جام ملت‌های آسیا

ژاپن نخستین فینالیست

تیم ملی فوتبال ژاپن درمرحله نیمه پایانی جام ملت‌های آسیا با شکست کره فینالیست شد.حسین کامرانی فر و رضاسخندان کمک داوران ایران دیدار تیم‌های ژاپن وکره جنوبی را در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا پرچم زدند.
کد خبر: ۳۸۱۹۱۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، اولین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2011 قطر از ساعت 16:55 عصرامروز در ورزشگاه الغرافه بین تیم‌های ملی ژاپن و کره جنوبی آغاز شد که این دیدار در 90 دقیقه معمول بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در دقیقه 97 و در وقت‌های اضافی نخست بازیکن شماره 13 و تازه وارد ژاپن توپ برگشت شده ضربه پنالتی هوندا را وارد دروازه کره کرد تا این بازی 2 بر 1 به سود ژاپن در جریان باشد. در ادامه کره موفق شد در دقیقه پایانی وقتهای اضافی گل تساوی را به ثمررسانده تا برنده این بازی در ضربات پنالتی مشخص شود.

گل‌های این بازی را کی سونگ یونگ در دقیقه 22 از روی نقطه پنالتی برای تیم کره جنوبی و ریوچی مائدا در دقیقه 36 برای تیم ژاپن به ثمر رساندند.

بازیکنان تیم ژاپن درنیمه نخست قصد داشتند با حرکات گروهی از کناره‌ها به سمت دروازه تیم کره جنوبی نزدیک شوند.بازیکنان ژاپن در دقیقه 16 نخستین موقعیت بازی را خلق کردند آنان ازجناح چپ وارد زمین حریف شدند اما جونک سونگ ریون دروازه بان کره جنوبی ؛ضربه سر شینجی اوکازاکی را به سختی مهار کرد تا بازی بدون گل دنبال شود.

بازیکنان کره جنوبی که در این نیمه با حرکات یکضرب و سرعتی ؛ عمق خط دفاع ژاپن را نشانه رفته بودند با این حربه صاحب یک ضربه پنالتی ؛ برخلاف جریان بازی شدند.

کی سونگ یونگ هافبک تیم گلاسکو رنجرز اسکاتلند این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا روند بازی تغییر کند.

پس از این گل ؛ بازیکنان ژاپن حملات گسترده‌ای را از کناره‌ها بر روی دروازه حریف طراحی کردند که در نهایت دروازه حریف بر روی یک کار گروهی باز شد.

دراین صحنه ؛ کیسوکه هوندا هافبک طراح ژاپن پاس زیبایی را برای یوتوناگاموتو فرستاد که این مدافع وارد محوطه جریمه تیم حریف شد و پاس ایده آلی را برای ریوچی مائدا مهیا کرد تا این مهاجم بازی را به تساوی بکشاند.

این دیدار سومین تقابل تاریخ دو تیم ملی فوتبال ژاپن و کره جنوبی دررقابت‌های جام ملت‌های آسیاست.

تیم ملی کره جنوبی در دو دیدار گذشته مقابل ژاپنی‌ها به پیروزی دست یافته بود.

اولین جدال دو تیم درجام ملت‌های آسیا؛ 23 سال قبل درقطر برگزار شد که کره‌ای‌ها با دو گل حریف خود را شکست دادند.

این دو تیم در سال 2007 میلادی در مرحله رده بندی جام ملت‌های آسیا مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که کره جنوبی در ضربات پنالتی ژاپن را پشت سرگذاشت و به مقام سومی این رقابت‌ها دست یافت.

تیم‌های کره جنوبی و ژاپن در مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها به ترتیب مقابل تیم‌های ایران و قطر به پیروزی رسیدند و گام به مرحله بعدی گذاشتند.

خلیل الغمدی از عربستان به همراه حسن کامرانی فر و رضا سخندان دو کمک ایرانی خود، قضاوت دیدار فوق را برعهده داشتند.

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را ازبکستان و  استرالیا  از ساعت 19 و 55 دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه الخلیفه برگزار می‌کنند.

علی البداوی از امارات به همراه صالح المرزوقی از امارات و یاسر مرد از کویت این دیدار را قضاوت خواهند کرد.

مسابقات رده بندی و فینال هم جمعه و شنبه برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها