سخنگوی شورای شهر:‌ نرخ جدید بلیت مترو و اتوبوس تا پایان بهمن اعلام می‌شود

نامگذاری میدانی به نام 9 دی

نامگذاری میدان بدون نامی به نام 9 دی، ضرورت تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس تا پایان بهمن، پیشنهاد تعیین نرخ شناور در صورت تامین نشدن اعتبارات و حضور علیرضا دبیر در واشنگتن برای دریافت جایزه انتخاب تهران به عنوان یکی از 5 شهر برتر جهان در عرصه حمل و نقل پایدار شهری از مهم‌ترین موضوعات خبری سخنگوی شورای شهر تهران بود. به گزارش مهر، خسرو دانشجو در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر با بیان این‌که چهارراه حق‌شناس پس از آن‌که به میدان تبدیل شده بود نام مشخصی نداشت و اعضای شورا این میدان را به یاد حضور گسترده مردم تهران برای دفاع از ارزش‌ها در سال 88 به نام 9 دی نامگذاری کردند، گفت: بلوار دانشجو در نزدیکی دانشگاه شهید بهشتی نیز تغییر نام داد و به نام شهید علیمحمدی ، دانشمند هسته‌ای نامگذاری شد. همچنین میدان دانشگاه که در ادامه این بلوار قرار داشت نیز به نام شهید مجید شهریاری تغییر نام داد.
کد خبر: ۳۸۲۰۴۷

تعیین نرخ بلیت مترو و اتوبوس تا پایان بهمن‌ماه

دانشجو با بیان این‌که تا پایان بهمن‌ماه نرخ بلیت مترو و اتوبوس برای سال آ ینده باید مشخص شود، گفت: در جلسه شورا قیمت‌گذاری بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی‌ها در سال آ ینده بررسی شد.

وی با بیان این که پس از اجرای طرح هدفمندی، هزینه‌های اتوبوسرانی و مترو به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده، گفت: در جلسه، گروهی از اعضای شورا مسوول شدند تا بحث حمایت‌های دولتی را پیگیری کنند، زیرا بخشی از این حمایت‌ها گنگ است و مشخص نیست دولت در حوزه اتوبوسرانی می‌خواهد به چه صورت از حمل و نقل عمومی حمایت کند یا در خصوص مترو تامین برق آن با چه نرخی ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که به دلیل آن که مشخص نیست این پیگیری‌ها تا پایان بهمن به نتیجه برسد، گفت: پیشنهادی در جلسه مطرح شد که براساس آن نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو به صورت‌های مختلف تعیین شود تا در صورتی که میزان کمک‌های دولت متغیر باشد، نرخ‌ها نیز جوابگوی هزینه‌های شهرداری باشد. وی ادامه داد: براساس لایحه‌ای که مترو ارائه داده است نرخ متوسط بلیت مترو 480 تومان است. این نرخ در صورتی اجرایی خواهد شد که هیچ گونه حمایتی از مترو و شهرداری توسط دولت صورت نگیرد، اما در صورت حمایت به همان میزان کمک‌ها از هزینه‌ای که توسط مشتری گرفته می‌شود کاسته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها