معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: باید در زمینه هسته‌‌ای، هم در جنبه سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری جهاد کنیم. ابوالفضل ظهره‌وند که در همایش «ما می‌توانیم» در بجنورد سخن می‌گفت،‌ افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم که فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار ما قرار می‌دهد و البته تهدیداتی می‌تواند متوجه ما باشد که با هوشیاری ملت ایران و در راس آن، رهبر معظم انقلاب این تهدیدات به فرصت تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۹۹۳۷۵

ظهره‌وند با تاکید بر این‌که «در روابط بین‌الملل عبارتی پوچ‌تر از اعتمادسازی نیست»، ‌خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین هزار سانتریفیوژ در کشور فعال است و به نسل‌های سه و چهار دست پیدا کرده‌ایم و بالغ بر 40 کیلوگرم سوخت 20 درصد در اختیار داریم که برای استفاده در رآکتور پزشکی تهران تولید آن آغاز شده است./ ایسنا

احضار کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه

در واکنش به اخراج دبیر دوم سفارت ایران در منامه از سوی دولت بحرین، کاردار بحرین در تهران توسط مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

کاردار بحرین در تهران که تنها دیپلمات بحرین در تهران است توسط مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به طرح اتهامات بی اساس علیه دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل خلیج فارس در این دیدار ضمن تأکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران انجام عمل متقابل در قبال این اقدام بحرین را برای خود محفوظ خواهد داشت، از برخورد ناصواب دولت بحرین با مطالبات مردمی بشدت انتقاد کرد.

وی افزود: ورود نیروهای نظامی بیگانه به بحرین برای سرکوب مردم این کشور، نه تنها کمکی به حل مشکل بحرین نکرد، بلکه مسائل داخلی بحرین را منطقه‌ای و شرایط را پیچیده‌تر کرده است./ اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه

درخواست آیت‌الله صافی برای اعزام هیات‌های تحقیق به بحرین

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ضمن محکومیت قرآن سوزی‌ها در بحرین خواستار اعزام هیات‌های تحقیق از سوی علما و زعمای اسلام به بحرین شد.

در بیانیه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با انتقاد از سکوت مجامع جهان اسلام آمده است: همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامی برحسب وظیفه دینی و غیرت اسلامی باید عکس‌العمل نشان دهند و هیات‌هایی به بحرین برای استنکار اهانت‌های سربازان آل‌خلیفه و آل‌سعود نسبت به قرآن کریم و همدردی با مسلمانان مظلوم بحرین بفرستند.

توقع و انتظار این است که فوری این هیات‌ها از همه کشورهای اسلامی و از مراکز و مجامع علمی اعزام شوند و حداقل، انکار این منکرات بزرگ را نشان دهند./ مهر

نبوی :افکار عمومی از برخورد با مفسدان قانع نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اقدامات خوبی برای برخورد با مفسدان اقتصادی از سوی مسوولان ذی ربط صورت گرفته است تاکید کرد که این برخوردها افکار عمومی را قانع نکرده است.

مرتضی نبوی دیروز در نشستی خبری به ساختار قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در دوره جدید اصلاحاتی در قوه قضاییه صورت گرفته است ولی باید قوه قضاییه به صورت جدی برخورد با مفسدان اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

نبوی اضافه کرد: علاوه بر قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه نیز در مبارزه با مفسدان اقتصادی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

این فعال سیاسی افزود: مجلس شورای اسلامی در راستای مبارزه با مفسدان اقتصادی می‌تواند با سازو کارهایی همچون تحقیق و تفحص موثر واقع شود./ مهر

طلایی: بیانات رهبری کاملترین آفند و پدافند است

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که دشمن از حمله نظامی، تحریم اقتصادی و هجمه سیاسی به ایران اسلامی ناامید شده‌، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برترین و کامل‌ترین آفند و پدافند جهت پیروزی جبهه اسلام و شکست دادن استکبار جهانی است.

مرتضی طلایی‌ با یادآوری دوران ابتدای انقلاب و حیات امام(ره) تا زمان حاضر و زعامت مقام معظم رهبری به عنوان یک دوره سیاسی و حکومتداری ولی فقیه‌ گفت: نیاز جامعه به آرامش، رویکرد، توصیه و تدبیری است که همیشه از سوی نایب امام زمان علیه‌السلام جهت بقای نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در کشورمان داشته‌ایم./ فارس

تجمع دانشجویان استان تهران درمقابل دفتر سازمان ملل

دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران در اعتراض به جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه علیه مردم بحرین در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های یافاطمه زهرا و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل خلیفه و مرگ بر آل سعود خشم و انزجار خود را از فجایع علیه مردم بحرین به نمایش گذاشتند.

دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران نامه‌ای در حمایت از مردم بحرین را به زبان انگلیسی و خطاب به بان‌کی‌‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته‌اند که این نامه توسط یکی از دانشجویان به نماینده سازمان ملل متحد در تهران تحویل شد. ‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها