مکث

کاش اماممان بود

14 خرداد امسال متفاوت از سال‌های قبل است. امسال ملت ایران در حالی بار دیگر داغ فراق مرادشان تازه می‌شود که خاورمیانه درگیر تحولات تازه‌ای است و تغییرات غیرمنتظره‌ای را در مدت کوتاهی به خود دیده است و همین اتفاق‌ها باعث می‌شود تا این داغ تازه‌تر از همیشه احساس شود؛ چرا که پیر جماران نیست تا ببیند آنچه را که سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود و کمتر سیاستمداری این روزها را باور داشت. اکنون دنیا متحیر از تحولاتی است که در کشورهایی نظیر مصر، یمن، لیبی و بحرین در حال وقوع است؛ اما موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در گذشته‌ای کمتر از 30 سال، مردی بزرگ با روحی بلند در جملاتی ساده به حاکمان این کشورها هشدار داده بود صدای پر از سکوت مردمشان را بشنوند قبل از آن‌که از کشور بیرون رانده شوند. امام خمینی (ره) بقدری بر درست بودن مسیری که اسلام به او معرفی کرده یقین داشت که مطمئن بود، بیداری اسلامی فقط مختص ایران نمی‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور، سایر کشورهای مسلمان نیز این تجربه را تکرار خواهند کرد.
کد خبر: ۴۰۷۴۲۹

این سخنان امام راحل‌قطره‌ای از دریای پیشگویی‌های بی نظیرشان است که بعد از ترور انور سادات و رئیس‌جمهور شدن حسنی مبارک بیان کردند: «این رئیس جمهور تحمیلی ثانی که خیال دارد در مصر مثل آن حکومت کند، دربست خودش را در اختیار آمریکا گذاشته است؛ قبل از این‌که به ریاست برسد اعلام همبستگی خودش را با اسرائیل و آمریکا کرده است.

ندیده است همان طوری که سلف طالحش به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد، همین عمل را با او هم خواهند کرد... ملت مصر از حکومت نظامی نترسد و به او اعتنا نکند و همان‌طور که ایران حکومت نظامی را شکست و به خیابان‌ها ریخت، آنها هم بشکنند و به خیابان‌ها بریزند و این تفاله‌های آمریکا را بیرون بریزند... امروز روزی است که ملت مصر باید قیام کند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. این تکلیفی است برای ملت مصر. علمای مصر نیز به پا خیزند و برای خاطر خدا از اسلام دفاع کنند. امروز شما پیروزید...»

کاش بود بزرگمردی که سال‌ها قبل حوادث امروزه خاورمیانه را پیش‌بینی کرده بود...

مریم جمشیدی / گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها