«نخست‌وزیر ایتالیا بدون آنکه به دلیل اقدامات اشتباهش متوجه اعتراضی شود، سالیان متمادی به کار خود مشغول بوده است،‌ اما اکنون اوضاع برای سیلویو برلوسکنی به گونه‌ای دیگر در جریان است. ملت ایتالیا اکنون علیه ثروتمندترین مرد این کشور به پا خواسته است.»
کد خبر: ۳۸۴۳۹۸

به گزارش ایسنا، سایت اینترنتی هفته نامه آلمانی اشپیگل در تحلیلی نوشته است:

«اعتراضات دولتی و حزبی علیه سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر و ثروتمندترین مرد ایتالیا، رنگ و شکل دیگری گرفته است. روزگار سخت برای سیلویو برلوسکنی در حالی می‌گذرد که اخیرا فعالان سیاسی این کشور با جمع آوری امضا در صدد به اتمام رساندن دوران برلوسکنی هستند.

مخالفان سیلویو برلوسکنی در ایتالیا وی را رسوایی و لکه‌ ننگی برای کشورشان می‌دانند و خواهان شروعی دوباره‌ برای کشورشان هستند.

به نظر می‌رسد که اکنون خواست برای استعفای برلوسکنی به خواست عمومی تک تک شهروندان ایتالیا تبدیل شده باشد. به گونه‌ای که اکنون در بسیاری از شهرهای ایتالیا پلاکاردهایی با عنوان "بس کن" به چشم می‌خورد.

طی روزهای بسیار اندکی مخالفان برلوسکنی موفق به جمع‌آوری بیش از 100 هزار امضا شدند. به نظر می‌رسد که اکنون مخالفان برلوسکنی در ایتالیا موفق شده‌اند آراء تک تک مردم ایتالیا را علیه نخست وزیر این کشور جمع کنند تا دموکراسی بتواند بر غیردموکراسی غلبه کند.

خواست نجات از دست سیلویو برلوسکنی مدت زمان بسیار زیادی است که به خواست اصلی مجامع حزب مخالف چپ تبدیل شده است.

بسیاری از شهروندان ایتالیا‌ و کاتولیک‌های این کشور از نخست وزیرشان ناراضی هستند؛ نخست وزیری که تمام روز از اخلاق و خانواده‌ خوشبخت سخن به میان می‌آورد و شب‌ها از مجالس میگساری وعیاشی سر درمی‌آورد؛ آن هم با دختران کم سن و سال و مشهورترین این دختران یعنی روبی.

روز چهاردهم فوریه قرار است برلوسکنی مجرم در برابر دادگاه حضور یابد. با وجود آنکه سیلویو برلوسکنی به دلایل بسیاری متهم است اما به نظر می‌رسد که رسوایی‌های اخلاقی وی بیش از پیش به وجهه‌ وی آسیب رسانده باشد.

اکنون مقامات مذهبی ایتالیا نیز از برلوسکنی روی برگردانده‌اند و در خارج از کشور نیز به غیر از ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه و معمر القذافی رهبر لیبی، رئیس دولتی یافت نمی‌شود که بخواهد روابط نزدیکی با برلوسکنی داشته باشد. در صورتی که این مساله خواست ایتالیایی‌ها نیست و آن ها دوست دارند که به عنوان کشوری محبوب مطرح باشند.

حزب برلوسکنی اکنون از محبوبیتی کمتر از 35 درصد برخوردار است. حزب مخالف ایتالیا نیز همان طور که ماسیمو دالما، وزیر امور خارجه سابق پیشنهاد کرده بود، از مدت‌ها پیش از رویای اتحادی بین چپ میانه و راست میانه خبر داده بود.

در شرایط کنونی برلوسکنی در پارلمان فاقد اکثریت مطلق است. اقتصاد ایتالیا نیز از مدت‌ها پیش توانایی رقابت خود را در عرصه‌ جهانی از دست داده است.

بیکاری در ایتالیا به ابعاد بسیار گسترده‌ رسیده است به گونه‌ای که حدود 29 درصد تمام ایتالیایی‌های 24 تا 25ساله بیکار هستند و البته بدون چشم اندازی برای آینده.

در شرایط فعلی برلوسکنی طوری رفتار کرد می‌کند که گویی چیزی از بحران کشورش نمی‌داند. درهر صورت مردم ایتالیا و احزاب مخالف این کشورتنها به نجات این کشور می‌اندیشند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها