تاریخچه ماشین

فولکس، یادگاری از هیتلر

porsche در سال 1875 درآلمان متولد شد و اولین خودروی کوچک خود را در سال 1922 ساخت. او آرزوی خود را برای ساخت خودروی همگانی در سال 1930 با ایجاد کارخانه‌ای برآورده کرد. او تصمیم داشت خودرو‌هایی بزرگ‌تر با کارایی بالاتر و قیمت پایین‌تر تولید کند. او فعالیتش را در سال 1931 با کار روی12 Project آغاز کرد و برای این خودرو، موتوری 5 سیلندر طراحی کرد. وی با حمایت‌های هیتلر توانست این خودرو‌ها را نسبت به بقیه خودرو‌های موجود در آلمان بسیار ارزان‌تر و در حدود نصف قیمت ارائه کند.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۴

Porsche ، سه مدل اول خود را در گاراژ خانه‌اش تولید کرد و سپس طرح‌هایش را در اختیار کمپانی Opel قرار داد و Opel نیز توانست خودروهایی موفق با قیمت‌های ارزان تولید نماید. Porsche در اکتبر سال 1936 خودرو‌یی بهینه تولید کرد. این خودرو در تست‌هایی که از آن به عمل آمد موفق نبود و در این آزمایش‌ها عمر موتور آن بسیار کوتاه پیش‌بینی شد و سیستم ترمز آن نیز اطمینان لازم را نداشت. هیتلر برای اصلاح این مدل سرمایه‌گذاری کرد و در نتیجه این سرمایه‌گذاری 3 ماه بعد کمپانی VolksWagen به معنی (گروه تولید کننده خودروهای مردم آلمان) تاسیس شد. در ابتدای کار حدود 30 مدل مختلف خودرو ساخته شد که همه این مدل‌ها توسط ارتش آلمان تست شدند. Porsche نیز به مطالعه روی خودرو‌های آمریکایی به منظور بالا بردن کیفیت این تولیدات پرداخت. اولین خودرو‌های این کمپانی KdF-Wagen از محصولات قبل از جنگ است و از دیگر تولیدات قبل از جنگ می‌توان به مدل210 KdF-Wagen اشاره کرد، این کارخانه فروش خارجی خود را از دهه 1950 آغاز کرد و توانست نیمی از محصولات خود را به کشور آمریکا صادر کند .

در سال 1954 با تولید موتوری به حجم 1192cc خودروی Beetle را تولید و از لحاظ تجاری و هم از نظر مکانیکی بهبود بخشید. در سال 1971 مدل K70 ساخته شد و در سال 1972 این خودرو بهبود یافته و به مدل قوی‌تر L70 K تبدیل گشت. در سال 1974 نیز گلف به بازار عرضه شد و این مدل به عنوان یکی از مدل‌های هاچبک معروف جهان تولید گشت. این شرکت زمانی که مدل Santana توسط Nissan تولید شد، اگر چه تولید خودروهای اسپورت سوددهی نداشت اما برای رقابت مجبور به تولید این نوع از خودروها شد که می‌توان به خودروی 16 سوپاپ Scirocco با سرعت 209 کیلومتر در ساعت اشاره کرد. همچنین مدل Golf Syncro محصول سال 1989 بود. در سال 1989 VW جایگزین Scirocco شد. فولکس در حال حاضر از کارخانجات بزرگ خودروسازی جهان است و همه ساله خودرو‌های جدید آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

History of VolksWagen / مترجم: آزاده سید میرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها