وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت و پوشش رسانه‌ای صداو سیما، نقش مهمی در موفقیت جشنواره ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد.
کد خبر: ۴۰۱۵۳۶

 سید محمد حسینی در حاشیه نشست مشترک مدیران رسانه ملی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: همکاری گسترده سازمان صداوسیما در اطلاع رسانی و برنامه سازی در حوزه‌های مختلف قرآنی، سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب و مطبوعات، نقش موثری برای ایجاد فضای با نشاط برای مخاطبان دارد.

وی با اشاره به فضای صمیمی نشست مدیران دو دستگاه فرهنگی کشور، اضافه کرد: روابط دوستانه رسانه ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در مسیر پیشرفت است و در این نشست نیز با حضور مدیران ارشد دو حوزه، راهکارهای افزایش همکاری‌های متقابل مشخص شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید آثار ارزشمند هنرمندان کشورمان و توانمندی‌های رسانه ملی در ارائه این فعالیت‌ها در سطح استانی، ملی و بین‌المللی، بستر ارزشمندی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بحث همکاری در بخش معرفی مفاخر علمی و فرهنگی کشور از جمله محورهایی مورد توجه در این نشست بود.

حسینی درباره وضع مکان یابی برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی کتاب،گفت: مدت‌ها منتظر اقدام اجرایی شهرداری تهران در این باره بودیم و هر چند فعالیت‌هایی نیز انجام شد اما به این نتیجه رسیدیم که دیگر توقف ما در این بخش جایز نیست.

وی افزود: با توجه به لزوم برنامه ریزی اساسی در این حوزه، این مسائل به رئیس‌جمهور اطلاع داده شد و وی قول قطعی همکاری برای حل مشکلات و در اختیار قرار دادن زمین مناسب نمایشگاه داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چند کسانی که امسال به نمایشگاه آمدند از وضع آن رضایت نسبی دارند اما توقع داریم خدمت رسانی در بخش‌های مختلف از جمله فضای نمایشگاهی و پارکینگ افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا سال آینده بتوانیم امکانات را برای میزبانی نمایشگاه عظیم کتاب تهران در فضای جدید، فراهم کنیم.

حسینی با اشاره به نشر خبرهایی دربار حضور پرتعداد مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم کن، گفت: این موضوع صحت ندارد و تنها چند نفر از مدیران تخصصی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی افزود: هر چند با موضع گیری‌های سیاسی این جشنواره موافق نیستیم و منتقد آن محسوب می‌شویم اما با توجه به اعتبار این جشنواره و حضور مدیران فرهنگی وسینمایی کشورهای مختلف،‌ بستر مناسبی برای افزایش ارتباط، تبادل و همکاری کشورمان با مراکز سینمایی دیگر کشورها محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها