تحقیق و تفحص از عملکرد بقایی

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کم کاری و عملکرد نادرست بقائی در مدت زمان ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، از تشکیل کارگروهی در فراکسیون گردشگری و کمیسیون فرهنگی مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد بقائی در این سازمان خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۳۰۱۳

در همین ارتباط عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به افت در عملکرد سامان میراث فرهنگی وگردشگری بعد از تصدی گری بقائی گفت: یکی از دلایل افت عملکرد سازمان میراث فرهنگی به سبب چند شغله بودن ریاست آن است.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر واملش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی ،اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی سرمایه گذاران خارجی را در زمینه ارائه تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار نداد که منجر به بروز نقصان هائی در این مجموعه شده است.

عضو فراکسیون گردشگری به ناتمام ماندن برخی زیر ساخت های سازمان میراث فرهنگی و عدم عمل به تعهدات از سوی این مجموعه اشاره کرد و افزود:فراکسیون گردشگری مجلس باید هرچه سریعتر در قبال برداشتن موانع و حل معضلات مربوط به این سازمان اقداماتی انجام دهد.

وی افزود:چند شغله بودن ریاست سازمان میراث فرهنگی منجر به افت کار و معطل ماندن پروژه های مربوطه این سازمان شده بود لذا فراکسیون گردشگری بررسی از چگونگی عملکرد بقائی در مدت ریاستش را در دستور کار قرارخواهد داد.

تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون فرهنگی

در ادامه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه منفی عملکرد سازمان میراث فرهنگی،گفت: با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی یک نهاد فرهنگی است ما شاهد هیچ گونه جهش فرهنگی در زمان ریاست بقائی نبودیم لذا تشکیل کار گروه تحقیق و تفحص از این سازمان در کمیسیون فرهنگی مجلس قابل پیگیری است. 

سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در شفاف سازی و عدم ارائه اطلاعات و اخبار به رسانه ها از سوی کارشناسان و خبرنگاران این حوزه عملکرد این سازمان را در دوره ریاست حمیدرضا بقائی ضعیف توصیف کرد.

شجاعی کیاسری با اعلام اینکه عملکرد سازمان میراث فرهنگی توقعات را مرتفع نکرده است، گفت:تشکیل یک کار گروه تحقیق و تفحص از عملکرد این سازمان در زمان ریاست حمیدرضا بقائی در کمیسیون فرهنگی قابل طرح و پیگیری خواهد بود.

بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی در دستور کار فراکسیون گردشگری

عضو دیگر فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری نیز در ادامه در خصوص عملکرد نادرست بقائی در دوران ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی گفت:در مدت زمانی که بقائی تصدی سازمان میراث فرهنگی را به عهده داشت هیچ گونه تعاملی با مجلس و اعضای فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری نداشت و هیچ گونه عملکرد مثبتی برای ارتقای این سازمان انجام نداد.

انوشیروان محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: بقائی در طول ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی هیچ گونه حمایتی از این سازمان و مبحث گردشگری که پتانسیل بالقوه ای به شمار می رود نکرده و این سازمان هیچ رونقی تاکنون بدست نیاورده است.

وی در رابطه با عملکرد اشتباه بقائی خاطرنشان کرد:با توجه به چند شغله بودن وی در طول ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی که به موجب آن عملکرد میراث فرهنگی را زیر سوال برده است دولت باید در این مورد به مجلس پاسخگو باشد لذا تحقیق و تفحص از این سازمان در دستورکار فراکسیون گردشگری قرار خواهد گرفت.

عضو فراکسیون گردشگری افزود:با توجه به عملکرد اشتباه  و کم کاری بقائی درطول مدت ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی کشور و برقرار نکردن تعامل با مجلس و اعضای فراکسیون گردشگری عملکرد وی باید مورد بررسی قرار گیرد.

تحقیق و تفحص از عملکرد رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی

همچنین یک عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی در زمان مدیریتش، گفت: با توجه به وظیفه نظارتی مجلس باید کمیته ای برای تحقیق وتفحص از عملکرد بقائی تشکیل شود و عملکرد وی مورد بررسی قرار گیرد.

سیدرضا اکرمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به وظیفه نظارتی مجلس باید کمیته ای برای تحقیق و تفحص از عملکرد بقائی در زمان ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و عملکرد وی و سازمان میراث فرهنی در آن زمان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود:عملکرد بقائی بدلیل چند شغله بودن زمان ریاست بر سازمان میراث فرهنگی عملکرد قابل پذیرش نبوده و عملکرد وی باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارزیابی عملکرد رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

یک عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در ادامه گفت: اشتغال بقایی به فعالیت های مختلف، توان مدیریت صحیح بر اداره امور را از دست وی خارج ساخت.

سید علی حسینی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بررسی عملکرد بقایی رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی با مسئولیت های وسیع و تاثیر گذار در حیطه گردشگری، مدیریتی توانمند و با تجربه را می طلبد.

وی همچنین اظهار داشت: مدیریت ثابت، موج منفی در درون سازمان را کاهش داده و موجب کاربردی تر شدن فعالیت های این سازمان خواهد شد.

حسینی در پایان افزود: بنابراین کمیسیون فرهنگی با تشکیل کمیته ای عملکرد رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها