متهم شهریور سال گذشته در کرج با استفاده از قمه مرتکب جنایت شده بود

عقاب قاتل در یک قدمی مرگ

حکم قصاص مرد جوانی که در جریان درگیری فردی را با ضربات قمه به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور تایید شد. به گزارش فارس،‌ عصر روز 12 شهریور سال گذشته، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کرج، از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در بخش ملارد باخبر شدند.
کد خبر: ۳۹۵۶۶۰

ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند مرد جوانی به نام حامد بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است و افراد حاضر در محل مرد جوانی به نام شاهین معروف به «خلیل عقاب» را عامل این قتل معرفی کردند.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط یک هفته پس از آغاز تحقیقات برای شناسایی متهم، وی دستگیر و به ارتکاب درگیری با حامد و قتل او اعتراف کرد.

رسیدگی به پرونده

با اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و در جلسه محاکمه متهم در 31 خرداد سال گذشته به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی به این پرونده رسیدگی شد.

در ابتدای جلسه، سیدرضایی نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده مانند شکایت اولیای‌ دم، گزارش مرجع انتظامی، نظریه پزشکی قانونی، اظهارات شهود و اعتراف متهم، جرم متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. مادر مقتول نیز به عنوان تنها ولی‌ دم، خواستار قصاص متهم شد.

در ادامه جلسه، 4 شاهد حادثه در جایگاه قرار گرفتند و همگی مدعی شدند که متهم بعد از درگیری لفظی با مقتول، او را با قمه به قتل رسانده است.

یکی از شاهدان گفت: بعد از این ‌که درگیری لفظی متهم و مقتول به دلیل برخورد با هم آغاز شد آنها برای درگیری فیزیکی وارد بنگاه ملکی شدند و مقتول با فحاشی از ما خواست دخالت نکنیم. آنها با هم درگیر شدند و مقتول با دسته قمه 2 ضربه به سر متهم زد و گفت من می‌توانم تو را بزنم ولی یک مرد هیچ‌وقت با قمه کسی را نمی‌زند.

وی ادامه داد: مقتول این جمله را گفت و قمه خود را روی زمین انداخت و بیرون آمد. اما متهم قمه او را برداشت و دو ضربه به پهلو و سینه مقتول زد و فرار کرد.

انکار در دادگاه

بعد از اظهارات شاهدان، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان این ‌که اتهام را قبول ندارد، گفت: رفتم برای دخترم خرید کنم، اما مغازه بسته بود، در حال برگشت بودم که مقتول مرا صدا کرد و بی‌دلیل مرا کتک زد. برای درگیری وارد بنگاه شدیم که او 2 ضربه به سر من زد. ضربه اولی را که به او زدم به یاد دارم ولی دومی را نه.

قاضی اظهارات قبلی متهم را مبنی بر این‌ که قمه مقتول را گرفته و او را کشته است و همچنین این‌ که از خانواده مقتول تقاضای بخشش کرده است برای متهم بازگو کرد که وی تمام آنها را تکذیب کرد.

متهم همچنین اظهارات خود در جلسه مبنی بر این‌ که اولین ضربه را به یاد دارد، منکر شد و گفت من اصلا چنین حرفی نزدم.

بعد از اظهارات متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد موکلش در زمان ارتکاب قتل دچار بیماری اعصاب بوده و در حال عادی نبوده است.

اما وکیل مدافع متهم، برای هیچ‌یک از ادعاهای خود مدرکی نداشت و تنها به اظهارات موکلش بسنده کرده بود.

متهم بار دیگر و برای بیان آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت و با بیان این ‌که اتهام را قبول ندارد، گفت: من چیزی درباره قتل به یاد ندارم.

حکم قصاص و تایید در دیوان

قاضی کشکولی بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محکوم کرد که پرونده برای اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد. آخرین خبر حاکی است، قضات شعبه 15 دیوان عالی کشور نیز بعد از مشورت و بررسی پرونده حکم صادره درباره متهم را تایید کردند.

با تایید حکم قصاص عقاب قاتل، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا متهم مجازات شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها