کرج ـ فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوجبلاغ گفت: 32 اثر تاریخی ـ فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.ولی‌الله دهقانی سانیچ افزود: این آثار معادل 18 درصد آثار ملی ثبت شده استان البرز است. در 4 شهرستان کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجموع 178 اثر به ثبت ملی رسیده و در این شهرستان 97 اثر باستانی شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۹۷۴۵۲

کرمان ـ فارس: فرماندار ریگان گفت: طرح آبرسانی به شهر رحمت‌آباد ریگان با اعتبار یک میلیارد تومان تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.محمد برزنگ افزود: با توجه به این‌که شهر رحمت‌آباد با جمعیت 2 هزار خانوار فاقد شبکه آبرسانی است، اجرای پروژه آبرسانی از شهر ریگان به رحمت‌آباد به طول 31 کیلومتر در حال اجراست.

این پروژه به مدت 4 ماه است که آغاز شده و بزودی مشکل آب آشامیدنی این شهر برطرف می‌شود.

بوشهر ـ ایرنا: نماینده دشتستان و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 60 هزارتن خرمای مرغوب دشتستان از نوع کبکاب به علت نبود بازارخرید روی دست نخلداران مانده و به غذای دام تبدیل می‌شود.ایوب پاپری مقدم افزود: خرمایی که تا دیروز سفره مردم را آراسته می‌کرد و میلیون‌ها تومان درآمد ارزی برای کشور داشت، امروز خوشه خوشه تبدیل به غذای دام می‌شود.

سمنان - مهر: طرح ملی توسعه شترداری و تحقیقات شتر در استان سمنان اجرا می‌شود.رئیس مرکزتحقیقات منابع طبیعی و امور دام سمنان با اعلام این خبر گفت: طرح توسعه شترداری و تحقیقات شتر با اعتبار اختصاص یافته برای اجرایی شدن در استان سمنان به تصویب رسیده است.

نصرت‌الله حسنی با اشاره به تصویب طرح سازگاری و استقرار گیاهان شورپسند و خشکی پسند در شورای تحقیقات گفت: شناسایی گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان سمنان بسیار دارای اهمیت است.

ساری ـ واحد مرکزی خبر: نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان این که صید ماهیگیران بسیار کم شده است، گفت: تغییر سیستم صید ماهی در دریای مازندران با نگاه کارشناسی و بدون آزمایش قبلی انجام و موجب بی‌انگیزگی صیادان شده است.

اسدالله عباسی با بیان این که فصل صید کنونی از 20 مهر سال قبل در نوار ساحلی شمال کشور شروع شد و تا 25 فروردین ادامه داشت، گفت: این مدت زمان بسیار کم است و صیادان به این موضوع اعتراض دارند.

کرج ـ مهر: استاندار البرز گفت: مترو ی کرج برای پیوستن به متروی هشتگرد مشکلی ندارد و تا پایان سال باید پروژه متروی هشتگرد پیگیری و بهره‌برداری شود.

عیسی فرهادی افزود: مقدمات کار انجام شده و تخصیص به موقع بودجه مردم را از مترو بهره‌مند می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها