جشنواره پویانمایی از یکشنبه آغاز می‌شود

فصل تماشای پویانمایی

اسفند، فصل خرید و خانه‌تکانی و سر و سامان دادن به کارهای پایان سال است اما در هر دو سال یکبار در چنین ایامی دست‌اندرکاران سینمای پویانمایی و علاقه‌مندان در جشنواره‌ای تخصصی جمع می‌شوند تا شاهد بهترین انیمیشن‌های ایرانی و خارجی باشند. امسال نیز این جشنواره از 15 تا 19 اسفند ماه از سوی کانون پرورش فکری در تهران و همزمان در همدان و مازندران برگزار خواهد شد. روز گذشته در نشست خبری این جشنواره محمدرضا کریمی‌صارمی، دبیر جشنواره به ویژگی‌های این دوره اشاره کرد و گفت: «امسال از 67 کشور دنیا برای حضور در جشنواره فیلم ارسال شده است.»
کد خبر: ۳۸۸۸۱۹

آثار رسیده نیز در بخش‌های مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلم‌های دانشجویی ایرانی، مسابقه فیلم‌های بین‌الملل، مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی و مسابقه فیلم‌های بلند خارجی نمایش داده خواهد شد؛ ضمن آن‌که در 5 بخش جنبی با نام‌های استادان عروسک‌ها (کوهودمن و بری پروز)، نسل نو (توت، زاراملا و شفیعی)، استادان فردا، مروری بر آثار سینمای آثار دور، همسران پویانما (هالاس و بچلور) فیلم‌های جشنواره نمایش داده می‌شود. همچنین در بخش نمایش ویژه جشنواره‌ها نیم‌قرن کار و اندیشه، نادیدنی‌های هفتم، بررسی مدرسه انیمیشن گوبلن، جستجو درگذشته، روشنا، پویانمایی و صلح روی پرده خواهد رفت.

جشنواره امسال در سینما سپیده، سینما فلسطین و سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. دو سالن در شرق و غرب تهران نیز فیلم‌ها را برای مخاطبان نمایش خواهند داد. از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره که صارمی در نشست دیروز به آن اشاره کرد، ثبت‌نام اینترنتی برای تماشای فیلم‌های جشنواره بود. به گفته وی هزار و 500 نفر متقاضی به صورت اینترنتی برای دیدن فیلم‌های جشنواره ثبت‌نام کردند که از روز پنجشنبه تا شنبه در سینما فلسطین می‌توانند کارت‌هایشان را به صورت رایگان دریافت و از تاریخ 15 تا 19 اسفند بیننده فیلم‌های جشنواره باشند. همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در کنار 13 کارگاه پویانمایی با حضور 12 مهمان خارجی و 35 مربی کانون برخی از برنامه‌های جنبی این جشنواره را تشکیل می‌دهد. همچنین در این دوره بازار ملی پویانمایی با 40 موسسه و شرکت ایرانی و خارجی برگزار می‌شود و برای فیلم‌های بخش مسابقه نشست‌های تخصصی نقد و بررسی نیز بر پا خواهد شد.

رضا استادی / گروه فرهنگ و هنر‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها