جوکوویچ: هیچ‌وقت ندیده‌ام نادال به بازیکن دیگری بی احترامی‌ کند

یک قدم تا بام تنیس جهان

جوکوویچ هفته گذشته و پیش از شروع بازی‌های تنیس خاک رس فرانسه بیست و چهارمین سال تولدش را جشن گرفت. او در رقابت‌های امسال جدی‌ترین حریف رافائل نادال اسپانیایی است که در 6 سال اخیر 5 بار عنوان قهرمانی را بدست آورده است.
کد خبر: ۴۰۶۳۹۳

او ترجیح می‌دهد زیاد درباره شانس قهرمانی‌اش در بازی‌های فرانسه صحبت نکند و می‌گوید:«دوست ندارم بهترین در این بازی‌ها شمرده شوم و فرد شماره یک باید رافائل نادال باشد، او تنها یک‌بار در این رقابت‌های 6 سال اخیر باخته و موفق‌ترین بازیکن خاک رس در تاریخ تنیس بوده است. اندی مورای، نادال و فدرر همگی در ماه‌های اخیر زیرسایه جوکوویچ بوده‌اند و این بازیکن صرب از زمانی که مورای را در فینال بازی‌های استرالیا شکست داد در 37 مسابقه پیاپی شکست نخورده است.

او ادامه می‌دهد:«البته من از نتایج قبلی که مرا پیش از نادال شانس شماره یک بازی‌ها معرفی کرده آگاه هستم اما نباید این‌طور باشد چون او در بازی‌های رولان گاروس 2 بار مرا شکست داده است.»

نادال اما در گفت‌وگوهایش جوکوویچ را فراتر از فدرر بزرگ‌ترین تهدید برای گرفتن عنوان بهترین تنیسور جهان و جایگاه شماره یک می‌داند و 7 عنوان قهرمانی پیاپی جوکوویچ در مسابقه‌های ملبورن، دبی، ایندین ولز، میامی، بلگراد، مادرید و رم را دلیل خوبی برای این موضوع می‌داند.

جوکوویچ در یکشنبه قبل در حالی فینال بازی‌های رم را برگزار کرد که 14 ساعت قبل از آن بازی نیمه‌نهایی را انجام داده بود و مورای را در آن بازی تاریخی شکست داده بود. ولی با وجود این توانست در 2 ست پیاپی نادال را شکست دهد و اگر بتواند این کار را در بازی‌های اوپن فرانسه تکرار کند جایگزین او به عنوان بازیکن شماره یک جهان خواهد شد.

جوکوویچ بیش از آن‌که بخواهد فاتحانه صحبت کند، موفقیت‌های اخیرش را مشابه دوره‌های برتری فدرر و نادال در تنیس می‌داند و می‌گوید:«من فقط می‌توانم از برتری‌های نادال بگویم، او همیشه به دنبال پیشرفت بوده و هیچ‌وقت ندیده‌ام که نسبت به بازیکن دیگری بی احترامی کند. راجر فدرر هم آماری دارد که خودش گویای همه مسائل است. او 16 عنوان گرند اسلم را فتح کرده و موفق‌ترین بازیکن تمام دوران است،شاید او امسال چند دیدار را باخته باشد اما با پیروزی در اوپن فرانسه و ویمبلدون همه چیز تغییر می‌کند. به نظرم برای علاقه‌مندان تنیس جالب است که شاهد پیروزی‌های‌ من و مورای باشند. ما رابطه خیلی خوبی با هم داریم و برای هم احترام زیادی قائل هستیم. ما گاهی با هم حتی به رستوران می‌رویم اما در مسابقه‌ها رقبای سرسختی برای هم هستیم، یک روز همه ما بازنشسته می‌شویم و به این روزها نگاه می‌کنیم و تمام شادی‌ها و روزهای خوبی که کنار هم بودیم را بخاطر می‌آوریم. اندی مورای جزو اولین کسانی بود که برای من پس از قهرمانی‌ام پیام فرستاد و این موضوع برای من خیلی خوب بود. من هم در عوض برای او تبریک روز تولدش را فرستادم. ما یک روز قبل از آن، بازی کرده بودیم و من برنده شده و جشن تولدش را خراب کرده بودم!

رقابت بین جوکوویچ و مورای سال‌هاست ادامه دارد و به روزهای نوجوانی هر دو برمی‌گردد:«اولین بازی جدی ما در 12سالگی بود و مورای مرا نابود کرد. حتی آن موقع ما می‌دانستیم نادال قهرمان است. او نابغه بود و خیلی خوب بازی می‌کرد.»

برای مورای تابستان امسال زمان خوبی است تا بتواند غم شکست از جوکوویچ در بازی‌های ملبورن را فراموش کند. آن بازی این دو حریف قدیمی را به 2 مسیر مختلف فرستاد. مورای از آن پس اصلا قهرمان نشد و در عوض جوکوویچ در تمامی تورنمنت‌ها به قهرمانی رسید. جوکوویچ در مورد آن بازی حساس می‌گوید: «وقتی در استرالیا من ست اول را از مورای بردم، انرژی روانی او کم شد و من این موضوع را کاملا احساس کردم چون او را خوب می‌شناختم. او توانایی قهرمانی در گرند اسلم را دارد و استعداد خوبی برای نتیجه‌گیری در مسابقات حساس را داراست. من حال او را کاملا درک می‌کنم، چون خودم در شرایط مشابهی قرار گرفته بودم. وقتی در مسابقه‌های مادرید 2009 بعد از 4 ساعت ونیم بازی به نادال باخته بودم اصلا حال خوشی نداشتم و اعتماد به نفسم را کاملا از دست دادم. دراین مواقع باید قدم به قدم همه چیز را به حالت عادی بازگرداند. برتری روانی عامل تعیین‌کننده‌ای در تنیس است و به نظرم اندی مورای در رم بازی خیلی خوبی مقابل من داشت.»

جوکوویچ روزهای سختی را در صربستان جنگ‌زده در دوران کودکی داشت و بعد به آکادمی تنیس در آلمان رفت و کارش را به شکل حرفه‌ای شروع کرد. او درباره زندگی‌اش می‌گوید: «در سه چهار سال اخیر من روزهای خوب و بد زیادی داشتم و این قضیه زندگی حرفه‌ای مرا تحت تاثیر قرار داد. عمده مشکلات از رفتار خودم ناشی می‌شد اما به مرور یاد گرفتم چطور رفتار کنم. من آدم شادی هستم و به نظرم در کاری که انجام می‌دهم فرد موفقی بوده‌ام ولی افرادی که در کنارم هستند همیشه از من حمایت می‌کنند و هیچ وقت خودم را تنها احساس نمی‌کنم.»

همچون سایر ورزشکاران صاحب نام، شهرت جوکوویچ هم برای او درآمد زیادی داشته است. راکتی که او در مسابقه‌های رم نادال را شکست داد در حراجی به بهای 28هزار یورو به فروش رفت و در جشنواره کن یکی از مدل‌های لباس در برنامه‌ای ترتیب یافته توسط نائومی کمپل بود. او از این دو منبع درآمد خوبی داشت و همه پول دریافتی‌اش را به زلزله زدگان ژاپن اهدا کرد تا بتواند الگوی خوبی برای جوانان ورزشکار کشورش باشد و در عرصه‌های بشردوستانه هم به مقام‌های خوبی رسیده باشد.

منبع: روزنامه دیلی میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها