2 دزد حرفه‌ای برای تامین هزینه اعتیادشان، نیمه‌های شب با قرار دادن نردبان مقابل پنجره‌ها، وارد منازل شهروندان تهرانی می‌شدند و اموال آنها را سرقت می‌کردند. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته ماموران کلانتری 125 یوسف‌آباد تهران در پی تماس تلفنی یکی از ساکنان این منطقه، اطلاع یافتند وی دزد میانسالی را در خانه‌اش دستگیر کرده است.
کد خبر: ۳۸۷۷۲۵

ماموران برای بررسی موضوع، به خانه شاکی اعزام شدند و پس از تحویل گرفتن دزد میانسال، مرد صاحبخانه را نیز به کلانتری احضار کردند.

هوشیاری شاکی سارق را گرفتار کرد

شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: خوابیده بودم که دخترم سراسیمه به اتاقم آمد و گفت سارقی میانسال را به همراه یک نردبام در گوشه‌ای از حیاط خانه دیده است.

شاکی اضافه کرد: به حیاط رفتم که در همین موقع سارق، مرا دید؛ قصد فرار داشت که مانعش شدم و دست و پایش را با طناب بستم.

12 سابقه کیفری در پرونده دزد حرفه‌ای

در پی اظهارات شاکی، متهم بازجویی شد و ادعا کرد پس از مصرف مواد مخدر (شیشه)‌ دچار توهم شده و با استفاده از نردبان به اشتباه به خانه شاکی رفته است.

ماموران به بررسی از سامانه پلیس پرداختند که مشخص شد متهم اصغر نام دارد و 12 بار به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو، خانه‌ها و مغازه‌ها دستگیر شده و در زندان دوره محکومیت‌هایش را سپری ‌کرده و چندی پیش آزاد شده است.

با مشخص شدن این موضوع، اصغر ـ متهم ـ در ادامه بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که با همکاری دوستش از خانه‌های مردم سرقت می‌کرده است.

اعتراف سارق منازل

متهم اضافه کرد: در زندان با مردی سارق به نام قربان آشنا شدم. با آزادی از زندان، 2 نفری خانه‌ای در دروازه‌غار اجاره کرده و برای تامین هزینه خرید مواد مخدر (شیشه)‌، اموال مردم را سرقت می‌کردیم.

وی افزود :با شناسایی خانه‌های مردم در محله‌های شهرک والفجر و یوسف‌آباد تهران، نیمه‌های شب با قرار دادن نردبام مقابل پنجره‌های منازل، وارد آنجا می‌شدیم، و در حالی که صاحبخانه‌ها خواب بودند، وسایل کم‌حجم، طلا، پول و ساعت را به سرقت می‌بردیم و با فروش اموال دزدی، مواد مخدر (شیشه و کراک)‌ می‌خریدیم.

با اعتراف متهم به سرقت، همدستش نیز تحت تعقیب قرار گرفت و در محله دروازه غار دستگیر و با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شد.

متهم به سرقت به همکاری با همدستش اعتراف کرد.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران در این باره گفت:‌ متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها