'نبیه بری' رئیس مجلس لبنان با انتقاد از عملکرد دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری و عملکرد برخی جریان های سیاسی کشور در تصویب این دادگاه گفت: ما دادگاهی را به رسمیت می شناسیم که در پی یافتن حقیقت باشد نه در پی پرونده سازی علیه فرزندان این کشور.
کد خبر: ۳۸۵۴۰۵

به گزارش ایرنا ، رئیس مجلس لبنان که یکشنبه شب در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در مرکز تربیتی'امل' سخن می گفت، ادامه داد: 27 سال تلاش کردیم تا وحدت و همزیستی را از طریق گفت وگو و دموکراسی توافقی به اجرا بگذاریم ولی با نهایت تاسف گروه های سیاسی لبنان اصولا درس مشارکت را نمی دانند و لبنان را به کشوری بدهکار تبدیل کردند که حتی نسل آینده را دچار دردسر خواهد ساخت.

وی ادامه داد: 27 سال لبنان را زیر سلطه کشورهای گوناگون قرار دادند و به جای اینکه ارتش کشور با متجاوزین بیگانه بجنگد، سلاح خود را به سوی ملت خود هدف گرفت و این در حالی است که آنان همچنان به انحصار گرایی ادامه می دهند ولی اینک دوران بازگشت به دموکراسی و قانون اساسی فرا رسیده است.

نبیه بری افزود: آنها(جریان 14 مارس) به رغم توافق ما با دادگاه بین المللی، پرونده را برخلاف توافق انجام شده به سازمان ملل سپردند و حتی رئیس جمهور و مجلس را از آن آگاه نساختند تا جایی که تحقیقات را هم بر اساس شاهدان دروغین تعقیب کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر پایبندی به مثلث مقاومت، ارتش و ملت تاکید کرد و گفت: تنها این معادله است که ضامن رویارویی با هرگونه تجاوز است.

بری همچنین از 'نجیب میقاتی' نخست وزیر مامور تشکیل کابینه خواست تا برنامه خطوط نفت را در اولویت های خود قرار دهد.

وی افزود: انقلاب مصر و پیش از آن خیزش مردم تونس بذر نیکویی در کشورهای عربی پاشید تا مردم از زیر بار سلطه گری‌ها رها شوند و به سوی فلسطین حرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها