از نگاه Engadget

بهترین‌های نمایشگاه 2011 CES

امســـال شهـــــر لاس وگـــــاس در ایالات مــــتـــحده میـــــزبان نمــــایشگــاه 2011 (International Consumer Electronics Show (CES بود که به گفته مسوولان و بازدیدکنندگان یکی از بهترین نمایشگاه‌هایCES بوده است. حتما تاکنون خبرهای این نمایشگاه را کم و بیش شنیده‌اید. در این قسمت می‌خواهیم بهترین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه را از دید کارشناسان سایت Engadget معرفی کنیم.
کد خبر: ۳۸۱۹۹۹

بهترین تلفن هوشمند Motorolla AtrixG4

آنقدر که سایت‌های خبری و نشریات دنیا روی خبر این محصول مانور دادند که بعید است کسی دیگر این تلفن هوشمند را نشناسد! این دستگاه دارای طراحی زیبا و با پردازشگر قدرتمند دو هسته‌ای Nvidia Tegra، یک گیگابایت حافظه رم، صفحه نمایش 4 اینچی QHD (یک‌چهارم Full HD)‌، اسکنر اثر انگشت، 2 دوربین در جلو و پشت دستگاه و Laptop Dock 6/11 اینچی است. این تلفن هوشمند تبدیل به یک غول منحصر به‌فرد در بین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار شده است.

دیگر جزئیات: سیستم عامل آندروید 2‌/‌2 و باتری 1930mAH.

Motorola Droid Bionic

به 4G) LTE) دسترسی دارید؟

برای تماس ویدئویی با Skype نیاز به دوربین در جلوی تلفن همراهتان دارید؟

دوست دارید تلفن هوشمندتان پردازشگر قوی مثل Motorola Atrix داشته باشد؟

خب موتورولا Droid Bionic با صفحه نمایشگر 3‌/‌4 اینچی بهترین انتخاب برای شماست.

Vizio Phone

امسال شرکت ویزیو در نمایشگاه با تلفن هوشمند و تبلت زیبایش که هر دو از سیستم عامل آندروید گوگل بهره می‌برند، کولاک کرد! ویژگی منحصر به فرد این دو دستگاه فرستنده مادون قرمزی است که در این دستگاه کار گذاشته شده است. وظیفه اصلی این فرستنده مادون قرمز ایجاد یکپارچگی با دستگاه VIA Vizio Plus که به شما قابلیت پخش محتوای موجود در تلفن همراه را در تبلت یا تلویزیون می‌دهد.

 

بهترین تبلت Motorola Xoom

موتورولا واقعا گل کاشت. بین چهل و اندی تبلت در نمایشگاه Xoom CES تنها تبلتی بود که واقعا توجه ما را جلب کرد. در کنار رزولوشن 800×1280 صفحه نمایشگر1‌/‌10 اینچی، پردازشگر دو هسته‌ای 2 GHz Tegra و دوربین 5 مگاپیکسلی‌اش، دیگر مزایای این تبلت هستند. Xoom سیستم عامل جدید گوگل آندروید Honeycomb که به آندروید 0/3 هم معروف هست را به زیبایی هر چه تمامتر نمایش داد.

 

BlackBerry Playbook

سیستم عامل RIM شرکت بلک‌بری روی تبلت Playbook خوب جا نیفتاده بود تا وقتی که نسخه جدید این تبلت در CES2011 به نمایش درآمد. صفحه نمایشگر 7 اینچی و سیستم عامل QNX از ویژگی‌های این تبلت زیبا است.

 

 

 

Notion Ink Adam

بالاخره بعد از یک سال تاخیر و دودلی، ما یک تبلت از Notion Ink Adam دیدیم که واقعا کار می‌کند. با صفحه نمایشگر 1‌/‌10 اینچی، پردازشگر Tegra2 و رابط کاربری شرکت Notion Ink Adam به نام Eden آمده تا در بین قدیمی‌های تبلت برای خودش جایی باز کند.

 

 

بهترین دورگه‌های تبلت/لپ‌تاپ Razer Switchblade

این تبلت/ نت‌بوک یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های CES امسال بود. این دورگه زیبا از سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 7، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی با صفحه کلیدی که کلید‌های «جادویی» دارد، بهره می‌برد.کلید‌های جادویی!؟ بله، این کلیدها بر اساس کاری که دارید انجام می‌دهید کاربری متفاوتی دارند.

جزئیات دیگر: پردازشگر Intel Atom Oak Trial

 

Samsung Sliding PC7 Series

نمایشگاه امسال پر از تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 7 بود، اما هیچ شکی نیست که یکی از بهترین‌ها
Samsung slidiny PC 7 Serie هست. این تبــــلت / نت‌بوک جـــدید از ســـامسونگ با پردازشگـــــر
Intel Atom Oak Trial و صفحه کلید کشویی که در زیر نمایشگر 1‌/‌10 اینچی قرار دارد، به بازار خواهد آمد. نمونه موجود در نمایشگاه، نمونه آخر نیست اما طبق گفته‌های سامسونگ نمونه نهایی، بسیار شبیه به چیزی که در نمایشگاه نشان داده شد، خواهد بود.

ASUS Slider

این دستگاه از شرکت ایسوس هم یکی از بهترین دو رگه‌های تبلت/نت بوک در نمایشگاه امسال بود. سیستم عامل گوگل آندروید Honeycomb، صفحه نمایش 1‌/‌10 اینچی، صفحه کلید کشویی و پردازشگر Tegra2 از ویژگی‌های این تبلت/نت بوک است.

 

 

بهترین تلویزیون HD Samsung Smart TV

در نمایشگاه امسال تمام سازنده‌های تلویزیون در حال جلب مشتری برای تلویزیون و پلتفرم مخصوص‌شان بودند، اما سامسونگ با Smart TV موفق‌ترین آنها به شمار می‌رود. توانایی سازگاری این تلویزیون با انواع دستگاه‌های دریافت‌کننده ماهواره، دستگاه‌های (DLNA (Digital Living Network Alliances دیگر و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت با استفاده از Web Browser یا Apps Store این تلویزیون را از بقیه رقیبانش متمایز می‌کند. البته کنترل از راه دور Touchscreen این تلویزیون باعث از دست‌دادن اعتماد به نفس در بسیاری از کاربران می‌شود! ما جدا در مورد رابط کاربری و طرز استفاده این کنترل از راه دور نگرانیم.

Vizio VIA Plus

Vizio در نمایشگاه امسال بسیار خوب ظاهر شد و نقش خوبی را در یورش امسال آندروید‌ها و تلویزیون‌ها ایفا کرد و اما تلویزیون این شرکت با رابط کاربری مخصوص خودش و پشتیبانی از خدماتی مانند OnLive و Vizio On Demand Movie Service که از جالب‌ترین ویژگی‌های این دستگاه هست به میدان آمده بود. ما خیلی مطمئن نیستیم که بتواند در حوزه 3D جلوی رقبای دیگر دوام بیارد، اما انتظار قیمت منصفانه و پایین‌تری را نسبت به بقیه از این دستگاه داریم.

 

Philips Cinema Widescreen TV

نمایشگر فوق‌العاده پهن فیلیپس اولین یا تنها نوع از این دست نمایشگر‌ها در نمایشگاه CES نبود، اما ما آنقدر برای دیدن پسر خاله‌های آن طرف آبی این تلویزیون منتظر مانده بودیم که صرفا حضور این تلویزیون برای ما کافی بود. به چیزهای کم اهمیتی مثل «چه کسی واقعا به نسبت تصویر 21:9 نیاز دارد؟!» یا «وقتی یک تصویر یا فیلم با نسبت تصویر 16:9 را در این نمایشگر ببینیم چه اتفاقی می‌افتد؟!» می‌توانیم بعدا فکر کنیم! ما الان فقط دکمه «می‌خواهیم» را با شدت فشار می‌دهیم!

 

بهترین دوربین Sony Bloggie 3D (و بقیه دوربین‌های 3 بعدی)‌

در نمایشگاه CES در هفته اخیر سونی هم با چمدانی پر، سوار قطار3D شد. شاید دوربین Sony Bloggie3D، اولین دوربین سه‌بعدی در دنیا باشد که مردم توان خریدش را دارند؛ مهم‌ترین دستگاهی که در خورجین محصولات سونی پیدا می‌شود. این دوربین 250 دلاری با 2 لنز و 2 حسگر تصویر مجهز شده تا دنیا را به صورت 3D و با کیفیت Full HD به تصویر بکشد. احتمالا این دوربین در ماه آوریل و با حافظه 8 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود.

 

RED Scarlet

ما بیشتر از یک سال است که در حال رصد دوربین Scarlet شرکت RED بودیم و وقتی که نمونه نهایی این دوربین را در نمایشگاه CES تست کردیم نتوانستیم خودمان را کنترل کنیم! بله درست است، این دوربین برای سینماگرهای حرفه‌ای ساخته شده ولی تصور کنید! یک دوربین با رزولوشن 3000 تایی و قابلیت فیلمبرداری 120 فریم خام در ثانیه، نمایشگر لمسی و ریموت بی‌سیم. با این‌که لنز این دوربین قابل تعویض نیست اما محشر است! فقط اگر توانایی خرید آن را داشتیم...

 

1ـ Olympus XZ

این دوربین یک دوربین کاملا معمولی است که ما منتظرش بودیم 1 ـ Olympus XZ از سیستم (MFT (Micro Four Third استفاده نمی‌کند، اما یک دوربین کاملا اتوماتیک نیست که صرفا هدف بگیرید و عکس بیندازید، با قابلیت زوم لنز تا 4 برابر، پشتیبانی از فرمت عکس خام، کنترل‌های دستی (شامل کنترل فوکوس)، نمایشگر 3 اینچی OLED و قابلیت فیلمبرداری Half HD 30fps و قیمت 500 دلاری بدون شک در لیست خواسته‌های ما قرار خواهد داشت.

 

بهترین لپ‌تاپ Samsung 9 Series

بالاخره یک کامپیوتر شخصی (PC) که بتواند رقیب قدری برای Macbook Air به حساب بیاید پیدا شد! سری 9 سامسونگ فقط یک لپ‌تاپ 3‌/‌13 اینچی با 310‌/‌1 کیلوگرم وزن و 17 میلیمتر ضخامت نیست، قلب تپنده Sandybridge Core i5 اینتل و 128 گیگابایت Solid State Drive از ویژگی‌های بارز این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. سیستم فوق‌العاده زیبایی است، فقط امیدواریم همان‌طور که سامسونگ هم قول داده نمونه نهایی با عمر باتری بیشتر از 5 ساعت به بازار ارائه شود.

 

HP Pavalion dm1

AMD به بازی برگشت! این لپ‌تاپ جدید HP از Fusion APU جدید شرکت AMD بهره می‌برد که قدرت و پردازش گرافیکی را یکجا برای این کوچولوی6‌/‌11 اینچی فراهم می‌کند. عمر باتری 6 ساعت و قیمت این لپ‌تاپ 499 دلار می‌باشد که قدری از قیمت یک نت بوک بیشتر است.

 

 

Alienware M17x

M17x هنوز هم غول لپ‌تاپ‌هاست و این بار با پردازشگر چهار هسته‌ای 7 Core i اینتل، کارت گرافیکی ATIRadeon/NVIDIA، قابلیت 3D و تکنولوژی کاملا منحصر به‌فرد نمایش بی‌سیم. با این لپ‌تاپ هم می‌توانید صفحه نمایش 3‌/‌17 اینچی با تکنولوژیWiDi2.0 و هم فرستنده SiBEAM WirelessHDکه امکان ارسال تصاویر Full HD را بدون هیچ تاخیری ایجاد می‌کند را در اختیار داشته باشید.

 

بهترین وسیله نقلیه Ford Focus Electric

در نمایشگاه CES امسال علاوه بر فورد فوکس الکتریکی، بسیاری «اولین» داشتیم. این خودرو هم اولین خودروی الکتریکی کمپانی فورد و دنیا است که به تولید انبوه خواهد رسید. با یک سلول بزرگ در صندوق عقب، این خودروی الکتریکی حدودا 100 مایل (9‌/‌160 کیلومتر) با یک‌بار شارژ طی می‌کند که کمی بیشتر از شورولت ولت (Chevy Volt) است. با خروجی برق 240 ولتی باید چیزی در حدود 4 ساعت صبر کنیم تا باتری کاملا شارژ شود. اما متاسفانه باید کمی بیشتر صبر کنید تا شاهد حضور این خودرو در خیابان‌ها باشید. بر اساس گفته‌های کمپانی فورد این خودرو در اواخر سال 2011 در آمریکا و سال 2013 در اروپا روانه بازار خواهد شد.

General Motors EN ـ V

یکی از برجسته‌ترین کارهای ما در نمایشگاه امسال این بود که سوار یکی از این خودروها شدیم و آن را مورد آزمایش قرار دادیم. بله درست است! اصلا شکل ظاهری مضحکی دارد! نحوه حرکت این خودرو هم دست کمی از شکل ظاهرش ندارد.

برای حفظ تعادل خودرو بدنه به سمت عقب و جلو متمایل می‌شود. داشتم فراموش می‌کردم که بگویم این خودروهای کوچولو با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند! واقعا اینطوری است! بد نیست یک بار امتحانش کنید.

BPG Uno motorcycle

جدا آینده صنعت حمل و نقل پر از چیزهای عجیب و غریب است. این Uno سه‌چرخه مثل ترکیبی از یک دستگاه Segway و موتورسیکلت با هم است. شما می‌توانید با 2 چرخ عقب این وسیله نقلیه حرکت کنید یا کمی به سطح زمین نزدیک‌تر شده و چرخ جلو را رها کنید و مثل یک موتور سیکلت آن را برانید، اما یک عیب کوچک دارد، در حالتی که شبیه به یک موتورسیکلت سه‌چرخه است بیشتر از 35 مایل در ساعت (حدود 56 کیلومتر در ساعت) نمی‌تونید برانید.

 

بهترین لوازم جانبی Microsoft Touch Mouse

چند وقت یک‌بار گجت‌های تحقیقاتی مایکروسافت به تولید انبوه می‌رسند و به بازار عرضه می‌شوند؟ کمتر پیش می‌آید. اما در ماه ژوئن امسال کامپیوتر شخصی ویندوز خودتان را می‌توانید با بهترین دوست 80 دلاری‌اش خریداری کنید. طرفداران اپل امسال هم باز همان «موس جادویی» اپل را با برآمدگی ریزش خواهند دید، اما این سطح Multitouch روی Touch Mouse مایکروسافت، موس جادویی اپل را شرمسار خواهد کرد. با لمس دو انگشت می‌توانید پنجره‌ها را جا به جا کنید، با حرکت دادن سه انگشت روی سطح موس می‌توانید بین پنجره برنامه‌ها سوئیچ کنید و با انگشت شست هم می‌توانید در صفحات مختلف به سمت بالا یا پایین حرکت کنید.

جزئیات دیگر: لایه خازنی سطح روی موس.

Razer Hydra

دسته بازی جدید شرکت Razer که با سنسور حرکتی Sixence تجهیز شده اولین بار در CES2010 رونمایی شد، اما در ماه جاری از یک ریموت Wii تبدیل به یک غول بی‌شاخ و دم در دنیای بازی‌های کامپیوتری شد. نه دوربینی و نه فرستنده مادون قرمزی در کار است، تنها یک مدار کروی الکترومغناطیسی داخل این دستگاه وجود دارد که وظیفه تبدیل داده‌ها به هر سه بعد را دارد.لازم نیست به دنبال نرم افزاری باشید که از تمام قابلیت‌های این دستگاه بهره ببرید، این دستگاه کنترلر، منتخب بازی Portal2 خواهد بود و توسط اکثر بازی‌های دیگر پشتیبانی می‌شود.

Nox Audio Admiral Touch

این یک هدست معمولی نیست. چرا؟ چون یک هدست بی‌سیم، با قابلیت 1‌.‌Virtual Surround Sound7 و Noise canceling، همین‌طور یک کامپیوتر با سیستم عامل آندروید 1‌/‌2 است. براحتی به کنسول بازی، تلفن همراه و دستگاه‌های صوتی متصل می‌شود. باتری‌ها قابلیت جایگزینی و شارژ دارند.

 

 

بهترین آشغال گجت‌ها! iPrego Electronic Rosary

باور کنید انتخاب بهترین آشغال گجت‌ها کار سختی است! اما iPrego توانست در این میان مقام اول راکسب کند!

 

 

 

baby ـ Konka g

بله درست می‌بینید. یک تلفن همراه برای بچه‌ها که شماره‌گیر ندارد!

2Taser C

بله درست است! دقیقا چیزی که مردم می‌خواهند! یک شوکر برقی با عکس یک خانواده خندان روی جعبه‌اش! واقعا شاهکار است!

بهترین تکنولوژی Android 3.0 Honeycomb

گوگل از سیستم عامل جدیدش در نمایشگاه CES 2011 رونمایی نکرد، اما با تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل از شرکتهای سراسر دنیا یک نمایش تمام عیار در CES 2011 داشت. در این میان تبلت Xoom موتورولا توانست به بهترین نحو این سیستم عامل را به نمایش بگذارد. براحتی می‌توان گفت Honeycomb بازار تبلت را امسال به لرزه درمی‌آورد.

 

 

LTE

یک عالمه 4G)LTE) موتورولا،سامسونگ، ایسر، HTC و LG همه و همه با دستگاه‌های آماده برای استفاده از تکنولوژی جدید LTE به لاس‌وگاس آمده بودند. مثل روز روشن است که نسل چهارم شبکه بی‌سیم شرکت Verzion یکی از کلیدی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده اکثر تلفن‌های همراه و تبلت‌ها خواهد بود.

Free3Dـ Glasses

مسلما 3D یکی دیگر از حوزه‌هایی بود که در نمایشگاه CES امسال خیلی سر و صدا کرد. تکنولوژی Glasses-Free3D که این قابلیت را به ما می‌دهد که بدون عینک مخصوص بتوانیم تصاویر 3D را تماشا کنیم، یکی از چیزهایی بود که در این نمایشگاه توجه ما را حسابی به خودش جلب کرد.StreamTV، تلویزیون 42 اینچی خود را به نمایش گذاشت که امسال به بازار می‌آید. توشیبا هم دستگاه 52 اینچی خود را به رخ رقیبانش کشید. امیدواریم قبل از این‌که نمایشگاه CES 2012 شروع شود، بتوانیم یکی از این تلویزیون‌ها راخریداری کنیم!

مهدی زارعی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها