مجموعه انیمیشن سینا و لاک پشت دانا در دو سری 40 و 50 قسمتی (جمعاً 90 قسمت) و هر قسمت حدود 8 دقیقه (درمجموع 720 دقیقه) به همت صدا و سیمای خراسان رضوی و به تهیه کنندگی سعید شاکری درحال تولید است.
کد خبر: ۳۸۱۰۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما ،سعید شاکری تهیه کننده این مجموعه میگوید :تولید سری اول این مجموعه از ابتدای سال 88 آغاز شد و هم اکنون تمامی مراحل متحرک سازی آن به اتمام رسیده و تا پایان سال 89 آماده پخش خواهد شد.

وی افزود: موضوعات سری دوم نیز به تأیید مرکز خراسان رضوی رسیده و در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه است. شاکری آموزش مسائل علمی و پاسخ به بسیاری از سؤالها و چراهای کودکان در قالب یک داستان شاد،انتقال خصایص اخلاقی، تربیتی، علمی و بهداشتی در قالب داستان های فانتزی، جذاب و با سبکی جدید وخلق و ارائه لحظات سرگرم کننده ، شاد و دیدنی برای مخاطبان کودک را از جمله مهمترین اهداف این مجموعه عنوان کرد.

خلاصه داستان:

سینا پسر بچه 6 ساله ای است که به همراه پدر خود در شهر کوچکی زندگی می کند. سینا قهرمان داستان ،دوستانی مانند یک کلاغ به نام زاغی و همچنین چند بچ? هم سن و سال خود به نام های شایان (یک پسر بچه تپل و بامزه) و همچنین یک خواهر و برادر دیگر به نامهای آرمین و آنیتا- که آنان نیز از دوستان سینا هستند- دارد.

شروع داستان با وارد شدن یک لاک پشت دانا به زندگی سینا آغاز می شود. این لاک پشت توسط پدر سینا در روز تولدش و به خاطر علاقه او به حیوانات به وی هدیه داده می شود.

لاک پشت دانا که قدرتهای عجیت و خارق العاده ای دارد و بسیار با مزه و دوست داشتنی است، در هر قسمت و در یک داستان و ماجرای مهیج و جذاب که برای سینا و یا دیگر کاراکترهای داستان اتفاق می افتد، تمامی سؤالها و چراهای آنان را در زمینه های مختلف مسایل علمی، آموزشی، بهداشتی و ... که معمولاً برای بسیاری از کودکان در این سنین پیش می آید و مرتبط با موضوع همان قسمت است ، را به صورت کاملاً ساده و قابل فهم ( البته همراه با تصویر و انیمیشن و با صفحه جادویی خود ) توضیح می دهد.

در سری دوم این مجموعه نیز کاراکترهای دیگری همچون مادر سینا که در سری اول بخاطر سفر کاری حضور نداشته و یک گربه با مزه به اسم پنجول و کاراکترهای میهمان متناسب با موضوع هر قسمت به این داستان اضافه می شوند که در مجموع و با توجه به موضوعات متنوع هر قسمت تعداد کاراکترهای این مجموعه به حدود 60 کاراکتر خواهد رسید.

(بسیاری از موضوعات این مجموعه از مطالب کتب آموزشی دوران پیش دبستانی و اول تا پنجم ابتدایی که مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است، انتخاب شده که برای درک بیشتر موضوعات توسط مخاطب، سعی شده تا از اعجاز هنر انیمیشن و با استفاده از داستان های جذاب مرتبط با موضوع هر قسمت استفاده شود.)

تکنیک ساخت مجموعه انیمیشن سینا ولاک پشت دانا :

این مجموعه با دو تکنیک، سه بعدی فول (دربخش های داستانی) و دو بعدی (در بخش مباحث آموزشی) تولید شده است.
 
عوامل تولید مجموعه انیمیشن سینا ولاک پشت دانا :

تهیه کننده: شرکت سینمایی آرتمن (پارسیما)؛ کارگردانان: سعید شاکری، وحید شاکری؛ کارگردان هنری: مجید شاکری؛ مدیر پخش فنی و دیجیتال: مسعود شاکری؛ مدیر تولید: لیلا شاکری؛ طراحی کاراکتر: مجید شاکری، وحید شاکری، زینب حسینی؛ مدل سازی سه بعدی: مسعود شاکری، وحید شاکری، ناصر مقدم، حمید موسوی؛
انیماتورهای بخش سه بعدی: ناصر مقدم، امیر عطری، نوشین آذرآز، نازنین سرابی، الهه رجب زاده، سعیده حسینی، امید شیبانی، حمید موسوی، راحله موسوی شاد، منصوره صداقت، میترا باقری، نرگس روح الامین؛هنرمندان بخش دو بعدی: شفیع آهی، فاطمه دارچینی، حسین مظلومی، زینب حسینی؛ تیم استوری برد: محمد جواندوست، زهره معصومی، زهره اقطاعی، احمد مبلغ زاده، حسین رحمتی،ملیحه کامیاب و مریم روحی؛ گروه تحقیق و نگارش: سعید شاکری، علیرضا نعیما، مینا حقیقی، سحر گلناری، غزال مؤذن، آزاده حسینی؛ کامپوزیت و رندر: مسعود شاکری، آرزو لشگری؛امور مالی و تدارکات: رضا ثانی، علی صدقی؛مدیرامور داخلی: علیرضا باغبانباشی.

موضوعات سری اول انیمیشن سینا ولاک پشت دانا1 عبارتند از:

هدیه تولد (لاک پشت ها)، زنبور این حشره مفید، ماهی ها، باران، آشنایی با رنگها، بهداشت دندان، فواید ورزش، گربه سانان، آب مایه حیات، بهداشت، برگه های سبز (کاغذ)، کرم های خاکی، زلزله (زمین لرزه)، حواس پنجگانه، میوه و سبزیجات، مهاجرت پرندگان، حیوانات اهلی، پیدایش شب و روز، گیاهان، نیرو و حرکت، کسوف و خسوف، پوشش بدن جانوران، باد، آشنایی با فصلها، آشنایی با حشرات (پروانه)، دوزیستان- قورباغه ها، اسکلت، خواب، مورچه ها، زمین و همسایه های آن، خفاش ها، آلودگی هوا، پرنده ها، نیروی جاذبه، بازیافت، لانه جانوران، خزندگان، درخت و جنگل ها، عنکبوتها، خواب زمستانی.

موضوعات سری دوم انیمیشن سینا ولاک پشت2 عبارتند از:

دریا و اقیانوس، برف و تگرگ، زندگی در قطب، بیابانها، آتشفشانها، برق و الکتریسیته، تلسکوپ و میکروسکوپ، اکسیژن، رعد و برق، شیشه و آیینه، دوچرخه و موتورسیکلت، هواپیما، زیردریایی، خودرو و تاریخچه پیدایش، روبات ها، قطار، ساعت، مداد و قلم، تلفن (تاریخچه پیدایش)، رادیو و تلویزیون، کامپیوتر، پرچم، جزر و مد، خانه و خانه سازی، فضا و فضانوردی، دوربین عکاسی، نفت و گاز و مواد سوختی، آهن ربا (مغناطیس)، صوت و صدا، لامپ و روشنایی، ابرها (انواع ابرها)، سنگ و سنگواره، چرا پرندگان آواز می خوانند، آشنایی با خاک و انواع آن، چشمه ها و آبفشانها، غارها، پول و تاریخچه پیدایش آن، عینک، شکلهای مواد (جامد، مایع، گاز)، غذای حیوانات، کفش، عکاسی و فیلمبرداری، قلب انسان، مغز انسان، نان چگونه تهیه می شود، قطب نما چگونه کار می کند، شهاب سنگ چیست، چرا پشه نیش می زند، شکلات چگونه ساخته می شود، چرا گرسنه و یا تشنه می شویم.
توضیح اینکه دسته بندی موضوعات بر اساس علوم طبیعی، اکتشافات، اختراعات، شگفتی های جهان خلقت صورت گرفته است و در بخش آموزشی هر قسمت سعی شده تا با زبانی ساده و همراه با تصاویر انیمیشن مخاطب با هر یک از موضوعات آشنا شود.
شاکری هدف اصلی از ساخت این مجموعه را کمک به کودکان در یادگیری برخی از مسائل طبیعی و علوم قرن حاضر میداند که این امر با داستانهایی جذاب و با گرافیکی زیبا صورت می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها