمان از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان درباره ارتکاب ده‌ها فقره سرقت و زورگیری و با در نظر داشتن احتمال افزایش دیگر جرایم احتمالی، از همه مالباختگان و دیگر شکات پرونده که از سوی سرنشینان خودروهای 206 مشکی و پراید سفید مورد سرقت اموال و آزار قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها