حقیقتی انکارناپذیر

خاورمیانه به ویژه مصر در حالی در روزهای اخیر شاهد خروش مردم برای پایان دادن به سالها وابستگی کشورشان به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌باشد که بسیاری از ناظران سیاسی اذعان دارند که این روند برگرفته از پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۳۸۴۰۴۰

هرچند که غرب برای سرپوش نهادن بر شکست خویش در برابر انقلاب اسلامی و تلاشهایشان برای محصور پیام‌های انقلاب ملت بزرگ ایران به هر ابزاری متوسل می‌شوند اما بررسی تحولات نشانگر نقش تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

در این حوزه چند نکته قابل توجه است. اولا غرب همواره تلاش کرده‌ است تا چنان نشان دهد که کشورها بدون وابستگی با آنها نمی‌توانند امور خویش را اداره و در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

ثانیاً غرب خود را تنها قدرتی می‌دانست که هیچ کشوری توانایی مقابله با خواسته‌های آن را ندارد و به اصطلاح باید به یکی از کشورهای بزرگ وابسته باشد و استقلالی برای کشوری وجود ندارد.

 ثالثاً غرب مدعی بوده که کشورهای مخالف آنها در عرصه جهانی منزوی شده و دیگر نمی‌توانند فعالیتی در معادلات جهانی داشته باشند.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا در حالی با این ادعاها تلاش کرده‌اند تا سلطه خویش بر جهان از جمله بر خاورمیانه را اجرایی سازند که جمهوری اسلامی ایران در سه دهه حیات خویش اثبات کرده که همه‌ی این معادلات را می‌توان دگرگونی ساخت.

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اصل استقلال از قدرتهای شرقی و غربی و تکیه بر عزم و اراده ملی نه تنها با تزلزل مواجه نشده بلکه توانسته در عرصه‌های مختلف به توسعه و پیشرفت دست یابد که نمود آن را در بیشتر نام‌های علمی و حتی در زمینه‌های هسته‌ای، نظامی،‌ اقتصادی و ... می‌توان مشاهده کرد. جمهوری اسلامی ایران همچنین توانسته در عرصه جهانی به بازیگری مهم مبدل شود که به اذعان جهانیان به بازیگری تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی مبدل شده است.

 به صراحت می‌توان گفت که ایران اسلامی در سه دهه حیات خویش پیام استقلال و آزادی و مقابله با نظام سلطه را به جهانیان داده است. پیامی که امروز به الگویی برای ملتهای منطقه و جهان مبدل شده که پیوستن ملتها به جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه نمودی از این مهم می‌باشد. امری که گوشه‌هایی از آن را در تحولات اخیر خاورمیانه می‌توان مشاهده کرد که ملتهای منطقه برای پایان دادن به سلطه آمریکا به کشورهایشان فریاد آزادی خواهی و پایان حکومتهای سرسپرده به آمریکا را سر می‌دهند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها