استقلال و پرسپولیس فرصت‌سوزی کردند

سپاهان یک گام تا قهرمانی

در هفته‌ای که استقلال و ذوب‌آهن با تساوی مقابل حریفان خود متوقف شدند، سپاهان از فرصت به دست آمده نهایت بهره را برد و با پیروزی بر صنعت نفت در آبادان، خیال خودش را از بابت دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر راحت کرد.
کد خبر: ۳۹۹۸۵۶

شاگردان امیر قلعه‌نویی با 3 امتیازی که دیروز به دست آوردند، حالا فقط روی کاغذ قهرمان لیگ برتر نیستند و این در شرایطی است که هر دو بازی باقیمانده‌شان را ببازند و استقلال هم بیش از 10‌گل به حریفانش بزند!

استیل‌آذین هم دیروز با یک گل از سد ملوان گذشت اما این سه امتیاز به بقای تیم پرستاره حسین هدایتی در لیگ برتر کمک نکرد. پیروزی راه‌آهن مقابل نفت، تساوی سایپا مقابل پیکان و تساوی شهرداری تبریز مقابل پاس، نتایجی بودند که باعث وداع استیل‌آذین از لیگ برتر شدند.

توقف استقلال در بوشهر

آبی‌های تهران که هفته گذشته با به راه انداختن جشنواره گل مقابل صنعت نفت آبادان و صعود به رده دوم جدول رده‌بندی، زنگ خطر را برای سپاهان و امیر قلعه‌نویی به صدا در آوردند روز پنجشنبه مقابل شاهین بوشهر، زمین تا آسمان با استقلال مقابل صنعت نفت تفاوت داشتند و در یک روز بد، مقابل میزبان خود بدون گل متوقف شدند.

در واقع استقلال به حدی مقابل شاهین ضعیف ظاهر شد که اکبر میثاقیان سرمربی شاهین معتقد بود که تیمش می‌توانسته 3 بر صفر استقلال را شکست دهد.

با این حال پرویز مظلومی سرمربی استقلال پس از پایان بازی گفت: فکر نمی‌کنم نتیجه بدی گرفته باشیم. در آخرین لحظات مجیدی و ملامحمد را از دست دادم و مقابل این همه تماشاگر موفق شدیم یک امتیاز بگیریم.

وی در مورد تعویض‌های دقایق پایانی استقلال که باعث دفاعی‌تر شدن این تیم شد، گفت: در چند بازی گذشته با بی‌تجربگی، در دقایق آخر نتایج بازی‌ها را به دلیل تفکر هجومی از دست دادیم و به این نتیجه رسیدم که یک امتیاز در خانه حریف نیز با ارزش‌تر از باخت است و در نتیجه ناچار به تعویض با تفکر دفاعی شدم.

وی افزود: اگر این تفکر در بازی‌های قبلی نیز حاکم بود ما امتیازها را به آسانی از دست نمی‌دادیم و اکنون صدرنشین جدول بودیم ضمن این‌که نباید از اشتباهات داوری نیز که به زیان استقلال بود، بگذریم. اما در این هفته ذوب‌آهن هم مقابل فولاد متوقف شد تا علاوه بر خوشحال کردن سپاهان، خیال استقلالی‌ها را بابت ماندن در رده دوم جدول حداقل برای یک هفته دیگر راحت کرده باشد.

منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی ذوب‌آهن پس از این تساوی گفت: با توجه به ترکیب اولیه فولاد که تغییرات زیادی در آن وجود داشت و نوع بازی آنها، شیوه خود را با این تیم هماهنگ کردیم.

آنها می‌خواستند با توجه به خستگی ذوب‌آهن در نیمه دوم و با استفاده از بازیکنان باتجربه خود به نتیجه برسند اما این امر میسر نشد. از تیم‌ خود راضی‌ام چون شانس گل‌زنی ما بیشتر از فولاد بود. وی در پاسخ به این سؤال که هدف ذوب‌آهن کسب سهمیه آسیا یا نایب قهرمانی است، گفت: ما دنبال کسب امتیازیم اگر بتوانیم امتیازها را کامل بگیریم می‌توانیم هم به کسب سهمیه چشم‌ بدوزیم و هم نیم‌نگاهی به نایب قهرمانی داشته باشیم.

تیم ما اکنون استرس زیادی دارد و فشردگی بازی‌ها باعث خستگی بازیکنان نیز شده است.

دایی: فرصت طلایی را از دست دادیم

دیگر بازی حساس هفته سی و دوم در ورزشگاه‌ آزادی برگزار شد و پرسپولیس در شرایطی که با توجه به توقف ذوب‌آهن این بخت را داشت خود را به رده سوم جدول نزدیک‌تر کند مقابل مس به تساوی بدون گل رضایت داد تا علی دایی پس از پایان بازی چنین اظهار نظر کند: در مقابل مس زیاد خوب نبودیم و در نیمه دوم نتوانستیم نمایش خوب و قابل قبولی ارائه کنیم. هر چند نیمه اول موقعیت خوب گلزنی داشتیم، اما از آنها استفاده نکردیم و درنیمه دوم تیم مس عملکرد بهتری داشت. در مجموع فشردگی بازی‌ها باعث شد بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم از لحاظ بدنی افت کنند و نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. شاید بازیکنان پرسپولیس 10 درصد از خواسته‌های مرا در نیمه دوم اجرا نکردند.وی افزود: در نیمه دوم به هیچ عنوان از بازیکنانم راضی نیستم. هر چند از نیمه اول هم رضایت کافی را ندارم اما در 45 دقیقه ابتدایی بهتر از مس بودیم و موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف خلق کردیم.دایی در مورد بی‌دقتی مهاجمانش اظهار کرد: در نیمه اول چندین موقعیت به دست آوردیم که بازیکنان نتوانستند از آن استفاده کنند.

وی درباره کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا گفت: دو بازی دیگر در لیگ برتر داریم و هنوز شانس گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. در این فصل 5، 6 بار فرصت صعود به رده‌های بالاتر را از دست دادیم و بازی با مس فرصت طلایی‌مان بود، اما بازیکنان از لحاظ بدنی در شرایط خوبی نبودند و نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم.

نتایج بازی‌های هفته سی و دوم

شاهین صفر ـ استقلال صفر

پرسپولیس صفر ـ مس صفر

ذوب آهن یک ـ فولاد یک‌/‌ گل‌ها: باکاریت یاکیته (42) برای فولاد و مهدی رجب‌زاده (64) برای ذوب‌آهن

ملوان صفر ـ‌ استیل‌آذین یک‌/‌ گل: مهدی مهدوی‌کیا (71)

صنعت نفت صفر ـ‌ سپاهان یک‌/‌ گل: مهدی کریمیان (21)

سایپا یک ـ‌ پیکان یک ‌/‌ گل: کریم انصاری فرد (67)، الونگ (94)

راه آهن یک ـ‌ نفت تهران صفر‌/‌ گل: ایمان رزاقی‌‌راد (6)

پاس یک ـ‌ شهرداری تبریز صفر‌/‌ گل: فرهاد خیرخواه (49) برای پاس و میثم بائو (70) برای شهرداری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها