شاید بهتر باشد که علی دایی نیز مانند فرانتس بکن باوئر و میشل پلاتینی مربیگری را کنار بگذارد و آینده اش در دنیای توپ گرد را در مسوولیت‌هایی دیگر جستجو کند . این بخشی از اظهار نظر تازه علی پروین در رابطه با علی دایی است. اصل قضیه نیز اینجاست که علی دایی با توجه به شخصیت شناخته شده اش در دنیای فوتبال، می‌تواند در مباحث کلان مدیریتی این رشته ورود کرده و در سطحی گسترده‌تر به جامعه فوتبال ایران خدمت کند. هر چند دایی خود، مختار است که راجع به آینده‌اش تصمیم بگیرد و کسی نمی‌تواند نکته‌ای را به او تحمیل کند، اما یقینا جایگاه علی دایی‌ها در فوتبال ایران نباید این‌گونه باشد.
کد خبر: ۴۰۳۹۱۳

بی‌تردید کسانی که جملگی سال‌ها خاک این رشته را خورده اند و با زیر و بم فوتبال آشنا هستند، از این حق برخوردارند که در پروسه مدیریتی آن سهمی داشته باشند. با تمام این حرف‌ها، امثال دایی‌ها در مدیریت این فوتبال محلی از اعراب ندارند و باید زیر دست کسانی کار کنند که اندک دانشی از نظام باشگاهداری مدرن ندارند و طی این سال‌ها تنها یاد گرفته‌اند از طرق مختلف خود را به فوتبال این مملکت وصل کرده و برای آن به زعم خویش نسخه بپیچند. متاسفانه طی این همه سال، فوتبال ایران چوب این سیاست‌های غلط را کم نخورده است، سیاست‌های غلطی که در خدمت اهداف و اغراض شخصی قرار می‌گیرد تا فوتبال باشگاهی و ملی ایران، با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌های کلان خود، نتواند به اهداف توسعه‌ای خود و بنا بر شایستگی‌ها و پتانسیل‌های موجود دست یابد. بنابراین در چنین شرایطی امثال دایی‌ها در این فوتبال قربانی تصمیمات اشتباه و ضعف‌های مدیریتی تصمیم‌گیران فوتبال خواهند شد تا به نوعی نخبه‌کشی به آفتی برای فوتبال ایران تبدیل شود.

بی‌تردید اگر همه چیز در فوتبال ایران سر جای خود قرار داشته باشد، امثال علی دایی‌ها در فوتبال باید به اوج کمال برسند و بتوانند تجارب خود را در خدمت توسعه این رشته قرار دهند، اما ایراد کار این است که بعضا به انحای مختلف از بیرون و خارج از شمول تخصصی، برای فوتبال نسخه می‌پیچند تا در چنین شرایطی فوتبال به آزمایشگاهی برای تصمیم‌های غیرفنی غیرفوتبالی‌ها تبدیل شود. واقعا حیف از علی دایی‌هایی که در این فوتبال دچار آسیب می‌شوند و نمی‌توانند آنچنان که باید به فوتبال ایران خدمت کنند.

رضا عظیمی /‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها