محور اسالم ــ خلخال بسته شد

برف و کولاک اردبیل را فرا گرفت

بارش شدید برف توام با کولاک که از ساعاتی پیش سراسر اردبیل را فرا گرفته است، ضمن سفید پوش کردن مناطق وسیعی از استان موجب کندی تردد در بیشتر محورها و گردنه‌های سخت گذر شد.
کد خبر: ۳۸۴۹۹۲

به گزارش مهر، بارش برف توام با کولاک و برودت هوا به دنبال ورود سامانه پر فشار و بارش زا از شمالغرب به کشورمان همراه بوده و هم اکنون برف سطح خیابانها و محورهای مواصلاتی اردبیل را بطور نسبی سفید پوش کرده است.

هم اکنون ریزش برف در شهرستان اردبیل از شدت بیشتری برخوردار است و در اکثر جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های سخت گذر و برف گیر استان ریزش رگباری و پراکنده بوده و در ارتفاعات شهرستانهای استان نیز بویژه در مشگین شهر، سرعین و خلخال بارش برف تاکنون بیش از 10 سانتی متر گزارش شده است.

پیش از این ستاد حوادث غیرمترقبه استان اردبیل نسبت به ریزش برف و باران، بروز کولاک در محورهای کوهستانی و افت سه تا هشت سانتیگرادی دما در سطح استان اردبیل هشدار داده و شوراهای مدیریت بحران شهرستانها را به کسب آمادگیهای لازم و مردم را به رعایت نکات ایمنی فرا خوانده بود.

 مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر از تداوم بارش برف و باران در طی دو روز آینده در قسمت عمده‌ای از نواحی استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر با ورود سامانه بارش‌زا و ناپایدار از سمت شمال غرب به کشورمان از روز جمعه بارش برف، باران و هوای مه آلود استان را فرا گرفته است.

 رسول همتی با بیان این‌که این شرایط تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: این پدیده طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و موجب ریزش برف در نقاط سردسیر و باران در نقاط گرمسیر استان خواهد شد.

 وی با اشاره به کاهش دمای 5 تا 10 درجه‌ای هوا در اردبیل ابراز کرد: هم اکنون ریزش برف و باران در مناطق مرکزی و جنوبی استان ادامه دارد و ارتفاع برف در ارتفاعات به بیش از 10 سانتیمتر رسیده است.

محور خلخال – اسالم بسته شد

 بنا به گزارشهای رسیده هم اکنون به دلیل کولاک شدید در محور خلخال ــ اسالم تردد خودرو از سمت اسالم کاملا متوقف شده اما از سمت اردبیل به کندی صورت می‌گیرد.

 همچنین در گردنه اردبیل ــ حیران نیز به دلیل بارش برف و کولاک و ترافیک خودرو، ماموران راهداری موفق به پاکسازی سطح جاده‌ها نشده و تردد در این محور نیز به سختی و تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

راههای اصلی استان اردبیل باز است

 در عین حال مدیرکل راه و ترابری استان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که علیرغم بارش برف در سطح استان بیشتر محورهای مواصلاتی اردبیل باز می‌باشد، یاد آور شد: در حال حاضر با تلاش عوامل راهداری، تمام راههای مواصلاتی اصلی و فرعی این استان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

 محمد کریم هدایتی با اشاره به بارش سنگین برف در گردنه اسالم در محور خلخال به اسالم استان گیلان افزود: علیرغم تلاش راهداران در این منطقه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک، تردد در این گردنه به کندی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که هم اکنون بارش برف در گردنه و محور ارتباطی اسالم به خلخال و گردنه حیران در محور اردبیل به آستارا به دلیل بارش برف سفید پوش و کاملا لغزنده شده است، متذکر شد: با وجود برف روبی و نمک پاشی از سطح جاده‌ها و گردنه‌های استان، سطح جاده‌ها خیس و لغزنده می‌باشد.

تردد در جاده‌های اردبیل فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

مدیرکل راه و ترابری استان همچنین یاد آور شد: به دلیل بارش سنگین برف و وجود کولاک، تردد در محورهای مواصلاتی این استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی با اشاره به احتمال تشدید بارندگی و یا شروع کولاک و یخبندان در نواحی کوهستانی، از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در راه‌های مواصلاتی استان اردیل را دارند خواست زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته و در مقاطع لازم از آن استفاده کنند.

این مسوول با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان خاطر نشان کرد: همکاری و مشارکت رانندگان و مسافران با مأمورین راهداری و پلیس راه استان در راستای تردد راحت و سالم از مناطق پر خطر ضروری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان و مسافران می‌توانند قبل از حرکت در راه‌های برفگیر استان با تماس از طریق دو شماره تلفن گویای 141 و 8811425 در هر ساعت از شبانه روز از آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها