ستاره جدید شهر تورین از انتخاب خود پشیمان نیست

پیرلو، بازیکنی با هدفی بزرگ

آندره پیرلو، هافبک ملی‌پوش ایتالیایی را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین‌های حاضر در فوتبال سری A قلمداد کرد. او در کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی 2006 آلمان نقشی کاملا حماسی در تیم ملی فوتبال ایتالیا ایفا کرد و توانست خود را در کسب این جام به عنوان یک مهره کلیدی معرفی کند. پیرلو مدت 10 سال با پیراهن تیم میلان به میدان رفت و توانست در 400 مسابقه رسمی این تیم، به قهرمانی‌های زیادی در عرصه لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.
کد خبر: ۴۰۸۲۰۷

او سرانجام بعد از گذشت یک دهه به کار خود در جمع روسونری‌ها (سیاه و قرمزهای شهر میلان)‌ پایان داد و تصمیم گرفت حضور در باشگاه یوونتوس را تجربه کند. او بعد از عقد قراردادی 3 ساله با روسای این باشگاه در اولین نشست مطبوعاتی خود در حضور خبرنگاران گفت:« تیم یوونتوس به اندازه تیم‌های بزرگ حاضر در ایتالیا همچون میلان و اینتر از اهمیت بسزایی برخوردار است و جزو بهترین باشگاه‌های حاضر در جهان محسوب می‌شود و در عین حال از قدمت بسیار بالایی در دنیای فوتبال نیز برخوردار است.

به همین علت، تصمیم گرفتم بعد از میلان راهی این تیم شده و کار خود را در جمع بیانکونری‌ها از سر بگیرم. یوونتوس سال‌هاست نتوانسته طعم شیرین قهرمانی را بچشد و درست به همین علت تشنه کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف است.

من هم با توجه به این که کل فصل گذشته را مصدوم بودم و استراحت کرده‌ام از انگیزه بسیار بالایی برای کسب موفقیت در این تیم برخوردارم و تمام توانم را به کار خواهم گرفت تا دوباره این تیم در مسیر پیروزی قرار گرفته و به اوج برسد. مهم این است که ذهنیت قهرمانی داشت، خوشبختانه این شرایط در یوونتوس وجود دارد.»

بسیاری از بازیکنانی که در این تیم حضور داشتند به دلیل این که در فصل گذشته اولین تجربه خود را در یک تیم بزرگ سپری می‌کردند نتوانستند توان و استعداد واقعی خود رابه معرض نمایش بگذارند. مطمئن هستم این فرصت در فصل آینده برای آنها فراهم شده و این بازیکنان می‌توانند با درخشش خود چهره واقعی این تیم را در مصاف با حریفان به معرض نمایش بگذارند.

وی در مورد جدایی از تیم میلان گفت: «بعد از گذشت 10 سال در این تیم احساس کردم که به یک محرک تازه نیاز دارم و باید استعدادهای خود را در باشگاه دیگری به کار بگیرم، بنابراین تصمیم گرفتم راهی یوونتوس شوم. با توجه به دوستان بسیار خوبی که در میلان داشتم جدایی از این تیم برایم کاری بسیار سخت و دشوار بود.

من پیشنهادهای زیادی از داخل و خارج ایتالیا دریافت کرده بودم، اما سرانجام تیم یوونتوس را انتخاب کردم و خود را برای همه چیز آماده کرده و متقاعد شدم که باید در پیراهن این تیم تمام توان خود را به کار بگیرم تا در مصاف با حریفانش، نمایشی خوب و جذاب را ارائه کنم.

هنوز شماره پیراهن خود را انتخاب نکرده‌ام و بزودی بهترین عدد را انتخاب خواهم کرد. به طور حتم برای کسب موفقیت احتیاج به وجود قهرمانان بزرگ است و مردم ایتالیا به کسب پیروزی در یوونتوس عادت کرده‌اند و من اطمینان دارم که مسوولان باشگاه با خرید بازیکنان بزرگ این انتظار مردم را برآورده خواهند کرد.»

پیرلو درخصوص وضعیت خود در این تیم تاکید کرد: با توجه به این که دچار مصدومیت شدم باید بگویم که فصل 2011 ـ 2010 اولین فصلی بود که من نتوانستم به طور مداوم در مسابقات حاضر شده و فعالیت کنم. واقعیت این است که کل فصل در استراحت بودم، اما حالا در آمادگی کامل هستم و می‌خواهم به مدت 4 تا 5 سال دیگر در دنیای فوتبال فعالیت کنم. سعی خواهم کرد نهایت همکاری را با سرمربی تیم انجام دهم و در زمین بازی توقعات او را برآورده کنم و از تجربیاتی که طی این سال‌ها کسب کرده‌ام به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در جهت موفقیت در یوونتوس پیش بروم.

پیرلو در ادامه گفت:« از روسای باشگاه یوونتوس ممنون هستم که شرایط حضورم در این تیم را فراهم کرده‌اند، باید اعتراف کنم که از حضور در تیم بزرگی چون یوونتوس احساس رضایت زیادی می‌کنم و از انتخاب خود پشیمان نیستم. من با یک هدف بزرگ راهی این تیم شدم و آن بازگرداندن یوونتوس به جایگاهی است که در گذشته‌های دور از آن این تیم بوده است. »

این تیم با توجه به بستر مناسبی که برای کسب موفقیت دارد می‌‌تواند قله‌های اروپا را فتح کرده و عناوین قهرمانی در فوتبال ایتالیا را دوباره در کارنامه‌اش به ثبت رساند. برای کسب اهداف تعیین‌شده تمام توان خود را به کار خواهم گرفت و سعی خواهم کرد تا در این خصوص نقش اول را ایفا کنم.

روزنامه گازتا دلو اسپرت / مترجم: فرزانه آذرفام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها