در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اگرچه این رفتار آنقدر عادی و روزمره شده که شاید ما کمتر به مخرب بودنش فکر کنیم. یک نمونه جالب از این رفتار را خبرگزاری مهر گزارش کرده است. یک شرکت آلمانی توسعهدهنده آنتیویروس دست به یک نظرسنجی از کاربران رایانه زده است. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد تعداد افرادی که به رایانه خود ناسزا میگویند تقریبا برابر با تعداد کاربرانی است که با دستگاه خود مهربان هستند. اما مساله اساسی در این نظرسنجی شاید این نباشد که چند نفر با دستگاه خود مهربانند و چند نفر برخورد خشن میکنند. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد 39 درصد افراد با صدای بلند سر رایانه خود فریاد میزنند و به آن ناسزا میگویند و 38 درصد گفتهاند هرگز نمیتوانند سر رایانه خود داد بزنند چون خیلی حساس است و دوستانه تشویقش میکنند کار خود را دوباره انجام دهد و از همه جالبتر اینکه 11 درصد نفرین میکنند که یک فاجعه مهیب بر سر شرکت تولیدکننده رایانه یا شرکت تولیدکننده سیستم عامل نازل شود. حالا شما تصور کنید بخش مهمی از 14 هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کردهاند به نوعی برای رایانههای خود تشخص قائل بودهاند. ناسزا میگفتهاند یا با مهربانی او را تشویق به ادامه کار میکردهاند. دامنه این رابطه البته گاهی به وابستگیهای جنون آمیز هم میرسد. چنانکه مثلا خیلی از ما شاید بدون دیدن فلان دوست بتوانیم سر کنیم اما بدون رایانه شخصیمان نه. میبینید که موضوع به قول دیالوگ کلیشهای «ابعاد پیچیدهای پیدا کرده». پس اجازه بدهید زنگ را بزنیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: